Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 15 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 146
    Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Ik werk sinds een paar dagen met een Focusrite Saffire Pro 14. Ben er erg, erg, erg tevreden over. Ik heb geprobeerd om de interface van onze bassist aan de praat te krijgen op mijn Mac Pro, dat was een M-Audio Firewire410, maar de Mac drivers van M-Audio zijn niet erg stabiel en na ruim 7 uur kutten met aansluiten van dat apparaat ben ik tot de conclussie gekomen dat M-Audio en Mac voor mij niet de ideale combinatie is.

Focusrite aangeschaft, geïnstalleerd en boem, letterlijk binnen 7 minuten de eerste proefjes opgenomen. Later wel wat problemen gehad met de firewire verbinding, maar waarschijnlijk ha dat te maken met voeding via firewire. Ik voed hem nu gewoon via zijn adapter en niet via de firewire bus.
    Kijk, dat zijn nog eens tips! Laat ik nu net ook wat financiële meeval hebben... Heb je hem online gekocht? Momenteel vind ik hem het goedkoopst bij Thomann...
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

Senior Member

Standaard

Ik heb hem ook bij Thomann besteld! Daar was hij inderdaad toen het goedkoopst. Ook omdat ik via Thomann zonder BTW kan bestellen. Ik doe ook redelijk wat video- en geluidsbewerkingen voor mijn werk, dus kon ik hem 'op de zaak' kopen. Thomann geef je dan je BTW-nr en zij doen dan de afdracht.

Bij Rockpalace in Den Haag is hij goedkoper voor de particulier, maar daar was hij al een tijd niet op voorraad. Maar ik geloof dat ze hem daar nu ook weer hebben...
    Laatst gewijzigd door schizo910; 7 juli 2011 om 09:40

Senior Member

Standaard

Ik heb een M-Audio Fast Track pro die Cubase 5.1.1. steeds doet crashen (blue screens) op windows 7 64-bit (Core i5, 8GB). Veel gezocht en blijkbaar een bekend probleem waar M-Audio tot dusver geen antwoord op heeft. Omdat ik midden in een project zit overweeg ik om een nieuwe AI aan te schaffen. Eisen:

- Midi in & out
    - Balanced TRS out (monitors)
    - Bij voorkeur nog een set balanced TRS out of RCA (reference systeem)
    - 2 XLR/line in (bij voorkeur met ingebouwde DI)
    - Direct monitoring
    - phantom voeding
    - USB
    - Stabiele win7 drivers

Nu heb ik een paar kandidaten gevonden middels de comparison chart eerder in dit topic, bedankt daarvoor. Ik vraag mij af wat nu precies het voordeel is van USB 2.0 tov 1.1 voor wat ik doe. Ik hoef niet per se de laagste latency te hebben, want voor die enkele keer dat ik opneem gebruik ik direct monitoring en kan ik best de timing achteraf recht trekken. Maakt het wat uit voor het aantal sporen dat verwerkt kan worden? Ik mix regelmatig materiaal van zo'n 30 sporen met behoorlijk wat VST's actief en de M-Audio (USB1.1) trekt dat prima, maar krijg ik nu betere performance als ik voor een USB 2.0 apparaat ga? Zijn er andere voordelen?

That said, heeft iemand ervaringen met de NI Komplete Audio 6? Deze voldoet prima aan mijn eisen, is goed te betalen en ziet er goed uit. Andere kandidaat is de Focusrite Saffire 6. Thanks!

Oh en als iemand toevallig een fix weet voor dat crashen...
    Gear:
    Schecter C-1 BlackJack | Schecter Hellraiser Sunset FR | PRS Torero SE | Vintage V6 Icon LB
    Blackstar Artisan 30H | Blackstar HT-Blackfire | Demeter Comp-2 Pro | 1x12 SugarCone

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MegaDrive Bekijk bericht
    Cubase 5.1.1. steeds doet crashen (blue screens)
    Is Cubase 5.1.1 niet heel oud? Heb je wel alle patches geïnstalleerd?

Verder kan ik je alleen maar op de Lexicon Omega wijzen, voornamelijk omdat ik die zelf heb en heel erg tevreden over ben!

Zeker het feit dat er geen software mixer bij zit maar alles via knoppen te regelen is vind ik briljant!

2e hands vanaf €80,- te verkrijgen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Ik heb hem ook bij Thomann besteld! Daar was hij inderdaad toen het goedkoopst. Ook omdat ik via Thomann zonder BTW kan bestellen. Ik doe ook redelijk wat video- en geluidsbewerkingen voor mijn werk, dus kon ik hem 'op de zaak' kopen. Thomann geef je dan je BTW-nr en zij doen dan de afdracht.

Bij Rockpalace in Den Haag is hij goedkoper voor de particulier, maar daar was hij al een tijd niet op voorraad. Maar ik geloof dat ze hem daar nu ook weer hebben...
    Hoi, ik heb even een off topic vraag: Als jij exclusief BTW koopt (nadat je jouw BTW nummer hebt doorgegeven, neem ik aan) en Thomann doet de afdracht, moet jij dan het gekochte artikel in je boekhouding opnemen als....(?) of laat je het gewoon zo? Bedankt voor je antwoord!

Senior Member

Standaard

Thanks HaroldA, die Lexicon ziet er goed uit inderdaad. Deze is echter ook USB 1.1. Ga ik op termijn (als 30 sporen er 40 worden) geen bandbreedte problemen krijgen? Welke voordelen heeft USB 2.0 voor een AI?

Ook zie ik dat er geen aparte volume control is voor de hoofdtelefoon, dat lijkt me vervelend. Zijn er goede win7/64 drivers?
    Gear:
    Schecter C-1 BlackJack | Schecter Hellraiser Sunset FR | PRS Torero SE | Vintage V6 Icon LB
    Blackstar Artisan 30H | Blackstar HT-Blackfire | Demeter Comp-2 Pro | 1x12 SugarCone

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lefthandstrat Bekijk bericht
    Hoi, ik heb even een off topic vraag: Als jij exclusief BTW koopt (nadat je jouw BTW nummer hebt doorgegeven, neem ik aan) en Thomann doet de afdracht, moet jij dan het gekochte artikel in je boekhouding opnemen als....(?) of laat je het gewoon zo? Bedankt voor je antwoord!
    Dat is toch niets anders dan wij, de belasting betalers, jouw shit te laten betalen? Oplichting dus en ik mijn ogen zeer onsmakelijk.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 1 augustus 2011 om 09:26

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MegaDrive Bekijk bericht
    Thanks HaroldA, die Lexicon ziet er goed uit inderdaad. Deze is echter ook USB 1.1. Ga ik op termijn (als 30 sporen er 40 worden) geen bandbreedte problemen krijgen? Welke voordelen heeft USB 2.0 voor een AI?

Ook zie ik dat er geen aparte volume control is voor de hoofdtelefoon, dat lijkt me vervelend. Zijn er goede win7/64 drivers?
    Er gaan max 6 sporen door de geluidskaart (4 in 2 uit) dus usb 1.1 is meer dan snel genoeg.

Geen apart volume is inderdaad het enige niet handige aan deze interface, daar moet ik ook nog wat op verzinnen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat is toch niets anders dan wij, de belasting betalers, jouw shit te laten betalen? Oplichting dus en ik mijn ogen zeer onsmakelijk.
    ??? he??? Ik stelde gewoon een vraag, puur uit interesse........en dan gelijk voor oplichter worden uitgemaakt??? En bovendien......als iemand zonder BTW kan kopen, in welk opzicht zou de gemiddelde Nederlandse belastingbetaler daar dan een dusdanig nadeel van ondervinden dat hij/zij zich opgelicht moet voelen?

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

natuurlijk neem je een ex btw aankoop op in je boekhouding.
    lood om oud ijzer, als je inc koopt krijg je de btw terug / trek je die af van de btw die je over je omzet moet afdragen.

en als dat oplichting heet is een heel groot deel van nederland oplichter.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten