Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34

Discussie: 1972 strat

Senior Member

Standaard

Wel dat is inderdaad exact wat ik ook dacht.

De verkoper heeft net nog deze foto gestuurd van de neck hiel.

Hij blijft erbij dat de nek en body van 72 zijn, maar dat er voor de rest veel aan geupgrade is (pickups, slagplaat, elektronica, tuners, refret..). Persoonlijk geloof ik er niet veel van, maar ik kon fout zijn. Vandaar dat ik de foto's hier even gezet heb.
    Laatst gewijzigd door Coolcat; 30 november 2010 om 12:57

Standaard

Ben ook niet helemaal zeker van de echtheid, maar dat moet je maar de pro's hier overlaten.

Is die 3 punts niet pas vanaf '74 gekomen en daarvoor (dus ook 72) gewoon 4 punts? Staat vast wel ergens op het grote internet.

Senior Member

Standaard

Heeft iets weg van een Highway1 strat, maar ik denk niet dat het er zo één is, omdat de fretjes me daar weer te dun voor lijken.

't Is in ieder geval een moderne strat en komt zeker niet uit 1972.

Zitten er nu deuken in de body, of zie ik dat verkeerd???
    En is de body deels mat en deels glanzend????
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    En is de body deels mat en deels glanzend????
    Dat is door de reflectie in de lak, van verschillende dingen in de omgeving. Hij glanst gewoon.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Standaard fender expert vragen ...

misschien een domme vraag maar wat zijn "staggered "poles , zijn die afgerond van boven ofzo?
    ik heb een standard usa strat (2005 ongeveer ) en die heeft echt busjes als magneetpooltjes en ook een mim fat strat ( 199 en die pooltjes zijn aan de bovenkant iets afgerond , al weet ik niet of die origineel/stock zijn...
    misschien weet iemand van jullie dat ?
    ook die mim brug heeft niet de open zadeltjes die je meestal ziet ook geen rechthoekige vlakke maar ze zijn massief maar met wel een zadelvorm erin.
    vragen , vreagen , vragen
    music was my first love but diving comes real close...

Senior Member

Standaard

Als de verkoper er zo zeker van is heeft ie vast geen bezwaar tegen een expertise. Ga er dan mee naar een goede dealer. Ik neem aan dat hij er een leuk bedrag voor wil hebben.
    Er zou een bullet trussrod op moeten zitten en nog meer zaken. De data`s zouden in de body en op de hiel moeten staan. Als je hem als investering wilt kopen moet je het volgende weten: Fender maakt dagelijks vele body`s en halzen. Soms komt het voor dat halzen liggen te wachten op body`s. Het kan voor komen dat de data wat verschillen door produktieproblemen. Als verzamelaars er naar kijken mag er niet meer verschil tussen de delen zitten dan 3 maanden. Zit er meer tijd tussen dan geld de gitaar als niet origineel. Dat hoeft nog niet erg te zijn , maar kan grote invloed hebben op de waarde.

Staggered pole`s zijn trouwens de verhoogde pooltjes van de elementen. Die liggen bij sommige types vlak met de beschermkappen en bij andere modellen staan ze wat hoger. Dat verhoogde heet staggered.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Standaard staggared?

ooh, ik dacht dat sommige pooltjes hoger stonden omdat ze meten hoe de snaren in combinatie met elkaar klinken en als er eentje (of meer ) zachter klinkt dat ze dan dat pooltjes aan de onderkant een mep geven zodat ie iets gaat uitsteken en dat het dus een harmonisch homogeen klank beeld oplevert op die manier .
    op mijn usa strat zijn sommige hoger an andere dus niet dus dat moet met afstellen te maken hebben .
    de randjes van de pups op de mim zijn afgeronder is dat stock?
    music was my first love but diving comes real close...

Senior Member

Standaard

Wel het ding is, de verkoper vraagt er 500 euro voor. (ook grote indicatie voor mijn twijfel aan de echtheid) Maar mijn vraag is dan vooral, wat zou het wel kunnen zijn? Want op zich ziet het er geen brol uit als ik de foto's bekijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coolcat Bekijk bericht
    Wel het ding is, de verkoper vraagt er 500 euro voor. (ook grote indicatie voor mijn twijfel aan de echtheid) Maar mijn vraag is dan vooral, wat zou het wel kunnen zijn? Want op zich ziet het er geen brol uit als ik de foto's bekijk.
    In mijn ogen is het een parts-o-caster, er zitten weliswaar Fender spullen in verwerkt, maar mijns inziens is het een ratjetoe.

Indien die geweldig speelt en klinkt en je hebt er E 500,00 voor over, moet je het doen, maar doe het niet met de gedachte dat je een strat koopt uit 1972...

Senior Member

Standaard

My guess: de neck is een Highway one. De rest is onduidelijk vanaf deze foto's, dat kan van alles zijn.
    De neck is ongeveer 150 waard.
    Dan moet er op de achterkant het serienummer staan, anders is de neck nauwelijks iets waard

Een omgekatte Highway zou zomaar kunnen, alleen die laatste fret klopt dan weer niet?
    Vergelijk maar eens
    Laatst gewijzigd door Pepe; 30 november 2010 om 17:49
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten