Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 27 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 269
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    leuk als gimmick, maar das het enige waar ik nog geen echt nut voor heb gevonden.
    Voor mij is dit juist het enige wat ik nog mis in delayland, en omdat je daar natuurlijk erg freaky dingen meekunt doen wil ik weten of het echt acherstevoren is. Vooral op zang lijkt me dat spacy. Maar ook op bv de delay van mijn memoryboy dlx als ik hem in de effectloop hang.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Senior Member

Standaard

Het klinkt in elk geval behoordlijk psychedelisch die backwards delay.

Anyway, ik zat net in de pauze op de The Gear Page in het draadje over de Flashback te lezen, waar Tore van TC electronics ook post en info geeft. Hij gaf aan dat het mogelijk was een aantal custom toneprints in elkaar te kwakken als er verzoekjes kwamen.
    Met custom toneprint bedoeltie dan dat je uitgaat van een bepaalde toneprint en stukjes van andere bestaande toneprints er in wilt plakken. Hij doet er maar een paar (de eerste 5 zei hij) en ik heb er eentje gesubmit die hij wilde knutselen... Awesome!

Ben zeer benieuwd!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Het klinkt in elk geval behoordlijk psychedelisch die backwards delay.

Anyway, ik zat net in de pauze op de The Gear Page in het draadje over de Flashback te lezen, waar Tore van TC electronics ook post en info geeft. Hij gaf aan dat het mogelijk was een aantal custom toneprints in elkaar te kwakken als er verzoekjes kwamen.
    Met custom toneprint bedoeltie dan dat je uitgaat van een bepaalde toneprint en stukjes van andere bestaande toneprints er in wilt plakken. Hij doet er maar een paar (de eerste 5 zei hij) en ik heb er eentje gesubmit die hij wilde knutselen... Awesome!

Ben zeer benieuwd!
    Klinkt goed .

Senior Member

Standaard

Ik heb ook ff met die reverse delay gestoeid vorige week ofzo, geinig, had ik nog nooit eerder gedaan.

@Lex: leuk man, hou me op de hoogte als tie klaar is a.u.b.
    Wat heb je eigenlijk voor custom iets gevraagd?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    @Lex: leuk man, hou me op de hoogte als tie klaar is a.u.b.
    Wat heb je eigenlijk voor custom iets gevraagd?
    Zal ik doen, ben benieuwd wat er van terecht komt.

Ik had al met een aantal toneprints gestoeid en heb wat bijelkaar gegooid wat me fijn leek, namelijk:

Als basis de standaard TC Toneprint, de analoge delay met wat vibrato er in (is opt moment mijn favo namelijk, lekker die subtiel vibrato in de delays). Dan wat meer damping erin zodat tijdens heftig/druk spel delay ietwat meer gedempt wordt maar niet weg is (subtiel ducking/dynamic dus uit de Steffen Schakinger toneprint), de kortere maximum delaytijd uit de Matt Beck Toneprint (7sec is echt veels te veel!, liever 2000ms als max) en uit de Pete Thorn toneprint het feedbacklevel zo ingesteld dat hij nu meer dan 100% voor zelf osscilaties (standaar 99%).

Leek me wel een mooi bruikbare cocktail zo , ben zeer benieuwd.

Het is wel weer 1 april vandaag dus misschien zijn ook gewoon een beetje lollig bij TC vandaag :P.
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 1 april 2011 om 15:04
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Zo! Je hebt er over nagedacht!

7 Sec slaat idd nergens op, en zo'n "semi-ducker" is ook best een goeie.
    Het was mij trouwens nog niet opgevallen dat er vibrato in de standaard toneprint zit, en ik ben er ook nog helemaal niet mee bezig geweest om andere toneprints te testen. De 2290 setting gebruik ik het meest, en is eigenlijk prima voor mij.
    Het is wel erg leuk om een beetje te experimenteren met het pedaal, maar vaak kom ik daar niet aan toe.

Ze hebben er écht werk van gemaakt bij TC, dat is in ieder geval wel duidelijk.

Senior Member

Standaard

Zal ik doen, ben benieuwd wat er van terecht komt.

Ik had al met een aantal toneprints gestoeid en heb wat bijelkaar gegooid wat me fijn leek, namelijk:

Als basis de standaard TC Toneprint, de analoge delay met wat vibrato er in (is opt moment mijn favo namelijk, lekker die subtiel vibrato in de delays). Dan wat meer damping erin zodat tijdens heftig/druk spel delay ietwat meer gedempt wordt maar niet weg is (subtiel ducking/dynamic dus uit de Steffen Schakinger toneprint), de kortere maximum delaytijd uit de Matt Beck Toneprint (7sec is echt veels te veel!, liever 2000ms als max) en uit de Pete Thorn toneprint het feedbacklevel zo ingesteld dat hij nu meer dan 100% voor zelf osscilaties (standaar 99%).

Leek me wel een mooi bruikbare cocktail zo , ben zeer benieuwd.

Het is wel weer 1 april vandaag dus misschien zijn ook gewoon een beetje lollig bij TC vandaag :P.
    Zou wel een goeie zijn. Ik ben verder nog geen grappen tegengekomen vandaag, terwijl Denemarken daar toch ook aan doet.

Senior Member

Standaard

Die flashback is mijn eerste keuze voor delay die ik ga aanschaffen. De toneprint zal ik niet gebruiken, vanwege het feit dat ik geen computer in de studio wens of heb. Daarnaast ben ik veelste onhandig met die apparaten.
    Maar de pre-setjes in dat ding zijn voor mij wel genoeg, vooral de reverse. Nu nog een reverb met reverse, dan vind ik't wel best voorlopig.
    ONRUST NV

Senior Member

Standaard

Sinds gister ook eigenaar van de fashback. Had maar een paar minuutjes tijd om hem te testen
    Fijne delay waar je zeker even de tijd voor moet nemen. Wat me opviel is dat je bij de reversedelay niet je mix op 100% wet kan zetten. Dit vind ik namelijk juist erg vet op mijn dl-4. Wanneer je dan de delay tijd kort zet krijg je synth achtige geluiden. Daarnaast is de buffer ook erg aanwezig. Wellicht vervelend als je de looper veel live wilt gaan gebruiken, want dan kan je het pedaal niet TB zetten. Ik kan er niet wakker van liggen wat ik zet hem gewoon op TB. De looper klinkt goed. In tegenstelling tot de dl-4, waar het opgenomen geluid toch een stuk anders klinkt dan wanneer je het gewoon zelf speelt.

Maar ik vermoed dat dit zeker een blijvertje wordt. Er zitten erg veel leuke bruikbare delays in!. Dat minpuntje van de reversedelay kan je vast aanpassen tegen de tijd dat de toneprints ook thuis aan te passen zijn.
    Laatst gewijzigd door jaywalker; 3 april 2011 om 10:01

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker Bekijk bericht
    Wat me opviel is dat je bij de reversedelay niet je mix op 100% wet kan zetten. Dit vind ik namelijk juist erg vet op mijn dl-4. Wanneer je dan de delay tijd kort zet krijg je synth achtige geluiden. Daarnaast is de buffer ook erg aanwezig.
    Hmmm dat wet/dry verhaal kan de flashback voor mij de das nog omdoen. Op hoeveel % wet schat je dat hij kan?
    ONRUST NV

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten