Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Otto Bekijk bericht
Wanneer je geen audio interface hebt en de onboard geluidskaart van je computer gebruikt, heb je wel last van vertraging (latency). Dit komt omdat deze niet bedoeld is voor deze doeleinden. Meestal alleen om muziek af te spelen.
Ik neem nu wel eens wat in het oefenhok op met gewoon een Behringer mixertje met één of twee microfoons, soms met bas en zang direct in het mixertje en alles in een oude laptop. Ik ervaar geen latency problemen. Zou het voor mij toegevoegde waarde hebben om zo'n interface aan te schaffen? Of is dat vooral nuttig als je je gitaar direct in je computer wilt prikken, zonder microfoons ertussen?