Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34

Discussie: 1972 strat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    My guess: de neck is een Highway one. De rest is onduidelijk vanaf deze foto's, dat kan van alles zijn.
    De neck is ongeveer 150 waard.
    Dan moet er op de achterkant het serienummer staan, anders is de neck nauwelijks iets waard

Een omgekatte Highway zou zomaar kunnen, alleen die laatste fret klopt dan weer niet?
    Vergelijk maar eens
    HW1 is volgens mij 22 frets, deze heeft volgens mij 21 frets en HW heeft geen necktilt systeem, volgens mij hebben de sommige Mexicanen dit wel.

Deze heeft eveneens een zwart plastic ringetje bij de ingang van de trusrodd, terwijl de HW1 hier het normale kurkje heeft....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coolcat Bekijk bericht

zie ik slecht of gaapt daar toch een soort grand canyon tussen body en neck aan de pocket?

ik hou ook niet van de photoshop. als ie de randjes mooi kan doen, kan er wel meer

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coolcat Bekijk bericht
    Wel dat is inderdaad exact wat ik ook dacht.

De verkoper heeft net nog deze foto gestuurd van de neck hiel.

Hij blijft erbij dat de nek en body van 72 zijn, maar dat er voor de rest veel aan geupgrade is (pickups, slagplaat, elektronica, tuners, refret..). Persoonlijk geloof ik er niet veel van, maar ik kon fout zijn. Vandaar dat ik de foto's hier even gezet heb.
    Zelfs van de stempel klopt niets, check hier maar eens http://www.stratocaster.nl/html/historie/halzen2.htm

Ook zie je dat er andere schroefgaten dicht gemaakt zijn, dus body en hals zijn zowiezo al géén match.

Ik zou de verkoper een link sturen van dit topic, kijken hoe hij reageerd.

Senior Member

Music

en een 2-punts tremelo in 1972? dacht 't niet! ik vind zelfs 500,- nogal veel. ik zou eerst eens de body onder de slagplaat willen zien. en de dikte van de body? 42 mm is squier multiplex of misschien nog erger. fendermaat is 45mm. dit is een bijeengeraapte gitaar met misschien wel stagg elementen etc....

zoek ff verder.

succes en groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    zie ik slecht of gaapt daar toch een soort grand canyon tussen body en neck aan de pocket?

ik hou ook niet van de photoshop. als ie de randjes mooi kan doen, kan er wel meer
    Wat bedoel je met de randjes doen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    en een 2-punts tremelo in 1972? dacht 't niet! ik vind zelfs 500,- nogal veel. ik zou eerst eens de body onder de slagplaat willen zien. en de dikte van de body? 42 mm is squier multiplex of misschien nog erger. fendermaat is 45mm. dit is een bijeengeraapte gitaar met misschien wel stagg elementen etc....

zoek ff verder.

succes en groeten Pasqual.
    Ja over de hardware en elektronica zegt hij zelf dat ze geupgrade is naar beter materiaal.. Het gaat me nu nog puur over wat de nek en body wel zouden kunnen zijn.

Senior Member

Music

je hebt nu een hele reeks antwoorden waaruit blijkt dat deze gitaar NIET is wat verkoper beweert:

- de hals: -schroefgaten zijn opgevuld en opnieuw geboord.
    -de datum op de hiel
    -stringretainers
    -neckplate
    -nieuwe frets? hij bedoelt waarschijnlijk nieuwe hals.
    - elementen: -géén staggered poles
    -tutoise slagplaat niet orgineel.
    - body : - geen orginele 6 punts tremelo
    - nieuw uiterlijk

ik ben vast en zeker nog wat puntjes vergeten...
    ook zou ik de slagplaat aan de onderkant willen zien om de elementen en electronica te bekijken. en de uitsparingen in de body.

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Ik heb de verkoper daarnet een mailtje gestuurd in de stijl van 'we weten beiden dat dit geen 72 strat is, maar kan je me dan toch even vertellen wat het wel is'. Maar opeens stuurt hij niet meer terug.. vreemd...

Standaard

Jongens kijk eens naar het decal op de headstock. Je ziet duidelijk dat 7ender en stratocaster separaat zijn. Naar mijn idee (maar ik heb niet de kennis van mr. Fingers) is het zo dat:

A: een zichtbaar decal alleen in de 50's en 60's aan de orde was
    B: een zichtbaar decal uit één stuk bestaat

Conclusie: een allparts oid hals waar 7ender op is geplakt.

Senior Member

Standaard

Dat 2 stukken decal zie ik niet zo maar wel:
    Bij veel repro's zie je het verkeerde decal voor vroege strats. Het is niet algemeen bekend blijkbaar want ik lees daar nooit iets over maar een staggerd seventies stratlogo is anders dan een non staggerd seventies logo, afgezien van het serienummer.
    Wat de doehetzelf doorgaans doen is het nonstaggerd logo printen zonder serienummer en dat als staggerd aanbieden. Dat is hier ook gebeurd.
    Volgt u het nog?

Het is dus een late seventies logo zonder serienummer. Dat heeft nooit bestaan.

Maar het ontbreken van de bullet is wel de grootste giveaway natuurlijk.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten