Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 36 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 352

Discussie: Galama gitaren

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Galama bouwd inderdaad prachtige en goede gitaren maar tis misschien niet zo'n goed idee te beweren dat al zijn gitaren zo geweldig zijn afgesteld als enkele posten boven jouw post een gitaar casco is afgeleverd (just kidding )
    life sucks and then you die

Standaard Galama Gitaar

Jou verhaal klopt, ik was namelijk de zwager. Vind het fijn om de gitaar nu zo weer te zien na 22 jaarIk zelf ben ook in bezit van een Galama Gitaar Strat deze heb ik toen gelijk met die van jou gekocht. Groet Frans
    Laatst gewijzigd door Frans Eduard; 28 juli 2010 om 22:03

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans Eduard Bekijk bericht
    Jou verhaal klopt, ik was namelijk de zwager. Vind het fijn om de gitaar nu zo weer te zien na 22 jaarIk zelf ben ook in bezit van een Galama Gitaar Strat deze heb ik toen gelijk met die van jou gekocht. Groet Frans
    Als je Frans uit de paulus potterstraat bent,ben je inderdaad de genoemde zwager.Dan graag mailen,tommypoes60@gmail.com

groetjes,Toontje
    Laatst gewijzigd door Toontje Hoger; 7 augustus 2010 om 13:16

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ahum, Anno bouwde geen gitaren met een trem......en als dat hij wel eens heeft gedaan dan was hij daar zeker geen voorstander van.
    Volgens mij wel, maar dan louter en alleen met Kahler.

Standaard Gitaar afstellen

Ik heb een Galama strat uit 1986. Vroeger heb ik die eens laten afstellen door Hans Pluut in Amsterdam (Anno had me gezegd, dat Hans wat hem betreft de enige was - behalve hijzelf - die dat goed kon...). Hans heeft dat inderdaad geweldig gedaan. Ik woon tegenwoordig in Limburg en Amsterdam is dus een beetje ver. Weet iemand een goed adres voor afstellen is Zuid-Oost Nederland, of Belgie?

Senior Member

Standaard

Je hebt Patrick Koopman en Anton Wiegers, die waren in mid tachtig, toen ik wel eens wat liet bouwen, al klinkende namen en ze zijn nog steeds in business.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je hebt Patrick Koopman en Anton Wiegers, die waren in mid tachtig, toen ik wel eens wat liet bouwen, al klinkende namen en ze zijn nog steeds in business.
    Dank je, maar wel een eind rijden voor een afstelbeurtje... Misschien nog eentje wat zuidelijker?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterL Bekijk bericht
    Dank je, maar wel een eind rijden voor een afstelbeurtje... Misschien nog eentje wat zuidelijker?
    De gitaartechnicus bij Dijkmans in Breda vind ik zelf heel erg goed, misschien is dat wat dichterbij voor je.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Senior Member

Standaard

Huub van Schooneveld in Berlicum (www.vanschooneveldgitaren.nl), is ook nog wel een eindje, maar hij is in ieder geval erg goed, houdt al mijn gitaren bij.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 25 mei 2011 om 13:03

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo Bekijk bericht
    maar klopt het trouwens dat galama vroeger een werkplaats, winkeltje in de stad groningen had? ik kan mij vaag herinneren dat ik er geweest ben, dat moet in 78 of 79 geweest zijn, maar ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of het galama was.

de gitarist van onze toenmalige band kocht er twee bill lawrence pickups, dus wat dat betrft zou het wel eens zo kunnen zijn, galama en bill lawrence hadden een soort van overeenkomst meende ik.

maar ik kan me wel herinneren dat er ook gwone merk gitaren te koop stonden,
    ik heb er nog even op een guild gespeelt die voorzien was van een houten slagplaat, en er zat volgens mij ook zo,n galama vogeltje op de slagplaat.

dus is hij waarschijnlijk begonnen met het customizen van gitaren, en vandaaruit in het bouwen gerold?
    Yep, dus. Die Guild ken ik ook wel, dat was een S60, voorzien van één Bill Lawrence element, een zwarte L500 meen ik. Die gitaar was destijds (of iets later) van Kyr v/d Werf. Hij speelde toen overigens ook op een prachtige Epiphone Caiola, ook met een houten halfrond Anno-plaatje onder de regelknoppen.
    Later heeft Kyr nog op een zwarte Galama LP gespeeld (met de antieke EMG elementen met groot logo) én een fraaie Tele met bubinga top, die nog op mij ligt te wachten op Anno's zolder.
    Daarna is Kyr overigens overgestapt op een Superstrat van Gijs de Wit.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten