Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 120
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Wat zijn nou de beste gitaar boeken voor onze markt ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ok maar ook Epiphone heeft hele dure modellen.
    Wat op valt is dat vrijwel alle merken in het boek wel een duur model hebben varierend van duizend tot wel tienduizend dollar of meer.
    Het blijft een makkelijk boek om te kijken of een bepaalde gitaar bijzonder is of niet.
    En dat wordt dan toch gedaan aan de hand van de waarde.
    En dan maakt het niets uit of je in de USA zit, of in Nederland.
    Een gitaar die voor 10000 dollar in het boek staat zal niet hier ineens maar een paar honderd waard zijn, lijkt mij
    Dat vrijwel alle merken in de Guide dure modellen hebben is gewoon niet waar. Het viel me juist op dat alleen ouwe, vintage gitaren van gerenommeerde en veelgevraagde merken (Fender, Gibson, Martin e.d.) heel duur zijn; de rest is in waarde erg beperkt. Dit omdat er weinig vraag naar is.
    Epiphone heeft uiteraard nieuwe, dure gitaren, maar in de Guide is de waarde van vintage Epiphones beperkt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    paar nieuwe schroefjes en poetsen, dat is alles wat de brug aangaat ik persoonlijk zou ook niks aan de body doen, als het je al stoort die kale plekken bijstippen met een lakstift, meer zou ik er niet aan doen.
    dit is een natural relic, en zoiets maak ik wat schoon en weer goed bespeelbaar en verder niks.
    die scheur bij de halspocket is hopelijk alleen maar een lakscheur?
    merk je snel genoeg effe de hals beetpakken terwijl je de body goed vast hebt en dan de hals naar achteren drukken, is het hout gescheurd dan zie je het daar wel bewegen.
    Bedoel je met natural relic dat de beschadigingen er niet zo heel erg toe doen, vanwege de vaste waarde van de gitaar? Of..?

Ja, die scheur is gelukkig alleen in de lak. Met deze bruggen heb ik nog geen ervaring. Hoe kan ik deze het beste aanpakken? Ik wil hem wel graag loshalen om goed schoon te maken en op te poetsen. Alle tips zijn welkom!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miezz Bekijk bericht
    Bedoel je met natural relic dat de beschadigingen er niet zo heel erg toe doen, vanwege de vaste waarde van de gitaar? Of..?

Ja, die scheur is gelukkig alleen in de lak. Met deze bruggen heb ik nog geen ervaring. Hoe kan ik deze het beste aanpakken? Ik wil hem wel graag loshalen om goed schoon te maken en op te poetsen. Alle tips zijn welkom!
    dat de beschadigingen door gebruik zijn gekomen niet met opzet, dat is een natural relic.
    een gitaar waar aan je kan zien dat ie geleefd heeft heeft mojo, daarom is het tegenwoordig vooral bij fenders hip om ze te relicen waardoor ze er oud en doorleefd uitzien.
    een refin is meestal zelfs funest voor de waarde, je halveert er minimaal de waarde mee, vreemd volk die gitaristen .
    een auto met parkeerschade moet opgeknapt worden wat dat drukt de waarde, een gitaar met speelsporen en beschadigingen kan je het best zo laten.
    die trem/brug kan je zo uit de body schroeven is 1 unit, schuursponsje ( zachte kant gebruiken) en wat jif doet wonderen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Dat vrijwel alle merken in de Guide dure modellen hebben is gewoon niet waar. Het viel me juist op dat alleen ouwe, vintage gitaren van gerenommeerde en veelgevraagde merken (Fender, Gibson, Martin e.d.) heel duur zijn; de rest is in waarde erg beperkt. Dit omdat er weinig vraag naar is.
    Epiphone heeft uiteraard nieuwe, dure gitaren, maar in de Guide is de waarde van vintage Epiphones beperkt.
    Dan hebben wij waarschijnlijk een verschil van mening van wat duur is.
    Ik heb er even een paar opgezocht.
    Epip Sheraton 1958-1959.. 9500 $
    Epip Wilshire 1959... 5500 $
    Epip FT-79 Texan 1958-1959..4100 $
    Epip Emperor 1958-1959..13000 $

Ik vind dat behoorlijk duur

Senior Member

Standaard Schecter 007 Elite

Ik heb een schecter 007 elite staan, speel al een paar jaar geen gitaar meer en vind het zonde om hm te laten verstoffen. (en het geld is natuurlijk ook meegenomen )
    Geen idee alleen meer wat ik er voor betaald heb en hoeveel hij nu nog waard is..

Bedoel dit niet als spam, ga hm netjes aanbieden op gitaarmarkt..

Iemand een idee hoeveel ik er nog voor kan vragen?
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    die trem/brug kan je zo uit de body schroeven is 1 unit, schuursponsje ( zachte kant gebruiken) en wat jif doet wonderen.
    Ik heb de brug voor een deel los, ik loop alleen tegen een probleem aan. Een van de schroefjes heeft zijn beste tijd wel gehad (zie foto). Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miezz Bekijk bericht
    Ik heb de brug voor een deel los, ik loop alleen tegen een probleem aan. Een van de schroefjes heeft zijn beste tijd wel gehad (zie foto). Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
    Een beetje secondelijm er in, schroevendraaier erbij, uit laten harden en dan proberen los te draaien.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

De schroef zit niet erg vast en is bovendien van de zijkant te bereiken, ik denk dat dat met een tangetje ook moet lukken.
    Maar dan? Moet ik diezelfde schroef weer erin draaien, om hem zo natural mogelijk te houden? Of beter een verse? En waar vind ik er precies zo een?

Standaard

Maakt niets uit, stop met peinzen! Ik heb gewoon alle originele onderdelen teruggezet. Klaar!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten