Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 60 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 599

Standaard

Dank je, Stijn; voor de tip en nog een keer voor het hout.
    Ik ben inmiddels wel redelijk instaat om beitels en dergelijke snel weer behoorlijk scherp te krijgen; als de nood aan de man komt, is er geen man overboord
    Ik heb twee schaafjes, volgens mij ooit bij de Lidl (Bie de lidl) gekocht. Als zodanig, en ze hebben jaren in een doos gelegen, zijn ze al goed van pas gekomen; dat gaat wat worden als ik ze eens echt scherp maak

Van het wengé zal ik een millimeter of drie af moeten frezen, ik meen dat het een centimeter dik is; eigenlijk vind ik het nu al zonde maar ik zie geen andere optie. Het is wel ongeveer tien centimeter te lang, dus ik kan dat deel sparen en er misschien de brug van maken.

Intussen heb ik de kop en de hals redelijk passend tegen elkaar:

Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit Marc! BTW als je het truucje met het ringetje helemaal goed wilt doen kan je eerst op karton aftekenen en vervolgens uitknippen, dan weer met ringetje aftekenen op het hout. Als je direct op het hout aftekend maak je de radius toch iets kleiner... Hoewel je het bovenblad wel iets op spanning kan zetten voor extra stevigheid, respons.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Ziet er goed uit Marc! BTW als je het truucje met het ringetje helemaal goed wilt doen kan je eerst op karton aftekenen en vervolgens uitknippen, dan weer met ringetje aftekenen op het hout. Als je direct op het hout aftekend maak je de radius toch iets kleiner... Hoewel je het bovenblad wel iets op spanning kan zetten voor extra stevigheid, respons.
    Ik zal het ooit eens moeten proberen, zien waar ik uitkom.
    Nu zit er ook een zekere spanning in het voorblad met bracings omdat ik er een fikse lading bakstenen op heb gelegd om te klemmen; maar die spanning zit in de richting waarin straks de snaren gaan drukken (als je nu langs de bracings kijkt, staan ze een héél klein beetje hol). Als er eenmaal snaren op zitten, schat ik dat het min of meer neutraal uitkomt.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Vanmiddag heb ik de kop op dikte gebracht, geïnspireerd door de manier waarop ik het op mijn 'Les Beat' heb gedaan.

Toen was het een ad hoc-beslissing, deze keer wil ik het netter doen; sommige dingen gaan een stuk makkelijker als de kop nog niet aan de hals zit.

Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Lekker eigenwijs zo! Had het, in mijn nog prille verdieping in de wereld van de gitaarbouw en -vormgeving, nog niet eerder gezien...

Heel mooi Ook die les beat, misschien vind ik die zelfs nog wel mooier..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

@ Rizz:

De 'Les Beat' is al een tijdje mijn meest gebruikte gitaar; die doet op het moment alles waaraan ik behoeft heb, althans met mijn band. Maar qua vormgeving had ik daar weinig denkwerk, ze is op een Les Paul geïnspireerd.

@ Oigun:

Dank je!

De hals en de kop zijn aan elkaar gelijmd en als ik die combinatie op de body leg, ziet het er zo uit:

Aaron Stonebeat

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

als het klaar is wil ik een keer komen kijken in het echt als je dat ok vindt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    als het klaar is wil ik een keer komen kijken in het echt als je dat ok vindt
    Maar natuurlijk! Dat vind ik hartstikke leuk.
    Aaron Stonebeat

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ok, gezellig

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten