Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 107 EersteEerste ... 3543444546475595 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 1063
    Senior Member

Standaard

http://www.tonefactory.nl/shop2/prod...ducts_id=10634

deze bedoel ik. maar zie dat hij anders is. 3 gaatjes en volgens mij kleinere diameter dan de marshall connector plate.

Mooi dat je er al een hebt gevonden
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Gisteren heb ik een Laney GS112 binnengekregen:

Via Marktplaats, dus een erg fijne prijs, nog in zgan conditie, alleen het logo ontbreekt.
    Dat geeft niet want hij is voor de CMW Woodface dus er moet toch al iets anders op. (hinthint)
    De kast heeft een heerlijk stevige constructie en ziet er lekker classy uit, met piping enzo.
    Deze kast wordt ook geleverd in een 2x10" uitvoering (foto), met exact dezelfde maten,
    dus ik ga voor m'n 2 Ragin' Cajun's zelf een baffle maken, kan ik lekker kiezen!
    Standaard zit er een Celestion Seventy 80 in: ik lees er niet veel goeds over.
    Het is nu wel even lekker om over zomaar een 12" te spelen als je 10" gewend bent,
    maar toch de vraag: wat is de ultieme 12" speaker voor een cleane buizen-Fender (5E3)?
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Ik heb de GS212IE gehad en vond hem aardig scherp klinken.

Senior Member

Standaard

Een maat van me heeft de GS212IE ook.
    Ik moet zeggen, voor de prijs klinkt het wel heel redelijk hoor
    Alleen heb je wel het gevoel alsof hij van karton is gemaakt
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

De 212IE is een heel andere kast.
    Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn GS112 een zeer solide indruk geeft...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Om hier even verder te gaan op het overdreven rig topic:
    Ik wil het nog wel keer proberen maar moet ik in de gelegenheid zijn de kasten keer naast elkaar aan te sluiten op me versterker.
    HaroldA heb jij welleens beide 4x12'' kasten gelijk aangesloten? (de g12-65 en G12M25)
    En wat zijn je bevindingen? Ben welleens benieuwd naar wat meningen. H.Huisjes heb ik al welleens vaker gesprek mee gehad over dit onderwerp.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Om hier even verder te gaan op het overdreven rig topic:
    Ik wil het nog wel keer proberen maar moet ik in de gelegenheid zijn de kasten keer naast elkaar aan te sluiten op me versterker.
    HaroldA heb jij welleens beide 4x12'' kasten gelijk aangesloten? (de g12-65 en G12M25)
    En wat zijn je bevindingen? Ben welleens benieuwd naar wat meningen. H.Huisjes heb ik al welleens vaker gesprek mee gehad over dit onderwerp.
    G12-65: clean heerlijk mellow en compressed, prachtig geluid. Qua blues ook OK, vanaf rock t/m metal klinkt het op zich zwaar OK, maar in een LIVE situatie (met band) prikt het wat minder door de mix.

G12M-25: iets minder mellow, maar IMHO een perfecte allrounder van clean t/m hardrock. Prikt beter door de mix live. Nuance: welke G12M-25 bedoel je? Pre Rola, Rola, Engels, Chinees?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Kheb het over de nieuwe G12M25 die in 1960AX en BX kasten zitten van marshall.

Ik ben benieuwd wat het gaat geven als je ze mixt. Ik vind ze los beide erg lekker en heb idd ook ondervonden dat G12-65 wat ronder en mellower klinken maar daarom leek het mij een ideale combinatie. Greenbacks lekker crispy distortion, geven lekker die rauwe scheur en dan de G12-65 zorgen voor wat voller geluid op clean en distortion en geven misschien het geheel meer beuk.

Standaard

Dat de greenback beter door de mix prikt, komt dit doordat ie middentonen wat sterker doorgeeft dan G65? Verschilt het rendement tussen de twee zoveel dat ze niet samen in een 2x12 cabinet kunnen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Dat de greenback beter door de mix prikt, komt dit doordat ie middentonen wat sterker doorgeeft dan G65? Verschilt het rendement tussen de twee zoveel dat ze niet samen in een 2x12 cabinet kunnen?
    Dat ligt volgens mij helemaal aan je amp. Als je een mid-heavy amp hebt zou de greenback inderdaad wat kunnen overheersen.

Let wel op dat het maar een 50 watt kastje wordt als je er 1 Greenback in zet!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten