Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 48 van 72 EersteEerste ... 38464748495058 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Stroom er al afgehaald (stekker eruit)?

Mijn ervaring met de service van G66 is uitstekend. Hoop dat ze het kunnen oplossen.

Vastlopers komen niet vaak voor, in de regel alleen bij een verbinding met de editor (als de MIDI-interface niet helemaal meewerkt).
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Stroom er al afgehaald (stekker eruit)?

Mijn ervaring met de service van G66 is uitstekend. Hoop dat ze het kunnen oplossen.

Vastlopers komen niet vaak voor, in de regel alleen bij een verbinding met de editor (als de MIDI-interface niet helemaal meewerkt).
    Ja, ik heb alles al geprobeerd, maar het ding is zo dood als een pier. Sussi (G66) stuurt me maandag een nieuwe Eprom, laten we kijken of dat gaat werken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Axe door de upgrade van de firmware naar 9.0 kapot is gegaan. Ik had al zoveel problemen met de sounds, en nu dit...
    Domme vraag: op zo'n eprom, zit daar firmware en presets op of moet ik dit weer uploaden en alleen mijn eigen presets effe inladen? Want als ik dadelijk weer de firmware moet upgraden heb ik misschien hetzelfde probleem....

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Volgens mij zit op de eprom alles al.

Ken trouwens geen berichten dat er door upgrades apparaten kapot zijn gegaan. En ik volg alles ;-)

Kan bv. wel dat in 9.0 meer geheugen gebruikt wordt, waardoor nu pas die foute byte (die er al was) aangesproken wordt. Of zoiets ....

Hoe dan ook, hopen dat het straks weer werkt. Je had dus wel een backup gelukkig.
    Alexander van Engelen

Standaard

Tja, wat moet ik hiermee... hoe kun je nu 'n sound beoordelen die met een of ander camera'tje is opgenomen??

Dit soort clips geeft tenminste 'n redelijk beeld van hoe 'n amp kan klinken:

http://www.youtube.com/watch?v=A_5wkogvq98

Heb van de Axe nog geen overtuigende 'live-clip' gehoord. Heb 'm zelf ook uitgebreid over 2 grote PA-systemen getest...'t is 't allemaal net niet...jammer genoeg.

Senior Member

Standaard

Ah, een audiofiel.... Cameramic of niet, 't klinkt nmm goed.

Wat betreft de stelling over de gain: versie 9.0 van de firmware bevat de Bogner XTC 20 Ann. (Blue en Red kanalen). Ik heb exact die versterker (met Bogner speakerkast) hier staan, naast de Axe, en ben dus in staat ze direct te vergelijken.
    100% hetzelfde? Nee.
    Verbazingwekkend dicht bij elkaar? Ja.
    Klinkt de Axe verhoudingsgewijs "digitaal"? Nee.
    En dan het gemak waarmee je goed klinkende opnames kan maken met de Axe, vergeleken met het uitversterken van een buizenamp.

Hoe dan ook, 't is niet mijn missie anderen te overtuigen v/d Axe-Fx. Smaak en beleving zijn persoonlijk.
    Alexander van Engelen

Master of Disaster

Standaard

Hoe dan ook, 't is niet mijn missie anderen te overtuigen v/d Axe-Fx.
    Je posts bewijzen anders wel het tegendeel.

Hey Morris, jammer van de AxeFX. PL-rack toch nog maar even bijhouden??
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Je posts bewijzen anders wel het tegendeel.

Hey Morris, jammer van de AxeFX. PL-rack toch nog maar even bijhouden??
    hahaha, nee voorlopig gaat alleen het pregain rack + sc1 eruit. Met het amprack wacht ik nog ff. ;-)

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Smile

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Joogi: Ik gebruik zelf Kefir of Revalver. Kefir: http://habib.webhost.pl/vst_keFIR.php

Hier wordt uitgelegd hoe je zelf 'n impulse kunt maken:

http://www.guitarampmodeling.com/vie...hp?f=32&t=1745

Tony L: Ik gebruik 'n Mesa 2:90 poweramp.

Yek1: Ik werk al jaren met 'direct-sounds' dus ben bekend met het verschil tussen 'voor je speakerkast staan' en het signaal terugkrijgen via je afluistering(studio monitors).
    Wat ik aan wil geven is dat de preamp-sectie van de Axe, vooral aangesloten op 'n poweramp + speakerkast, digitaal klinkt, althans, dat vind ik. De Axe simuleert exact de eq-curve van de originele amps(toonregeling: Treble, mid, bass, presence), dat is juist te gek, alleen is de gain (te) digitaal...omdat hiervan geen impulse response van genomen kan worden...en dat hoor je direct...
    dit is hele freaky software, ik heb zojuist een impulse response gemaakt van een Kjaerhus Classic reverb VST mbv van Voxengo Deconvolver.
    Deze impulse kun je dan "laden" in KeFir, Kefir is een VST waar je dus je zelf -gebrouwde impulse response op los kan laten...
    In mijn geval is Kefir dus nu de Kjaerhus Classicreverb..die je in bijv wavelab als vst op elke wave of live input los kunt laten...

Dit werkt en dit biedt ongekende mogelijkheden, deze post van Robbert is volgens mij een zeer waardevolle bijdrage aan deze discussie...en valt niet te negeren...
    Ik ga de aankomende week eens wat impulse responses maken van:

-Sp B1 grootmebraanmic (leidt vast tot mic modeling)
    -Fender HRDL
    -Fender HRDL reverbtank
    -Lexicon LXP5

Jammer dat ik verder niet zoveel gear heb...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Dit soort clips geeft tenminste 'n redelijk beeld van hoe 'n amp kan klinken:

http://www.youtube.com/watch?v=A_5wkogvq98
    .
    Sorry maar ik heb liever een brak filmpje van iemand in een zaal dan een gemic'te versterker.

Plaats die mic 10cm naar links en je versterker klinkt TOTAAL anders, een microfoon kan een versterker enorm modderig of scherp laten klinken.

Standaard

Het enige wat ik aan wil geven is dat de 'feel' en het 'natuurlijke aanvoelen' van de Axe wordt bepaald door het gebruik van cab-impulses, niet door de modeling-sectie van de Axe zelf.
    De techniek voor het maken van cab-impulses werd al gebruikt voordat de Axe er was. Sterker nog, Fractal Audio gebruikte in de eerste versie (matige)cab-impulses die ze gewoon van internet plukte, dit waren dus impulses die niet door hen gemaakt waren, maar door gitaristen, en al voordat de Axe te koop was, gratis online werden aangeboden. Fractal Audio is hier later ook op aangesproken en ze hebben ook hun excuses hievoor aangeboden.
    De meeste cab impulses zijn eigenlijk 'n impulse response van de 'eindtrap + cab + mic'. Combineer deze met 'n Podje, Tonelab of andere modeler en je krijgt dezelfde feel als bij de Axe...in mijn optiek soms zelfs beter. Zelfs gratis plug-ins kunnen met 'n goede cab-impulse verbluffend goed klinken. Met 'n goede (buizen)preamp + goede cab-impulse kun je echt 'n top direct sound creeren. Het grootste voordeel van de laatste optie is dat je 'n perfect 'uitgemic-ed' signaal aan kunt leveren...ik ken teveel gitaristen die met 'n leuk rack, goede sound op hun kast, uiteindelijk 'n matige sound hebben over de PA...door uitmicings-problemen.
    Met 'n goede cab-impulse kun je zonder concessies te doen(wat je qua 'direct sounds' normaliter juist vaak wel doet) 'n top-sound verkrijgen over de PA.

Ik heb de Axe bewust 2 maanden uitgeprobeerd, eigenlijk voor 'n collega, maar tevens voor mezelf natuurlijk. Ik ben juist iemand die gaat voor de 'ultimate direct-sound', studio en live, en had juist daarom hoge verwachtingen van het apparaat. Ik wil niets afkraken maar zeg alleen maar wat ik denk, wat mijn bevindingen zijn. Ik had juist heel graag met de Axe willen werken. Had hem ook bijna gekocht, puur voor de effecten en als impulse-loader, kwam er alleen later achter dat de impulse loader van de Axe de impulsen ietwat onnatuurlijk kleurt t.o.v. Kefir.
    Waarom meer dan 2000,- uitgeven aan 'n apparaat als er goedkopere(gratis) en betere opties voor het grijpen liggen?
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 24 januari 2010 om 16:11

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten