Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 120

Standaard Wat is de waarde van een..

Omdat het aanbod van gitaren enorm te noemen is, lijkt het mij een goed plan om een topic te starten waarin mensen een gitaar kunnen posten om de waarde van een gitaar te achterhalen.

Op het forum zitten veel doorgewinterde gitaristen en gitaarkenners die wellicht iets zinnigs kunnen zeggen over de (markt)waarde van een gitaar. Op deze manier ontstaat vanzelf een mooi overzicht die door veel beginners en gevorderden geraadpleegd kan worden bij de aanschaf van een "nieuwe" gitaar!

Standaard

Mag ik gelijk de eerste posten dan?

Ik kan via een kennis een Aria Diamond 1803T overnemen.
    Weet iemand de waarde van deze gitaar? Volgens mij komt deze uit de jaren 70 en is in redelijke staat.

Ik ben benieuwd!

Standaard

ik ben van plan m'n ibanez SA 120 BK te gaan verkopen
    en wss ook m'n fender frontman 212R

mijn ibanez heb ik nu bijna 1 jaar, en hij is gwn nog in goede staat. het heeft 2 miniscule plekjes waar de lak er af is ofsow, je ziet er in ieder geval oranje vlekjes (maar zo klein dat het pas opvalt als je erop let). en een paar krassen op de plek waar soms een slagplaat zit. hier zit geen slagplaat op dus er zijn wat krasjes op gekomen :P

de frontman heb ik nu een half jaar. die heeft helemaal geen schade opgelopen. ook niet op de buitenkant. eigenlijk is die dus gwn net zo goed / mooi als toen ik hem kocht

ik wil niet te weinig ervoor krijgen en zelf heb ik weinig verstand van dit soort dingen :P

oh en, goede timing topicstarter ik zat me sinds gisteren af te vragen wat ik ervoor kon krijgen
    Laatst gewijzigd door Sixten; 12 januari 2010 om 12:21
    Epiphone wilshire
    de Vox ac4tvh (top) + Vox V112vt 1x12" Cabinet (bijpassende kabinet)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miezz Bekijk bericht
    Mag ik gelijk de eerste posten dan?

Ik kan via een kennis een Aria Diamond 1803T overnemen.
    Weet iemand de waarde van deze gitaar? Volgens mij komt deze uit de jaren 70 en is in redelijke staat.

Ik ben benieuwd!
    Das toch een stratmodelletje? tja hangt ervan af of het een solidbody of een triplex plank is etc.
    Het is geen exacte kopie o.i.d. dus mag de wereld niet kosten

Standaard

zet er dan iig een foto bij als dat kan
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Standaard

Ongeveer 60 % van de nieuw waarde, dus zo'n 175 euro voor de Ibanez en
    140 euro voor de FM 212R.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sixten Bekijk bericht
    ik ben van plan m'n ibanez SA 120 BK te gaan verkopen
    en wss ook m'n fender frontman 212R

mijn ibanez heb ik nu bijna 1 jaar, en hij is gwn nog in goede staat. het heeft 2 miniscule plekjes waar de lak er af is ofsow, je ziet er in ieder geval oranje vlekjes (maar zo klein dat het pas opvalt als je erop let). en een paar krassen op de plek waar soms een slagplaat zit. hier zit geen slagplaat op dus er zijn wat krasjes op gekomen :P

de frontman heb ik nu een half jaar. die heeft helemaal geen schade opgelopen. ook niet op de buitenkant. eigenlijk is die dus gwn net zo goed / mooi als toen ik hem kocht

ik wil niet te weinig ervoor krijgen en zelf heb ik weinig verstand van dit soort dingen :P

oh en, goede timing topicstarter ik zat me sinds gisteren af te vragen wat ik ervoor kon krijgen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Das toch een stratmodelletje? tja hangt ervan af of het een solidbody of een triplex plank is etc.
    maar wel een heel mooi strat modelletje met een eigen draai er aan.

deze draagt de naam dia maar om zoeen gaat het, heb er zelf ook 1, en geert foei, sugereren dat matsumoku multiplex gitaren heeft gemaakt.
    hoe durf je, ik ben ze nog nooit tegen gekomen.

waarde hangt enorm van de staat af, rond de 200 euro doen ze toch snel en ze zijn het waard.
    prima gitaren met ongewone schakelmogelijkheden en elementen.

Standaard

Wat ik ervan weet is het een redelijke soldibody uit de Matsumoku fabriek.
    Lastig om daar een waarde aan te hangen, afhankelijk van de staat en verzamelwaarde.
    Een marktprijs bepalen laat ik dan ook aan de experts over.

Ikzelf denk dat tussen de 100 en 300 euro wel redelijk is, maar da's maar een gok van mij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Het is geen exacte kopie o.i.d. dus mag de wereld niet kosten

Standaard

Wietse is sneller en is de expert op dit gebied.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    maar wel een heel mooi strat modelletje met een eigen draai er aan.

deze draagt de naam dia maar om zoeen gaat het, heb er zelf ook 1, en geert foei, sugereren dat matsumoku multiplex gitaren heeft gemaakt.
    hoe durf je, ik ben ze nog nooit tegen gekomen.

waarde hangt enorm van de staat af, rond de 200 euro doen ze toch snel en ze zijn het waard.
    prima gitaren met ongewone schakelmogelijkheden en elementen.
    hè shit sorry Wietse, wist even niet dat het een Matsomoku Aria betrof, dacht dat het om een nieuwer modelletje ging.

Zit op mijn werk dus kan mijn digitale brochures ook niet inzien

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten