Ik heb een M-Audio Fast Track pro die Cubase 5.1.1. steeds doet crashen (blue screens) op windows 7 64-bit (Core i5, 8GB). Veel gezocht en blijkbaar een bekend probleem waar M-Audio tot dusver geen antwoord op heeft. Omdat ik midden in een project zit overweeg ik om een nieuwe AI aan te schaffen. Eisen:
- Midi in & out
- Balanced TRS out (monitors)
- Bij voorkeur nog een set balanced TRS out of RCA (reference systeem)
- 2 XLR/line in (bij voorkeur met ingebouwde DI)
- Direct monitoring
- phantom voeding
- USB
- Stabiele win7 drivers
Nu heb ik een paar kandidaten gevonden middels de comparison chart eerder in dit topic, bedankt daarvoor. Ik vraag mij af wat nu precies het voordeel is van USB 2.0 tov 1.1 voor wat ik doe. Ik hoef niet per se de laagste latency te hebben, want voor die enkele keer dat ik opneem gebruik ik direct monitoring en kan ik best de timing achteraf recht trekken. Maakt het wat uit voor het aantal sporen dat verwerkt kan worden? Ik mix regelmatig materiaal van zo'n 30 sporen met behoorlijk wat VST's actief en de M-Audio (USB1.1) trekt dat prima, maar krijg ik nu betere performance als ik voor een USB 2.0 apparaat ga? Zijn er andere voordelen?
That said, heeft iemand ervaringen met de NI Komplete Audio 6? Deze voldoet prima aan mijn eisen, is goed te betalen en ziet er goed uit. Andere kandidaat is de Focusrite Saffire 6. Thanks!
Oh en als iemand toevallig een fix weet voor dat crashen...

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers