Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 42 EersteEerste ... 263435363738 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 419

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Kun je je setup beschrijven? De flanger die ik heb ingesteld die perfect klinkt in m'n stereosetup klinkt in W/D bijvoorbeeld echt nergens naar. Bovendien wordt de sound met zo'n effect opeens véél harder.
    Guitar --> Morley Wah --> Morley Volume --> Rack in --> MXR/CAE Boost --> T.C. Parametriq E.Q. + Sustain --> E530 --> T.C. Phaser

Daarna wordt het signaal gesplit met een Nobels splitter, één direct naar de E930/60 links

De anderen parallel naar:

--> T.C. Vintage Delay
    --> T-Rex Reptile
    --> T.C. G-sharp (voor reverb en misschien wat taptempo delay)

----> Rolls RM65B mixer --> E930/60 rechts

Alles wordt geschakeld met een GCX en GCP en er ligt nog een Nobels MS-4 achterin het rack om de E530 te schakelen. (Moet echt eens foto's maken)

Senior Member

Standaard

Zo te zien dus alleen delays in W/D. Ik had vroeger een beetje ruzie met het volumeverschil met of zonder chorus/flanger.

Standaard

Zo te zien dus alleen delays in W/D.
    Ja, de delays en de reverb. Uiteraard zou ik uit de G-sharp ook nog een chorus/flanger kunnen halen. (Trem e.d. werkt uiteraard niet lekker in W/D)
    Maar ik ben niet zo v.d. chorus.

Ik had vroeger een beetje ruzie met het volumeverschil met of zonder chorus/flanger.
    Die haal je allebei uit de GM-2? Wat was het probleem dan? (Ik doe een gok) Je had altijd het originele signaal naar de E930 en wanneer je een chorus/flanger erbij aanzette werd dat signaal ook nog eens versterkt?

Is een probleem dat ik kreeg toen ik een bedradings foutje had gemaakt.

Senior Member

Standaard

Zo te zien dus alleen delays in W/D. Ik had vroeger een beetje ruzie met het volumeverschil met of zonder chorus/flanger.
    Heb je ervoor gezorgd dat de W-kant alleen het "wet" signaal weergeeft? Als er ook "droog" signaal bij zit, krijg je 2 parallele kanalen met hetzelfde signaal en dus meer volume (plus het gevaar op faseverschillen). Normaliter doe je dit door de mix van het effect aan de W-kant op 100% te zetten, en via Level het gewenste effect-level erbij te draaien.

Zorg daarnaast ervoor dat als het effect uitstaat, de W-kant ook echt gemuted wordt. Dus met het effect op bypass, mag er geen signaal door de W-kant.

Een mixertje als de Suhr Minimix 2 is hiervoor erg geschikt en je kan 'm aansturen via de GM. Hole heeft 'm te koop... ;-)

SPAM:
    Dude, come over to the dark side and join the Axe-Fx gang! Je kan nog steeds zoveel frommelen / experimenteren als je wilt, maar het leuke is dat dat niet meer hoeft door fysiek dingen in je set te veranderen. Levert je meer echte speeltijd op.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 8 september 2010 om 11:31
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    SPAM:
    Dude, come over to the dark side and join the Axe-Fx gang! Je kan nog steeds zoveel frommelen / experimenteren als je wilt, maar het leuke is dat dat niet meer hoeft door fysiek dingen in je set te veranderen. Levert je meer echte speeltijd op.
    Zou je denken, dat van meer speeltijd. Maar ik ben juist terug gegaan naar pedalen, in een midi setup. Zodat ik niet eindeloos door menu's heen hoef te scrollen en altijd meteen alle instellingen kan zien en kan veranderen.

Iedereen heeft z'n eigen manier van doen en dit werkt voor mij het beste. Enige nadeel is uiteraard die gigantische flightcase...

Hopelijk kan ik binnenkort eens een keer een Axe-Fx proberen, moeten echt geweldig zijn die dingen.

P.S. Mijn delay pedalen zijn gemod door Dirk Hendrik, ze hebben nu een kill dry switch

Senior Member

Standaard

Goed idee van die delays, en DH verstaat zijn vak!

Speeltijd: yep, het is altijd subjectief.

In mijn situatie betaalt het zich uit dat ik niet meer eindeloos bezig ben met stroomkabeltjes, rack verbouwen, pedaaltjes verplaatsen, patchkabels op lengte maken, mixer instellen, TB loops, etc. E dat zonder de gitaar aan te raken.

En nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een gedownsizede draagbare rig. Die ook nog eens thuis op laag volume even heerlijk klinkt als op het podium.

En mijn rig is uiteindelijk goedkoper dan mijn amp rig. Uiteraard wel best duur. Heb alles kunnen financieren (en eraan overgehouden) door verkoop van spullen.

Shoppinglist voor iemand die instapt:
    Axe-Fx Standard (editor wordt meegeleverd)
    2U rackje of rackbag
    MIDI controller en expr.pedaal, bv. goedkope FCB
    FRFR wedge zoals de dB Opera M12-4 plus
    XLR-kabel, en MIDI-kabel
    = Klaar.

En dan heb je alle topamps, speakers, effecten etc. in topkwaliteit.

Bijkomende kosten: geen. Of voor weinig geld extra speaker-simulaties.
    Bijkomende besparingen: geen GAS meer, gratis extra versterkers en effecten met elke update.

Tweak ik dan minder op de Axe? Zeker niet, meer zelfs, maar dan altijd gericht op "toon" met een gitaar in mijn hand, in plaats van knutselen met electronica en metaal. :-)

Je verliest inderdaad de visuele controle over instellingen. Dat is wennen en een goede reden waarom de 11R aanhangers heeft. Zou graag een breakout box met potmeters voor de Axe zien, maar het is geen must.

Je ziet, ik ben een fan. :-)

Niettemin zal ik altijd een draagbaar buizenampje achter de hand houden, lekker simpel, niet omdat het beter zou klinken. Hoewel "buizen" .... deze nieuwe transistoramp is erg veelbelovend:
    http://www.youtube.com/watch?v=lFPPL...layer_embedded
    Klein, licht, klinkt goed....
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Je verliest inderdaad de visuele controle over instellingen. Dat is wennen en een goede reden waarom de 11R aanhangers heeft. Zou graag een breakout box met potmeters voor de Axe zien, maar het is geen must.
    Dat zou echt gaaf zijn. Zat mij dat laatst ook te bedenken. Een beetje zoals een ENGL580 pre. Alles is programmeerbaar maar je hebt binnen een preset wel gelijk alle instellingen zichtbaar.

Zou vet zijn, maar ik vrees dat je voor de Axe-Fx op z'n minst vier HE nodig zou hebben voor de breakout box alleen al. Maar het zou voor mij heel veel meerwaarde toevoegen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Zou vet zijn, maar ik vrees dat je voor de Axe-Fx op z'n minst vier HE nodig zou hebben voor de breakout box alleen al. Maar het zou voor mij heel veel meerwaarde toevoegen.
    Niet alles hoeft direct instelbaar te zijn. Het gaat mij om dingen die ik normaliter ook zou tunen m.b.v. knoppen.

Dus voor de amp: Gain, Master, level, 3-band EQ, Bright, Boost, Presence. En verder dingen als Noise gate threshold.

En dan 1 of 2 knoppensets voor effecten. Het effect (zoals Delay) en de effect-types (zoals Spring Reverb) zou je gemakkelijk moeten kunnen kiezen (draaiknop). Een superhelder schermpje boven elke knop toont dan welke parameter van dat effect het betreft. Gaat steeds om bijv. 5 meestgebruikte params. Voor overdrive pedalen: Drive, Tone, Level. Voor Delays: Mix/Level, Tone, Feedback, Time. Etc.

Ik denk aan één 1U rack. Dagdromen maar ik zie het helemaal zitten :-)
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Axe-FX is voor mensen met een zwakke rug!! Nee zonder dollen, het is ongetwijfeld een veelzijdig toestel maar ik heb de set die ik nu heb zorgvuldig bij elkaar gezocht. Ik geloof niet dat een modeller, welke dan ook, zo kan klinken als mijn set. Noem het bekrompen, maar ik heb het dan ook te recent aangeschaft om te gaan wisselen. Bovendien is modelling NIET COOL. Hoe praktisch en veelzijdig het ook is. Bovendien kan ik alle basic sounds (clean, crunch, drive, lead) halen uit de amp die ik nu heb. Voor effecten haal ik geen modeller die ook allerlei preamps heeft want die ga ik toch niet gebruiken. Dat geld zou ik liever uitgeven aan een superdelay zoals de TC 2290 of Eventide Timefactor.
    Over minder tweaken: ik denk niet dat ik minder ga tweaken met modelling. Waarschijnlijk juist meer omdat je meer variabelen hebt en veel meer tweakmogelijkheden. Bij mijn SE staan de settings in de leadkanalen eerlijk gezegd praktisch op 12 uur en het klinkt perfect. Ik ben fan van tweaken, maar dit is super.

Ik weet nog niet of ik in W/D blijf hangen. Het klinkt thuis erg goed, maar ik vraag me af hoeveel er live van overblijft, aangezien de boel met microfoons weer op 1 speaker uitkomt.
    Over de Flanger: die stond inderdaad op 50% wet ipv 100. Omdat ik nu wissel tussen w/d en stereo heb ik de killdry niet aanstaan dus het is soms tricky. Toch is het enorme volumeverschil niet zo cool.

ps: ik vind het rommelen aan het rack (solderen, knippen, schroeven etc) eigenlijk erg leuk.

Senior Member

Standaard

Qua chorus en flanger is mbt het volume misschien wel een leuke oplossing te bedenken, die ik nog nooit ben tegengekomen: 1 speaker is zonder effect gewoon droog en met effect wet (dus niet aan/uit maar wel/geen effect). Dat lost het volumeverschil op.
    Alleen komt er nu dus een probleem met delay. Als je delay op 100% aanzet is je droge signaal op de wetspeaker weg en valt je volume dus ook terug. lolol. Ik ga er een oplossing voor bedenken jongens! (nee de Axe wordt de oplossing niet, maar wss wel mono/stereo :P).

EDIT: misschien heb ik de oplossing al tijden in gebruik. Ik vond de delay namelijk altijd al te zacht dus de output van m'n patches is -1 dB. Bij het inschakelen van de delay gaat ook de preset boost aan (zelfde CC) en gaat 'ie naar 0 dB. Dat zou nu ook kunnen werken maar dan moet het iets extremer (bv -4 naar 0 dB). Wie weet .
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 8 september 2010 om 19:01

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten