Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 107 EersteEerste ... 3240414243445292 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Is je HB weg? Heel mooie set btw. En die 'pas' mag je wegdenken.
    Nope HB staat een stukje naar rechts, gisteren in stereo gebruikt. Ik wil heel graag stereo spelen, ook thuis, omdat m'n chorus e.d. zo breed worden en de delay zo gaaf wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    hoe klinkt dat GT dingetje?
    Hier heb ik een kort reviewtje van de GT gezet. Ik gebruik 3 sounds: clean, drive en lead. Clean en Lead komen uit de Trio (Clean en Scream) en drive komt uit de ENGL (kanaal 4). Voor mijn Grand Drive gebruik ik soms het Mean kanaal van de Trio met tubescreamer. Zeker niet zo strak als ENGL, maar wel erg dik, warm en vol.

Senior Member

Standaard

Hoe extreem zou je het verschil tussen de HB en ENGL schetsen?

Senior Member

Standaard

Is nog niet een heel eerlijke vergelijking want de speaker van de ENGL zijn nog niet eens ingespeeld. Dat hoor ik ook wel en volgens de verkoper heeft ie er maar 1½ uur op gespeeld.
    Ik heb alleen nog maar op laag volume getest maar daarbij was al verschil merkbaar. ENGL was voornamelijk een stuk strakker (resoneerde minder, zal op hoog volume nog wel duidelijker zijn) met een diepere bas (die van HB vond ik in vergelijking wat platter) en minder vervelende fizz. De HB heeft wat scherps in het hoog waardoor ik mijn presence uitdraai.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Is nog niet een heel eerlijke vergelijking want de speaker van de ENGL zijn nog niet eens ingespeeld. Dat hoor ik ook wel en volgens de verkoper heeft ie er maar 1½ uur op gespeeld.
    Ik heb alleen nog maar op laag volume getest maar daarbij was al verschil merkbaar. ENGL was voornamelijk een stuk strakker (resoneerde minder, zal op hoog volume nog wel duidelijker zijn) met een diepere bas (die van HB vond ik in vergelijking wat platter) en minder vervelende fizz. De HB heeft wat scherps in het hoog waardoor ik mijn presence uitdraai.
    Die fizz is niet echt zo leuk in combinatie met een ENGL, aangezien die al meer dan voldoende midhoog/hoog hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Die fizz is niet echt zo leuk in combinatie met een ENGL, aangezien die al meer dan voldoende midhoog/hoog hebben.
    Precies mijn idee.

Senior Member

Standaard

engl heeft idd voldoende hoog. Ik heb bij mijn engl met marshall greenback de treble maar op 9 uur staan. en presence helemaal uit
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member
    Blog Entries
    2

vraagje

ik zit nog steeds te gassen op greenbacks.
    wellicht dat die renegade toch ooit komt, mooi modern ding.
    heb al zitten denken aan zelf bouwen, 3 speakers, maar dan kom je met de ohms en watts niet lekker uit.
    4 dus.. 2 212 kasten?
    of iets exotisch met 4, wat dan wel op de achterbank van een 1983 mercedes te proppen is

hoe doen greenbacks het in open back kasten?

Senior Member

Standaard

Ik heb een combi van Greenback en G12T-75 gehad in mijn half open 2x12 1936, en dat beviel me prima.
    Ik kan me voorstellen dat het met 2 Greenbacks ook wel zou bevallen.

Sinds een tijdje ben ik helemaal overgestapt op G12-65's, zowel in m'n 4x12 alsook in m'n 2x12, dat bevalt me nog beter.

De andere gitarist uit onze band heeft een 4x12 half open Mesa kast, die hij vervoert op de achterbank van z'n Opel Astra (ahum ), is dus een zeer compacte, en niet al te zware kast.
    Ik kan 'm echter niet terugvinden op de site van Mesa Boogie.

Senior Member
    Blog Entries
    2

chicken

die 65's heb ik ook gehad.
    in 2 212 kasten, ook 70's zaten daarin, ik denk dat die voornamelijk de oorzaak waren van dat ik het 3 keer nix vond.
    daarna kwam de HB 412 V30, een soort thuiskomen geluid :P

maar nog meer heb ik het thuiskomen gevoel als ik ergens iemand met greenbacks hoor.
    las pas ook ergens dat het hoge rendement van V30 eigenlijk ook niet zo super is omdat je je amp minder ver open draait..

en open back, ik denk dat dat ook erg veel verschil is.

ik kan hier 200 meter om de hoek greenbacks redelijk goedkoop halen, 65/stuk.
    of ben ik aan de beurt en moet ik heel ouden hebben?

Senior Member

Standaard

Ik heb gewoon de nieuwe greenbacks. De g12m25's, en dat bevalt mij zeker goed. Wel in een closed 4x12. zeker voor hardrock geven ze een extra bite ten opzichte van de V30 vind ik. Hiervoor had ik V30 en die klinken wat strakker en cleaner. Greenbacks hebben iets losser geluid en zeker voor de crunch achtige open akkoorden vind ik ze heerlijk klinken.

Ik zit nog beetje te twijfelen of ik er 2 speakers van ga mixen of dat ik hem lekker 4x12 greenback houd. Het bevalt me opzich wel.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten