Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 39 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 389

Discussie: Elektro FAQ

Standaard

Gister een wat warmtebestendiger schakelaartje in huis gehaald en vanochtend heb ik het nog maar eens geprobeerd.
    En met succes.
    Geen brom, geen ruis, maar wel geluid uit beide pickups.

Ik wist niet wat ik van het seriegeluid moest verwachten, maar het resultaat is een wat vetter en voller geluid en dat bevalt me wel.

Overigens kwam er nog wat meer bij kijken dan ik dacht.
    De nekpickup moest geaard worden, maar het onderplaatje van de pickup is van aluminium, dus kon ik het niet solderen.
    Nu heb ik een gat geboord in dat plaatje en de aardedraad vastgeklemd tussen het plaatje en de cover.
    Niks van te zien en het werkt perfect.

Bedankt voor alle hulp, ik heb er veel aan gehad.

Edit:
    Haha, wat ben ik een prutser.
    Ik loop net de geluiden nog even goed na en kom erachter dat alleen de nekpup het doet.
    Zowel de volume als je toonknop hebben geen enkel effect in serie.
    Bovendien is het geluid identiek aan het geluid van alleen de nekpup (parallel)
    Ik denk dat ik die wel wat vaker kan gebruiken met z'n 'vettere en vollere klank', haha.
    Laatst gewijzigd door De V; 9 juni 2011 om 17:28

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Edit:
    Haha, wat ben ik een prutser.
    Ik loop net de geluiden nog even goed na en kom erachter dat alleen de nekpup het doet.
    Zowel de volume als je toonknop hebben geen enkel effect in serie.
    Bovendien is het geluid identiek aan het geluid van alleen de nekpup (parallel)
    Ik denk dat ik die wel wat vaker kan gebruiken met z'n 'vettere en vollere klank', haha.
    Haal een paar keer adem, ga eerst eens lekker slapen, en kijk er dan nog eens naar. Het kan allemaal, maar je moet een aantal zaken goed in het vizier hebben. Ik heb een gitaar gebouwd met drie spoelen die allemaal in serie en parallel kunnen of elke combinatie van serie en parallel; en daar bovenop elk element uit fase met de rest.
    Het kan en het mag, en soms komen er geweldige geluiden tevoorschijn; maar het is in de praktijk ook redelijk complex. Vooral interne aardeverbindingen met massa-elementen kunnen roet in het eten gooien en er soms voor zorgen dat één element permanent wordt uitgeschakeld.

Ik heb de afgelopen weken een reeks video's gemaakt over gitaarelektronica. Ik denk dat in principe het antwoord op jouw probleem daarin wordt gegeven. Onderstaand de meest recente; als je doorklikt, vind je de rest vast:

Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Haal een paar keer adem, ga eerst eens lekker slapen, en kijk er dan nog eens naar. Het kan allemaal, maar je moet een aantal zaken goed in het vizier hebben. Ik heb een gitaar gebouwd met drie spoelen die allemaal in serie en parallel kunnen of elke combinatie van serie en parallel; en daar bovenop elk element uit fase met de rest.
    Het kan en het mag, en soms komen er geweldige geluiden tevoorschijn; maar het is in de praktijk ook redelijk complex. Vooral interne aardeverbindingen met massa-elementen kunnen roet in het eten gooien en er soms voor zorgen dat één element permanent wordt uitgeschakeld.

Ik heb de afgelopen weken een reeks video's gemaakt over gitaarelektronica. Ik denk dat in principe het antwoord op jouw probleem daarin wordt gegeven. Onderstaand de meest recente; als je doorklikt, vind je de rest vast:

Wat een goed gemaakte video!
    Love the Richard Attenborougheske voice over.
    èn de very elvis aaron presley "Thank you" op het einde

Standaard

Ik vind het fantastisch dat jullie het waarderen
    Nu hopen dat De V eruit komt.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik vind het fantastisch dat jullie het waarderen
    Nu hopen dat De V eruit komt.
    Ik sluit me aan bij de anderen in m'n lofuiting : goed gedaan , thnx !
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

Standaard

Zeker even op het forum posten als je nieuwe maakt, ik vind ze erg goed Aaron!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eygen Bekijk bericht
    Zeker even op het forum posten als je nieuwe maakt, ik vind ze erg goed Aaron!
    Ach, ik vind het eigenlijk wat ver gaan om voor elk filmpje hier reclame te maken; je kunt je ook op abonneren op mijn kanaal aldaar en dan kom je ze vanzelf tegen.
    Mogelijk zal ik er nog eens naar verwijzen als ik er een gestelde vraag mee kan beantwoorden. Nog ééntje dan:

Ik vind het wel leuk om die dingen te maken; vooral om wat zaken uit te leggen die ik niet al te veel op een eenvoudige manier uitgelegd vind op het internet.
    Maar ook wel om mijn spreken in het Engels zelf terug te horen en daarin een goede toon te vinden; vooralsnog vind ik het zelf eigenlijk doodsaai (en ik worstel nog met bepaalde klanken; zingen gaat in die taal een heel stuk makkelijker), maar misschien past dat juist wel een beetje bij die 'college-setting'
    Aaron Stonebeat

Standaard

Je video's zijn inderdaad erg duidelijk Aaronstonebeat!
    Ik ben tot video 11 gekomen en toen had ik een vermoeden waar mijn probleem zat.

Ik dacht dat ik doordat ik het nekelementkapje zelf nog geaard had ik misschien een 'ground loop' gecreëerd had.
    Ik heb dus die aarde losgetrokken en toen deed hij het.
    Ik weet niet of het enkel daaraan ligt, ik heb vanochtend namelijk ook nog wat lopen rommelen, maar hij doet het in ieder geval.

Deze mod heeft me wat extra geluidsmogelijkheden opgeleverd die eigenlijk best lekker klinken.
    Bijvoorbeeld wanneer ik in serie de toon van de nekpickup helemaal weg draai dan krijg ik hele heldere hoge tonen terwijl de lage toch redelijk vet blijven en over het algemeen wordt het geluid minder blikkerig.
    Al met al ben ik zeer teveden!

Senior Member

Standaard

Je filmpjes zijn erg leuk en informatief maar je stem is af en toe een tikkie onduidelijk opgenomen, je moet echt goed luisteren.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten