Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 36 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 352

Discussie: Galama gitaren

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dosmanos Bekijk bericht
    Hé Teye,

Heb jou ongeveer 32 jaar geleden zien performen op de (jouw) middelbare school in Drachten, waar ik als Grunneger was uitgenodigd door mijn (prachtige) friesche vriendinnetje.. zij kende jou wel redelijk goed meen ik. Ik herinner me dat ik de band prima vond, maar ja, ik was 18 en unexperienced :-) Hihi..
    Ha! Een kompliment! Zag ik er toen ook al jong uit?
    Want tegen de tijd dat ik in Drachten ging optreden was ik de middelbare school allang ontgroeid, en had ik er al een mislukte karriere als langharig sologitarist in toendertijd punk Londen opzitten...

Junior Member

Wink

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    wow... mooi!
    Dank je! Sorry voor de late reactie.
    Ik heb me net ook pas voorgesteld in het daarvoor bestemde forum.
    zal binnenkort foto's plaatsen,want hij is nu af.
    Laatst gewijzigd door Toontje Hoger; 26 januari 2010 om 23:16 Reden: foto toegevoegd

Standaard Galama is niet de enige goede bouwer

Ik ken de gitaren van dhr galama persoonlijk ,en ik moet zegen,heel goed.Verder is hij een aparte man zeerzeker ,maar die zijn er meer.Ik ben in het kontakt gekomen met een bouwer die helemaal niet te volgen is wat bouwen betreft ,maar ook wat een ander er van vindt,dit intereseert hem geen fluit.Deze man is gewoon een met de gitaar in hart en nieren,ik kwam bij hem binnen en vroeg na het spelen op een lp dubble cut met p 90 zelf gewikkeld klonk en speelde als een zonetje wat deze gitaar moest kosten,hij antwoorde mij je vind hem goed he ,zeker zij ik nouw omdat ik zie dat hij bij je past 600eur ik viel bijna van mijn stoel,deze gitaar is op zijn minst het driedubbele waart,komt het leukste ik vroeg hem waar deze gitaar van gemaakt was,hij antwoorde loofboom ceder.Ik vroeg hem vervolgens of hij galama kende omdat deze ook cederhout gebruikte voor zijn gitaren,hij antwoorde zeker zeker ken ik dhr Galama niet persoonlijk ,maar zijn gitaren ken ik wel ,cederhout was een goede keuse vandaar dat ik dit ook gebruikt. Dit wou ik even kwijt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruhan Bekijk bericht
    loofboom ceder.
    Wat voor hout?

Edit: moet dan wel de cedro rosa zijn, alle andere zijn coniferen
    Laatst gewijzigd door beruk; 8 februari 2010 om 12:27
    Mwa...

Standaard altijd fotos vragen van de bouw van jouw gitaar

Ik ken veel bouwers in Nederland ,er zijn maar een handje vol echte bouwers in Nederland.Veel bouwen met prefab bodies ,necks,dit is vrij logies Nederland staat bol van de belastingen,en dit is altijd al zo geweest.Galama deed dit ook van schekter onderdelen ik heb een gitaar van hem gekocht,gebouwd van checkter onderdelen ,hij koste toen 3000 gulden,en dan heb ik het over de jaren 70.Daarom zeg ik altijd fotos vragen als niet word vermeld dat er prefab is gebouwd.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@ruhan: man, man wat zijn jou posts slecht te lezen. interpunctie is your best friend...?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toontje Hoger Bekijk bericht

Dank je! Sorry voor de late reactie.
    Ik heb me net ook pas voorgesteld in het daarvoor bestemde forum.
    zal binnenkort foto's plaatsen,want hij is nu af.
    Hoe klinkt dat ding (hout) i.c.m. die Q-Tuners?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard taalgebruik

Sorry voor mijn spelingsfouten ik ben buitenlander

Senior Member

Standaard

Het gaat niet om spelfouten maar om interpunctie, komma's, punten, Hoofdletters. No offence verder!!

Wat zijn die gitaren cool zeg. Heeft die hierboven nou Neodymium elementen? Ik heb een koptelefoon met neodymium magneten en die klinkt heel plat/ droog vormt het geluid nauwelijks (dat is eigenlijk wat je wil bij een koptelefoon) Sennheisser 595.

Hoe gaat dat met gitaarlementen? krijg je dan niet een beetje een piezo - sound?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Het gaat niet om spelfouten maar om interpunctie, komma's, punten, Hoofdletters. No offence verder!!

Wat zijn die gitaren cool zeg. Heeft die hierboven nou Neodymium elementen? Ik heb een koptelefoon met neodymium magneten en die klinkt heel plat/ droog vormt het geluid nauwelijks (dat is eigenlijk wat je wil bij een koptelefoon) Sennheisser 595.

Hoe gaat dat met gitaarlementen? krijg je dan niet een beetje een piezo - sound?
    jep, je krijgt een soort-van piezo-geluid. heel breed,dynamisch. enorm 'groot' in het spectrum. totaal niet wat je 'gewend' bent van een pickup, maar daarom niet minder tof

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten