-
Ik sta regelmatig langs beide kanten (vooral op kleinere optredens/festivals, waar de meeste klachten hier over gaan). Als de ene kant zich vriendelijk en sociaal opstelt, doet de andere kant dat automatisch ook. Ja, er zijn uitzonderingen, maar uitzonderingen kom je heus niet elke week tegen. En kom je wel elke week zo'n arrogante zakken tegen, dan denk ik dat 't probleem niet aan de andere kant ligt.
En aan alle muzikanten: vraag ik je monitormix wat je nodig hebt en geen reet meer. Als een zo-zo technieker zowel FOH als monitors moet doen op goedkoop budget-materiaal met zo-zo muzikanten, dan vraag je om problemen als je een persé een perfecte totaalmix door je monitor wilt ... En ja, ik slaag er doorgaans wél in om degelijke monitormixes te leveren, zoiets moet je leren. 't Is niet evident als beginnend technieker om op potmeters een mix te maken die je dan als technieker zelf helemaal niet hoort (tenzij je een aparte monitortafel of heel erg degelijke tafel hebt, maar da's vaak niet 't geval).
'k Vind het ook grappig als mede-bandleden meteen na 't optreden kritiek hebben op de balans in de zaal (zonder dat ze 't van iemand horen zeggen he). Met een monitor voor je en versterkers naast en achter je kan je zoiets NIET beoordelen 
Ik merk alleszins dat 't soms een zege is dat ik beide ben: als muzikant kan ik de techniek goed inschatten en weet waar me aan te verwachten, als technieker weet ik dan weer hoe ik 't makkelijk kan uitleggen aan een muzikant en wat doorgaans hun wensen/vragen/gewoontes zijn.
Laatst gewijzigd door MaxVMH; 1 juni 2011 om 00:27
Regels voor berichten