Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 389

Discussie: Elektro FAQ

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef Bekijk bericht
    Sinds een tijdje spookt het idee in mijn hoofd om aan een zelfbouw LesPaul te beginnen. Ik speel al meer dan half mijn leven gitaar en ben nooit gehinderd door enige theoretische achtergrond. Gitaren kocht ik tot nu oe altijd op gevoel en gehoor. Maar nu ik er zelf een wil bouwen weet ik niet waar ik moet beginnen bij de keuze van 2 humbuckers.
    De gitaar wordt waarschijnlijk khaya mahonie met een zebrano top. Er zou vooral post-rock mee gespeeld worden.
    Maximaal budget: € 100 per element.
    Wie kan mij een snelcursus humbucker geven of mij een hint in de goede richting geven?
    Voor ca €100 per element heb je inderdaad een geweldig geluid, weet niet hoe het bij actieve pickups zit. Neem vooral een kijkje bij Seymour Duncan, die lui hebben geweldige tonesamples en zij (en/of de Tonefactory site) hebben ook een listing van de bands die er mee spelen.

Naar mijn weten: high output trekt heavy metal liefhebbers, en jazz/classic rock pickups klinken weer warmer. Ik heb zelf een Seymour Duncan classic rock element op de nekpositie en een high output bij de brug.

Wat het verschil is: het type magneten, de lengte van de winding, wie het weet mag het zeggen. Een rijzende ster is de Alnico magneet met een ongekend sterk magnetisch veld en het vermogen om dit te behouden. Getuige hiervan is dat zelfs het getik van je analoge horloge (mits stalen wijzer) versterkt kan worden als je hem achter de gitaar houd.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 12 juni 2009 om 11:15
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten