Ik heb een goede elektrische schroevendraaier. Die gebruik ik bij het monteren van speakers. Slaat ie af dan geef ik ook niet meer manueel bij. Zo ben ik zeker dat ze op alle punten even vast zitten. Zonder ongelijke spanning.

Ik heb ooit twee keer een K&E getest, beide V30's. Bij Guitar King in Boekel was de eerste keer. Ik wilde een tweede Bogner Uberschall bijkopen en die stond daar testklaar op zo'n kast.
De tweede keer was op een repetitie. Twee Uberschalls, hij op een K&E, ik op mijn Orange kast.
Beide keren viel het me op dat, met een heavy sound, het die kasten ontbrak aan definitie. Pompend genoeg, maar het was gewoon niet mooi, eerder een brei. Met de gain wat minder begon het al beter te klinken.

Ik heb ooit ook een tijdje gespeeld met een cab met V30's/G12T75's in kruispatroon geplaatst. de V30's hebben veel meer rendement dus die andere speakers hoor je toch al niet. Klonk gewoon vreemd. Ik ben dan ook van mening dat een goeie kast met één type speakers al top moet klinken. Anders maak je je geluid hopeloos ingewikkeld, zeker in combinatie met een andere gitarist. De transparantie is helemaal weg. Gaan er live dan 4 mics op zo'n kast gestoken worden? Welke versterk je dan uit? Veel te ingewikkeld voor mij...

MS