Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 83 van 104 EersteEerste ... 3373818283848593 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 821 t/m 830 van 1037

Standaard

Bij de meeste kroegoptredens is onze zangeres sowieso de enige met monitoring. Die ze dan graag wel op zichzelf richt. Gaat meestal prima. Ook op grotere podia, als het goed is hoeft er helemaal niet zoveel over de monitor. Onze drummer vaak alleen wat bassdrum, bij mij wat bas (andere kant podium) en afhankelijk van het geluid wat bluesharp. Hoe minder er nodig is, hoe beter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaxVMH Bekijk bericht
    En aan alle muzikanten: vraag ik je monitormix wat je nodig hebt en geen reet meer. Als een zo-zo technieker zowel FOH als monitors moet doen op goedkoop budget-materiaal met zo-zo muzikanten, dan vraag je om problemen als je een persé een perfecte totaalmix door je monitor wilt ...
    Je hebt gelijk, maar er zitten wel 2 kanten aan dat verhaal. Het is meestal de technicus die de backline fluisterstil wil hebben op het podium. Dan moet er logischerwijs meer over de monitors. En worden de klank en balans daarvan opeens ook belangrijker.

Ook heb ik meer dan eens meegemaakt dat je gevraagd wordt wat je op je monitor wilt hebben vóór je met de volledige band een uitgebreid totaaltje hebt kunnen spelen. Dat is natuurlijk ook vragen om vage antwoorden als "alles een beetje" want je weet dan nog niet hoe de akoestiek op het podium is etc.

(Om maar te zwijgen van technici die zelf een loeiharde 100 watt Twin hebben neergezet waarover je geacht wordt te spelen, maar dan willen dat je hem op volume 0,5 houdt. SM57 middenin de conus en wat er dan uit je monitor komt is niet eens meer herkenbaar als een gitaar! )
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 1 juni 2011 om 10:28

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ook heb ik meer dan eens meegemaakt dat je gevraagd wordt wat je op je monitor wilt hebben vóór je met de volledige band een uitgebreid totaaltje hebt kunnen spelen. Dat is natuurlijk ook vragen om vage antwoorden als "alles een beetje" want je weet dan nog niet hoe de akoestiek op het podium is etc.
    Dan vindt ik het grappig dat 9/10 bands hun monitor eisen op de de rider zetten.

Senior Member

Standaard

Verschilt een beetje per bandlid/instrument. Onze drummer zit het verst weg van de leslie van de hammondspeler, dus die weet dat-ie dat ding over z'n monitor wil hebben. Ik weet ook dat ik mijn eigen aankondigmicrofoon over een monitor wil, want anders hoor ik mezelf niet praten en dat is heel gek. Dat geef je dan vooraf aan, in de ijdele hoop dat iemand die rider ook leest en het weer een minuut of wat scheelt. Maar akoestiek en de diepte en breedte van het podium maken uit of ik de snare goed genoeg hoor, en mijn eigen versterker. Dus zonder totaaltje kan ik daar echt heel weinig zinnigs van zeggen!

Standaard

Ik weet ook dat ik mijn eigen aankondigmicrofoon over een monitor wil, want anders hoor ik mezelf niet praten en dat is heel gek. Dat geef je dan vooraf aan, in de ijdele hoop dat iemand die rider ook leest en het weer een minuut of wat scheelt.
    Je spreekt jezelf nu tegen he

Ik ga nooit alleen maar uit van de rider, ik spreek/vraag de band het altijd persoonlijk. Tenzij ik 10 bands op 1 dag heb met elk 15 minuten omwisseltijd, dan hoop ik dat ze hun rider in orde hebben of goed/snel kunnen communiceren.

Senior Member

Standaard

Nou ja, tegenspreken..., ik weet sommige dingen van te voren en die meld ik netjes in de rider, en andere dingen kan ik nog niet zeggen. Niet heel gek toch

(Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Ik bedoel echt situaties waar je alleen individueel gespeeld hebt en dan gevraagd wordt "of de monitor zo goed is". Niet de normale vraag vooraf wat je wilt)
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 1 juni 2011 om 12:02

Moderator

Standaard

Zo'n rider is toch voor ongeveer?
    Een indicatie van wat nodig en gewenst is... en dan kan iedereen wel verzinnen dat dat van situatie tot situatie wat verschilt.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Je spreekt jezelf nu tegen he

Ik ga nooit alleen maar uit van de rider, ik spreek/vraag de band het altijd persoonlijk. Tenzij ik 10 bands op 1 dag heb met elk 15 minuten omwisseltijd, dan hoop ik dat ze hun rider in orde hebben of goed/snel kunnen communiceren.
    Klinkt alsof je zelf nog nooit iets door een mic hebt gezegd of hebt gezongen. Da's wel iets wat je van te voren weet, want het is heel gek als je jezelf niet terughoort (zelfs over PA).

Doe mij maar flink wat toetsen, genoeg drums, zang zodat ik mezelf goed kan horen zingen met de andere zangers, de andere gitarist wil ik maar een beetje horen. Mijn gitaar vooral niet te hard, en de bas hoor ik voldoende zonder monitor.

Maar goed, ik heb pas één keer opgetreden met eigen monitor.

Senior Member

Standaard

Ik heb nog nooit veel over de monitor hoeven hebben. Alle zangmicrofoons, dat was het wel. Ik stelde mezelf altijd zo hard af dat ik mezelf net kon horen. Op e.o.a. manier was de balans op het podium ook zonder monitoren gewoon goed en nooit te hard. Ik hoef mezelf iig niet overal bovenuit te horen. Dat kan ook niet IMO, want als iedereen dat wil, komt er iets niet goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Nou ja, tegenspreken..., ik weet sommige dingen van te voren en die meld ik netjes in de rider, en andere dingen kan ik nog niet zeggen. Niet heel gek toch

(Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Ik bedoel echt situaties waar je alleen individueel gespeeld hebt en dan gevraagd wordt "of de monitor zo goed is". Niet de normale vraag vooraf wat je wilt)
    Sorry, was je een beetje voor gek aan het houden Ik snap inderdaad wat je bedoelt, en het komt vrij herkenbaar voor.
    Vooral bij echt beginnende bands die hun eerste optreden hebben met monitors: "Doe maar wat de meeste gitaristen/mensen hebben".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Klinkt alsof je zelf nog nooit iets door een mic hebt gezegd of hebt gezongen. Da's wel iets wat je van te voren weet, want het is heel gek als je jezelf niet terughoort (zelfs over PA).
    Zingen kan ik niet, maar ik ben al een aantal jaar wekelijks/maandelijks achter de mixtafel/op het podium te vinden. Ik ben absoluut niet de beste monitor/FOH technicus maar ik weet/kan wel voldoende om de gemiddelde band tevreden/blij te maken met hun monitormix.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten