Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 39 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 389

Discussie: Elektro FAQ

Standaard

@ De V:

Dat doet me deugd! Het is zonder meer mogelijk dat een 'vergeten' aardeverbinding ertoe leidt dat een element met beide kanten contact maakt met de aarde en dus helemaal geen signaal meer geeft.

@ RS-Rik:

Ik zal er bij een volgende extra op letten. Het zal voor een deel ook liggen aan mijn geringe oefening in het spreken van Engels (zoals ik eerder schreef: zingen gaat me een heel stuk makkelijker af).
    We doen ons best.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Je Engels is zéér goed aaron. (en dat zal ik niet vlug zeggen, is stokpaardje van mij) het ging 'm meer om de opnamekwaliteit, beetje jammer dat die niet up to standard is met inhoud vd clips.

great job!

Senior Member

Standaard

Misschien kan je de volgende inzingen
    Serieus: het is heel goed te volgen zo. Bedankt voor het verdiepen van mijn kennis!!
    (ik heb wat linkjes geplaatst op het TDPRI als je het niet erg vind)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Misschien kan je de volgende inzingen
    Serieus: het is heel goed te volgen zo. Bedankt voor het verdiepen van mijn kennis!!
    (ik heb wat linkjes geplaatst op het TDPRI als je het niet erg vind)
    The Singing Electrive

En, niet erg, integendeel; dank je!
    Aaron Stonebeat

Standaard

Je filmpjes zijn wel wat intensief om naar te luisteren door de opname kwaliteit, ik raad je wel aan dat te verbeteren. Verder, zoals ik al zei, heldere filmpjes

Senior Member

Standaard Aarden brug

Goedenavond,

Ik vroeg me af hoe jullie de brug van de (bas)gitaar normaal gesproken aarden? Bij een vibrato systeem kan de aardedraad naar het veer-klauw-plaatje lopen, en bij een tune-o-matic zou het draadje naar een bridge post ofzo kunnen lopen, maar wat als het een fixed bridge is?

Ik heb een gat geboord van de control cavity naar een plekje onder de brug, en nu zijn er -volgens mij- een aantal opties:
    - Draadje gewoon onder de brug uit laten komen, en als het ware klemmen tussen brug en body
    - Brug op een stukje blank schuren en draadje tegen de brug aan solderen
    - draadje aan een stuk shielding tape vastbraden, en dit stuk tape onder de brug leggen
    - kabeloog om een snaar heen doen

Die laatste optie is natuurlijk niet zo heel serieus bedoeld, maar wat is jullie manier / de beste manier om de brug te aarden?

Standaard

Kan allemaal. Je kunt ook nog het uiteinde van de draad in één van de schroefgaten steken; als er maar een permanente verbinding is. Solderen aan ijzer of staal zal niet meevallen; met messing gaat dat prima.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Music

Ik ben van plan om een "treble bleed mod" te verrichten aan mijn stratje. Ook ik heb last van het feit dat het geluid iets doffer wordt als ik de volume knop iets dichtdraai. Ik heb op de site van SeymourDuncan een simpel schemaatje gevonden. De condensator moet volgens dit schema een waarde van .002 hebben. Als electro noob vraag ik mij dan af: .002 wat? kilogram? meters?
    En klopt dit dan ook? Ik vraag mij dit af om niet volledig voor lul te staan op het moment dat ik bij de electronica boer sta....
    Het weerstandje zal overigens een waarde moeten hebben van 100 K Ohm.

Werkt dit goed of gaat de tone ook beïnvloed worden als de volume knop helemaal open staat? Want dat heb ik liever niet.

Bij voorbaat dank.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    ... De condensator moet volgens dit schema een waarde van .002 hebben. Als electro noob vraag ik mij dan af: .002 wat? kilogram? meters?
    En klopt dit dan ook? Ik vraag mij dit af om niet volledig voor lul te staan op het moment dat ik bij de electronica boer sta....
    Het weerstandje zal overigens een waarde moeten hebben van 100 K Ohm.

Werkt dit goed of gaat de tone ook beïnvloed worden als de volume knop helemaal open staat? Want dat heb ik liever niet.

Bij voorbaat dank.
    De waarde is 0,002 uF (microFarad); 2 nF (nanoFarad) is equivalent daaraan.
    En het klopt wel; 1 of 2 nF zit in de orde van grootte die je aantreft bij een treble bleed. Ook die 100 kOhm voor de weerstand zie ik vaker in TB-schemaatjes; soms ook 150.

Het heeft geen enkele invloed als het volume helemaal open staat. Het vormt alleen een bypass voor het stuk weerstand van de potmeter dat normaal in serie komt te staan (dat is wat het geluid doffer maakt) als je het volume terugdraait.

Gewoon doen, je kunt het voor een paar cent uitproberen (en voor niets weer ongedaan maken). Misschien wat experimenteren met verschillende waardes. 2nF (waarschijnlijk kom je bij aankoop eerder op 2,2 uit) is toch het dubbele van 1nF, en dat kan voor een hoogdoorlaatfilter een hoop verschil maken.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 5 juli 2011 om 23:23
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Music

Okee, bedankt Aaron! Ik ga er morgen eens mee aan de slag. ( denk ik )

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten