Erg mooi setje! Mag ik vragen waar je ze allemaal voor gebruikt en combineer je de versterkers ook als je live speelt?
Ik heb een rock bandje (White Lies meets Foo Fighters), waarin ik op de Soldano kast speel, en ga kiezen uit de Soldano SLO of de Mesa Roadking2.
Daarnaast ga ik iets hard opstarten stijl Ghost Brigade. Daarbij speel ik op de Orange kast en ga ik kiezen uit de Bogner Uberschall of de Peavey 5150.
Voorlopig speel ik nog niet live.
MS
Hoe vind je de roadking vergeleken met een gewone recto (vooral qua leadkanaal dan)
Ik vind het derde en vierde kanaal gelijk aan het tweede en derde kanaal van een gewone Recto.
De twee eerste kanalen zijn veel lekkerder als het cleane kanaal van een recto, en de schakelmogelijkheden zijn natuurlijk gek.
Nu moet ik nog wel een midiswitcher zoeken met 5 of meer jacks om alles achterop te schakelen. De Nobels MS4 heeft er te weinig.
MS
Vraagje...:$ Ik lees hier af entoe ook wel is wat over headroom enzo... en preamp aan/uit enzv. Maaar kan iemand mij miss uitleggen wt dat allemaal inhoud?:$
Headroom is een begrip wat eigenlijk het cleane gebied van een versterker is.
Het gebied van volume wat je kan gebruiken zonder dat de amp gaat oversturen als het ware.
Edit.. te laat..
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Kiezen uit, bedoel je dan de ene dag de ene en de andere dag de andere? Of ga je er verkopen? Want met zo'n Roadking in huis zou ik al de rest eigenlijk gewoon buitengooien, behalve misschien die 5150 omdat die qua karakter misschien net iets te veraf ligt.
Los daarvan: mooie torens hoor!
Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.
Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)
Dan ken je duidelijk die twee andere amps niet van sound. Als er ééntje vertrekt tegen een mooi bod (wat ik voor die Blockletter wil) gaat de 5150 weg...
MS
Zo, maar even een update nu het nog hier in huis staat. Vanavond gaan de Koch + ENGL en de Eden weer terug naar de oefenruimte. Ontbrekend op deze foto is mijn Eden/Trace Elliot fullstack (4x10+1x15) die nog in de oefenruimte staat.
![]()
Favorieten/bladwijzers