Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 20 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 197
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@h.huisjes tof idee, maar ik vind de tone niet tof, veel te gruizig.daarnaast, mn eigen marshall heeft gewoon veel meer ballen...

@ mitch klopt, k wil veel meer 'analoog'. Een blues deluxe oid voor bepaalde smaken crunch, een twin voor clean, maar wat nu voor high gain...

Mn mesa heeft BTW ook een gruwelijk lekker clean, en zo'n fender drive.blijft de opgefokte marshall over... ja, de se trekt dat weer, en qua crunch ben ik driedubbel voorzien.

Bah, eat vermoeiend allemaal, haha

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik zit in de naweeën van die idee fixe. Ik wil t niet, maar ik week er langzaam maar zeker los van rest mij de vraag.welke singlechannel bak heeft dat te gekke high gain geluid dat ik zoek? Dan maar alles in losse onderdelen...
    Ik ben een beetje in de Soldano honeymoon nu, maar een SLO oid heeft een hele lekkere dynamische high gain. Je zou ook een oude 800 op de kop kunnen tikken en die (laten) modden als een gek, of een XTC classic nemen als je wat meer de klinische kant op wil. (Die laatste is natuurlijk verre van 1 kanaals en een SLO zoals Henri al zegt is ook tweekanaals, maar heeft een compromis clean en is op het drive kanaal gewoon compromisloos modded Marshall ten voete uit.)

High gain is lastig, want het wordt altijd een tikje klinisch natuurlijk. Een 800 met een tubescreamer is al high gain zat voor jou denk ik. Als je niet de deathmetal kant op wil is dat meer dan voldoende.

Succes met de zoektocht!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Ik ben een beetje in de Soldano honeymoon nu, maar een SLO oid heeft een hele lekkere dynamische high gain. Je zou ook een oude 800 op de kop kunnen tikken en die (laten) modden als een gek, of een XTC classic nemen als je wat meer de klinische kant op wil. (Die laatste is natuurlijk verre van 1 kanaals en een SLO zoals Henri al zegt is ook tweekanaals, maar heeft een compromis clean en is op het drive kanaal gewoon compromisloos modded Marshall ten voete uit.)

High gain is lastig, want het wordt altijd een tikje klinisch natuurlijk. Een 800 met een tubescreamer is al high gain zat voor jou denk ik. Als je niet de deathmetal kant op wil is dat meer dan voldoende.

Succes met de zoektocht!
    Gemodde marshall spreekt me natuurlijk wel aan. Ik weet hoe slash m heeft laten midden, en hoe reb beach m heeft laten modden, en die sounds zijn killer. Zo'n cae 100 anp, suhr geloof ik, weet t niet meer precies, is mijn ding niet, net als bogner.te gelikt, te gepolijst, te net, te braaf. Niet die schop in je maag-mids die n ouwe marshall heeft...

Standaard

Gemodde marshall spreekt me natuurlijk wel aan. Ik weet hoe slash m heeft laten midden, en hoe reb beach m heeft laten modden, en die sounds zijn killer. Zo'n cae 100 anp, suhr geloof ik, weet t niet meer precies, is mijn ding niet, net als bogner.te gelikt, te gepolijst, te net, te braaf. Niet die schop in je maag-mids die n ouwe marshall heeft...
    Ja, dat gepolijste hebben die bakken in principe wel. Een gemodde Marshall heeft dat veel minder, maar is ook vaak een stuk feller. Wel die duw in je maag, dat broekspijpen gevoel. Dat is typisch iets voor een single-channel high gain bak. Mijn nieuwe Soldano heeft dat heel erg. Echt alsof je in je maag wordt gestompt. Heerlijk gevoel.

Een gemodde Marshall of iets in die richting zou denk ik perfect voor je zijn. Ik denk direct aan een Splawn, een Dave Friedman Marsha of een Soldano. (Staat nu een hotrod op gitaarmarkt!)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ja, dat gepolijste hebben die bakken in principe wel. Een gemodde Marshall heeft dat veel minder, maar is ook vaak een stuk feller. Wel die duw in je maag, dat broekspijpen gevoel. Dat is typisch iets voor een single-channel high gain bak. Mijn nieuwe Soldano heeft dat heel erg. Echt alsof je in je maag wordt gestompt. Heerlijk gevoel.

Een gemodde Marshall of iets in die richting zou denk ik perfect voor je zijn. Ik denk direct aan een Splawn, een Dave Friedman Marsha of een Soldano. (Staat nu een hotrod op gitaarmarkt!)
    Ja, ik ga ook steeds meer geloven dat ik n hotrod marshall moet hebben. Ik ken de rest niet, en soldano klinkt qua specs te gek, maar ik heb er ooit op gespeeld, en kreeg knallende kopij van dat ding, dus ik zou t niet aandurven.

Ik heb ooit gezegd, mijn signature amp is gewoon 3x een jcm800.een op de low input voor clean, een normaal en een gemod met meer gain, wat strakker en iets minder fizz.zou t na al die jaren dan toch nog steeds t juiste zijn voor mij? Wel tof, 3 marshalls naast elkaar, Haha.

Standaard

Ja, ik ga ook steeds meer geloven dat ik n hotrod marshall moet hebben. Ik ken de rest niet, en soldano klinkt qua specs te gek, maar ik heb er ooit op gespeeld, en kreeg knallende kopij van dat ding, dus ik zou t niet aandurven.

Ik heb ooit gezegd, mijn signature amp is gewoon 3x een jcm800.een op de low input voor clean, een normaal en een gemod met meer gain, wat strakker en iets minder fizz.zou t na al die jaren dan toch nog steeds t juiste zijn voor mij? Wel tof, 3 marshalls naast elkaar, Haha.
    Soldanos zijn fel en moeten hard om echt tot hun recht te komen. Band-gebruik is waar ze voor gemaakt zijn en waar ze echt goed voor zijn. Je moet er van houden en het is niet voor iedereen.

Drie 800's lijkt me een super setup! Wel over de top, maar niks mis mee. Ik zou er geen enkele moeite mee hebben.

Als ik ooit nog de kans krijg, ga ik het podium op met mijn Twin en Matchless voor de cleans, mijn Vox, Princeton en 800 voor de crunch, mijn Soldano en XTC voor de high gain ritmes en de MKIV en MKIIC voor de leads.

En dan uiteraard alles in een W/D/W setup met mijn 2290 en Eclipse en een zooi pedalen voor de modulatie en om her en der wat te boosten.

Ach, een mens mag wel eens dromen toch?

Senior Member

Standaard

Ahum...http://ceriatone.com/productSubPages...abra50Main.htm

Misschien is dit wat. Heeft nog drie 'ERA' standjes ook

gr,
    Emiel
    Laatst gewijzigd door E-J; 6 november 2010 om 00:12

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Ahum...http://ceriatone.com/productSubPages...abra50Main.htm

Misschien is dit wat. Heeft nog drie 'ERA' standjes ook

gr,
    Emiel
    Haha, ja, die 2 maal (crunch en high gain), mn mark4 voor bepaalde leads en crunch en cleans, ja, dan ben ik er wel.

Hoewel eentje ook al goed genoeg is das qua specs precies de singlechannel die ik zolang, ook qua looks, maar dan mot ie wel 100w zijn.dont ask why, dat is iets psychologisch denk ik, Haha. Ik wil alleen maar 100watters.

Senior Member

Standaard

Aangezien je in mijn werkbank topic wel gecharmeerd was van mijn 800 mods mag je wel een keer langskomen om hem aan de tand te voelen. Ik heb iig drie medium tot high gain crunch bakken die je dan zou kunnen kunnen uitproberen. Modded JCM800 1959, Ampeg V4 en een Ampeg VL-1002.

Senior Member

Standaard

Als ik ooit nog de kans krijg, ga ik het podium op met mijn Twin en Matchless voor de cleans, mijn Vox, Princeton en 800 voor de crunch, mijn Soldano en XTC voor de high gain ritmes en de MKIV en MKIIC voor de leads.

En dan uiteraard alles in een W/D/W setup met mijn 2290 en Eclipse en een zooi pedalen voor de modulatie en om her en der wat te boosten.

Ach, een mens mag wel eens dromen toch?
    Damn, dat zou inderdaad ziek zijn... Toch vraag ik me af of dat niet raar klinkt in bijvoorbeeld 1 lang nummer; allemaal verschillende sounds.

OT: Als je de hele specifieke sound wil van een hotrodded Marshall, dan is dat vaak de enige optie. Toch blijf ik van mening dat je gitaarspel meer strakheid geeft dan een specifieke amp. Oefenen dus
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten