Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 96 van 155 EersteEerste ... 46869495969798106146 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 951 t/m 960 van 1543
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    tja collectioneren, een vak apart. ik kan het echt niet, tis te zeggen, hoe meer gitaren ik heb, hoe vervelender ik het vind dat ik ze niet allemaal intensief kan gebruiken. En een goede, mooie gitaar wegdoen, vind ik ook weer moeilijk.
    Ik heb precies hetzelfde. Afgezien dat ik elke keer denk, word je daar nou gelukkiger van.. speelt ook het besef dat elke nieuwe gitaar afgaat van de al aanwezigen.

Als verzamelaar hou je je daar helemaal niet mee bezig natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb precies hetzelfde. Afgezien dat ik elke keer denk, word je daar nou gelukkiger van.. speelt ook het besef dat elke nieuwe gitaar afgaat van de al aanwezigen.

Als verzamelaar hou je je daar helemaal niet mee bezig natuurlijk.
    yep en ook: het is leuk om echt een main axe te hebben waar je al-tijd op speelt, no matter what. heb dat met twee gitaren gehad: mijn witte p90 strat, toch wel 8 jaar ofzo, en daarna mijn 135, ook 5 jaar enkel daarop gespeeld.
    die tijden komen nooit meer terug

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    weet iemand dit? kan de hals vervangen worden? zal wel een erg dure ingreep worden
    Het zal best kunnen, maar je kunt die headcrack beter eens door een goede gitaarbouwer laten bekijken. Waarom zou je de hele hals willen vervangen als je het huidige profiel fijn vindt? De waarde van de gitaar keldert er ook nog eens enorm door.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    yep en ook: het is leuk om echt een main axe te hebben waar je al-tijd op speelt, no matter what. heb dat met twee gitaren gehad: mijn witte p90 strat, toch wel 8 jaar ofzo, en daarna mijn 135, ook 5 jaar enkel daarop gespeeld.
    die tijden komen nooit meer terug
    In feite is elke nieuwe gitaar een poging de mainaxe te verbeteren. Maar het sentiment werkt tegen.

Mijn eerste echte gitaar, een metallic rode competition Mustang.... na jaren met je neus tegen de winkelruit gedrukt staan ineens zoiets in je handen.. dat is hetzelfde als de eerste keer met je grote liefde.

Wat ze ook zeggen, er gaat niks boven die eerste keer.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    In feite is elke nieuwe gitaar een poging de mainaxe te verbeteren. Maar het sentiment werkt tegen.

Mijn eerste echte gitaar, een metallic rode competition Mustang.... na jaren met je neus tegen de winkelruit gedrukt staan ineens zoiets in je handen.. dat is hetzelfde als de eerste keer met je grote liefde.

Wat ze ook zeggen, er gaat niks boven die eerste keer.
    grote waarheden: first cut enz...
    neus tegen winkelruit, zo herkenbaar

en gek genoeg heb ik wat gitaren betreft ook een olfactorisch geheugen (ik neem graag meteen de moeilijke woorden prijs van de maand in ontvangst)

... de geur dus

Senior Member

Standaard

Dat heb ik dus heel vaak. Elke keer een bas vinden. waar i kme al lang aa nvergaap e ndacht noit te bemachtigen de mustang e nde coronado zij ndaar de beste voorbeelden van. die vreugde, dat geluk heerlijk. Eerste keer er op spelen enzo. heerlok.

Orginaliteit etc heb ik bij mijn main axes ook niets mee. Mijn main bas de musicmaster is aan zijn 3de slagplaat bezig, andere knoppen, stemschroef half afgebroken, snaargeleider opgezet anders rammelde het een beetje. Trussrod is dol en de F is eigenlijk niet meer geweldig (maar goed die gebruik is nagenoeg nooit)

Zodra de hals erger word gaat die eraf en kijken we dan weer verder. Mijn main axen moeten spelen en zo spelen als ik dat wil en niet hoe ze origineel zijn.

De coronado is in deze staat best een zeldzaamheid zeker in wildwood en ik heb em voor een mooie prijs. Deze dame heeft de fijnste hals ever. De die gaat bespeeld worden en haar bespeler kennende gaat dat niet gepaard met mint staat. Heel jammer dan. en zal heel pijn doen de eerste keren maar goed. Vind het wel knap dat ding is 20 jaar lang heel veel gebruikt. koffer ziet er gehavend uit maar de bas zelf nog zo schoon. Hele voorzichtige man. Elke week schoonmaken etc etc. hahaha.

Daarom heb i keigenlijk ook het liefst ingespeelde exemplaren dan heb je daar gee nlast van. De eerste 3 gigs ben je voorzichtig en sluipt er toch langzaam dat rock'n'roll gevoel in.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht
    Deel 1 van 3

Die onderste heb ik ook!!
    Staat alleen geen naam op.
    Vast een Famos?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    nou, als je die schakelaar bij de andere toon-/volume-kant had gezet, was ik er helemaal niet meer bij gekomen met m'n armen
    ...ik bedoel dus a la de Gibson L5 op de linker boven....eh schouder....
    Niet idd bij de knoppen. Mijn Chet Country Gent van Gibson heeft dat ook. En je moet inderdaad dan helemaal naar de andere kant reiken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P Bekijk bericht
    ...ik bedoel dus a la de Gibson L5 op de linker boven....eh schouder....
    Niet idd bij de knoppen. Mijn Chet Country Gent van Gibson heeft dat ook. En je moet inderdaad dan helemaal naar de andere kant reiken.
    de meeste L5's die ik via Google Image zie, hebben de switch ook op die rechterschouder/cutaway zitten hoor :S

maar het zou inderdaad op de linkerschouder handiger zijn..!
    ( a la Les Paul bedoel je?)
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

idd Luca dat is een famos.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten