Oorspronkelijk geplaatst door
vulvasonic
In een periode waarin in helemaal verzot was op stratocasters, had ik na vier bloedmooie exemplaren, allen te mooi om mee te experimenteren, ineens een enorme behoefte aan een goedkoop 2de hands stratje, liefst een exemplaar waar ik niet direct een goed gevoel bij had, om volledig aan te passen naar mijn eigen smaak en te upgraden met enkele ingrepen, waarmee de gitaar aan al mijn wensen zou voldoen.
Ik vond in een klein winkeltje de perfecte plank om lekker mee te kloten. Voor slechts 430 gulden kon ik haar meenemen, nadat ik had weten af te dingen op de prijs vanwege de ingesleten frets.
De strat was een Japans modelletje, standaard voorzien van een Kahler Spyder systeem (met dolgedraaide imbusmoertjes), zwarte finish, witte plastic onderdelen en een rosewood toets. De eerste eigenaar had er en zwart slagplaatje met een rode rand op gezet.
Wat ik heb aangepast:
- Frets laten vlakken.
- Alle imbusrotzooi, behorend tot de trem vervangen door zelf gedraaid slotted spul.
- Alle electronica vervangen door topspul.
- Brugelement vervangen door een Seymour Duncan Little '59.
- Zwarte lak verwijderd tot op het hout en voorzien van een blanke nitro-cellulose laag.
- De slagplaat vervangen door een tortoise exemplaar.
- Alle witte elementkapjes, knoppen en het tipje van de elementkeuzeschakelaar vervangen door zwarte exemplaren (hoewel de schakelaar inmiddels een crèmekleurig tipje heeft gekregen, daar de zwarte niet meer paste op de nieuwe, kwalitatief betere schakelaar van Amerikaanse makelij, die een weinig breder zijn dan de Japanse versies. De gitaarboer had op dat moment geen zwarte meer en dus koos ik voor crème. Gek genoeg staat dit bijzonder fraai en combineert het prima met de rest.
- De gitaar voorzien van een setje zware snaren.
- Voorzien van een relatief hoge actie.
- Het tremolosysteem extreem zwaar afgesteld.
En zo is ze geworden:

Favorieten/bladwijzers