Goed idee van die delays, en DH verstaat zijn vak!

Speeltijd: yep, het is altijd subjectief.

In mijn situatie betaalt het zich uit dat ik niet meer eindeloos bezig ben met stroomkabeltjes, rack verbouwen, pedaaltjes verplaatsen, patchkabels op lengte maken, mixer instellen, TB loops, etc. E dat zonder de gitaar aan te raken.

En nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een gedownsizede draagbare rig. Die ook nog eens thuis op laag volume even heerlijk klinkt als op het podium.

En mijn rig is uiteindelijk goedkoper dan mijn amp rig. Uiteraard wel best duur. Heb alles kunnen financieren (en eraan overgehouden) door verkoop van spullen.

Shoppinglist voor iemand die instapt:
Axe-Fx Standard (editor wordt meegeleverd)
2U rackje of rackbag
MIDI controller en expr.pedaal, bv. goedkope FCB
FRFR wedge zoals de dB Opera M12-4 plus
XLR-kabel, en MIDI-kabel
= Klaar.

En dan heb je alle topamps, speakers, effecten etc. in topkwaliteit.

Bijkomende kosten: geen. Of voor weinig geld extra speaker-simulaties.
Bijkomende besparingen: geen GAS meer, gratis extra versterkers en effecten met elke update.

Tweak ik dan minder op de Axe? Zeker niet, meer zelfs, maar dan altijd gericht op "toon" met een gitaar in mijn hand, in plaats van knutselen met electronica en metaal. :-)

Je verliest inderdaad de visuele controle over instellingen. Dat is wennen en een goede reden waarom de 11R aanhangers heeft. Zou graag een breakout box met potmeters voor de Axe zien, maar het is geen must.

Je ziet, ik ben een fan. :-)

Niettemin zal ik altijd een draagbaar buizenampje achter de hand houden, lekker simpel, niet omdat het beter zou klinken. Hoewel "buizen" .... deze nieuwe transistoramp is erg veelbelovend:
http://www.youtube.com/watch?v=lFPPL...layer_embedded
Klein, licht, klinkt goed....