Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Threaded View

Standaard

Ik heb de Axe 2 maanden thuis gehad.
    Het apparaat is eigenlijk gebaseerd op impulse responses. Vooral cabinets, effecten en de toonregeling (bass, mid, treble, presence) van 'n amp kunnen zo heel natuurgetrouw gesimuleerd worden.
    De 'gain-sectie' van 'n amp kan echter niet met impulse responses gesimuleerd worden...omdat deze niet linear is...en juist daar valt 't apparaat ook zwaar door de mand vind ik.
    De reden dat veel gitaristen gecharmeerd zijn van 't apparaat heeft naar mijn mening vooral te maken met de natuurlijke feel die cabinet-impulses teweeg kunnen brengen, maar daar heb je eigenlijk geen Axe fx voor nodig. Ik gebruik al jaren zelfgemaakte cab-impulses die ik laad in 'n gratis vst plugin.
    Rechtstreeks klinkt 't apparaat best overtuigend, maar sluit hem aan op 'n eindtrap + speakerkast en je hoort hoe digitaal de Axe eigenlijk klinkt..dit heeft vooral te maken met de kunstmatige gain...
    Neem 'n amp sim van de Axe (CAE, Marshall, etc)...en vergelijk hem daarna met de 'real' amp...dan is de keuze snel gemaakt, althans, wat mij betreft. Zelfs de amp modeling van m''n Tonelab klinkt veel overtuigender naar mijn mening.
    Voor 'n goede direct sound zou ik 'n top preamp combineren met 'n vette cab impulse(eindtrap + cab) die je laadt in 'n vst. Je kunt natuurlijk de Axe ook puur gebruiken als impulse loader en effect unit (effecten zijn super!), alleen is 't dan wel 'n kostbaar verhaal natuurlijk, anderzijds hoef je dan niet met 'n laptop de buhne op.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 21 januari 2010 om 16:14

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten