Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 24 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

even wat anders. Ik heb gisteren een van mijn gitaren volledig afgesteld, de groene. ik heb 'm niet zelf 'gemaakt', iemand anders had 'm al. ik ben al zeker de derde eigenaar, haha. hij heeft tig pickupsets gehad. duncan seth lover, 59/custom hybrid, en nu een distortion in de brug en een jazz8 in de hals.

en de afstelling was echt beroerd. heb nu pas de moeite genomen om er eens rustig voor te zitten en het aan te pakken. de fretbuz werd met het jaar erger, ghehe. topkam verbeterd, brug beter afgesteld, bedrading, frets gepolijst, de hele mikmak. En hij speelt toch nu echt een heel stuk beter dan eerst! en hij klinkt gruwelijk goed... onverwacht, echt. de boel heel goed schoonmaken en een setje snaren erop zetten wat beter bij de gitaar past, en opeens heb ik er een gitaar 'bij' die bespeelbaar is, ondanks de ultralage frets! het grootste werk was het schoonmaken van het fretboard. dat een fris, schoon fretboard zoveel uit kan maken.

Senior Member

Standaard

Ik zie dat jij ,voor zover ik kan zien op de foto's, 3 verschillende typen brug gebruikt zit daar ook een gedachte achter i.v.m sustain of stel mogelijkheden.

Senior Member

Standaard

Ik zou de combinaties die Orpheo maakt eigenlijk niet maken; iets teveel op 1 gitaar willen. Dan zou ik liever 16 gitaren hebben die allemaal iets anders hadden, met 1 of 2 extravagante onderdelen.
    Hoedanook, dit is toch een droom van elke gitarist? Je lievelingsmodel bouwen in alle verschillende soorten kleuren/maten en houtsoorten? Petje af, want het lukt hem elke keer weer!
    En Orpheo heeft veel verstand van verschillende pickups en sounds, zoek het forum er maar op na. Zijn werk vind ik dat ook geweldig om te zien en te volgen.
    Wat ik jammer vind is zijn geprikkeldheid en elk "ik zet vanochtend mijn amp aan die al twee weken in het stof staat, en nu klinkt 'ie ineens geweldig!" of "Rivera is het best, ow nee, Mesa is het best, ownee, ENGL is het best" -topic. Boeiend.. Plaats een topic over je zoektocht naar mooie gitaren of een review over een nieuwe aanwinst of een bevinding, en laat het daar bij. My two cents...

[hypocriet] Maar kunnen we het alsjeblieft gewoon weer over zijn twee gitaren hebben? [/hypocriet]
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Vaste brug omdat t makkelijk is. Hipshot trem omdat ik me toen nog niet durfde te wagen aan floyds,kahler omdat dat me n mooie tussenweg leek tussen floyd en vaste brug. Dat bleek uiteindelijk een fiasco te zijn. Klinkt nergens naar, niet op stemming te houden.

Senior Member

Standaard

Geen single coils? Of zag ik toch een single coil gitaar ergens?

Geen behoefte aan zo'n Eddie van Halen gitaar? Niet die Strat, maar die Peavey/Musicman gitaar?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Geen single coils? Of zag ik toch een single coil gitaar ergens?

Geen behoefte aan zo'n Eddie van Halen gitaar? Niet die Strat, maar die Peavey/Musicman gitaar?
    Ik heb pickups gemaakt die een echte singlecoil zijn, met een schakelbare spoel ernaast voor wat meer mogelijkheden. Niet een echte humbucker dus.noiseless singlecoil zullen we t maar noemen.

De van halen gitaar is tof,maar niet mijn ding. Mn huidige project is eigenlijk wel n beetje dat,denk ik zo?

Standaard

ow wat een heerlijk zeur topic! wat mij geweldig lijkt als orph een moodswing krijgt(net als met versterkers) en spontaan alleen maar op telecasters wil spelen!of banjo!

oja....ik had ooit 5 witte ibanez uv's! mag ik ook wat gezeur?ik ben jaloers op orphs aandacht dat hij altijd van iedereen krijgt!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    ow wat een heerlijk zeur topic! wat mij geweldig lijkt als orph een moodswing krijgt(net als met versterkers) en spontaan alleen maar op telecasters wil spelen!of banjo!

oja....ik had ooit 5 witte ibanez uv's! mag ik ook wat gezeur?ik ben jaloers op orphs aandacht dat hij altijd van iedereen krijgt!

Vooruit dan maar:

5 witte gitaren kan echt niet hoor!
    5 Ibanessen, tot daaraan toe, maar allemaal wit....
    pff.....

Tevreden?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht

5 witte ibanezzen: wauw, you're the man.
    met allemaal heel kleine verschillen die precies aansloten bij jouw behoeften, zeker. Laat ze maar lullen hier hoor. Er is er vast wel één te vinden die dit 'uit de hand gelopen' vindt. Maar als je 5 witte ibbies al uit de hand gelopen vindt, ja wat vind je dan wel niet van 16 warmoths ...

(ik zal het er maar bij zetten: smileys all over the place)

Senior Member

Standaard

Tja er is maar 1 Orph...en dat is misschien maar goed ook

Voor 1 keer moet ik Orph gelijk geven. Ik krijg wel eens 2dehandsjes hier binnen die "wat stoffig" zijn volgens de MP verkoper. Daar zit dan een hele dag werk in. Maar het resultaat is ernaar, fretjes polijsten, toets schoonmaken en in de olie zetten enz. En dan oogt het niet alleen weer gelikt maar het speelt ook weer als een trein. En afstelling is uiteraard ook belangrijk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten