Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35
    Senior Member

Standaard

Zoals beloofd, niet zo'n hele beste foto maar ja... dit is het nu dus:

Voor het brugje moet je even die van de vorige foto er op denken.
    Dat donkerrood metallic in een spuitbus kon ik zo snel niet vinden bij de bouwmarkt
    maar wel een hele mooie kleur staalblauw metallic... dat wordt the real surf, dude!
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

@ Midwolda: Oke, die headstock past inderdaad een ziljoen maal beter! Veel beter in balans zo. Had je m'n PB nog gehad? Het element was een goede verassing voor m'n zoontje

Doorgemeten geeft 't element een weerstand van 4 ohm, dus er is goede hoop dat hij het straks nog doet ook. Wel had iemand hem eens uit elkaar gehaald, want de pole pieces zaten op de kop. Dat was een mooi excuus om het element los te halen. Bij deze een gutshot:

En that's all: een winding in een kunstof huis, met een plaatje ertussen met polepieces en 5 ronde magneetjes. Het rode is een soort kunststof.

Helemaal te gek hoor, hoe dat straks staat op de gitaar:

Helaas niet zoveel tijd verder gehad (sinterklaas vieren en loges gehad), maar al wel begonnen om de headstock trapsgewijs in te zagen, zoals stijnekens adviseerde. Het stukje essen wat er aan moet komen heb ik ook al uitgezaagd, maar ik wil het natuurlijk perfect laten aansluiten en dat is nog niet helemaal gelukt.

Of de gitaar nog paars blijft is ook maar de vraag. De lievelingskleur is oranje, en ik zit te denken om de body oranje met dubbele racestriping (shelby) te maken. Het verven zat niet in de planning, maar ja, als ik dan zie hoe Midwolda de gitaar opknapt inspireert dat om niet achter te willen blijven. Eerst maar even hier overleggen, want volgens mij is hij nogal content met die Yamaha sticker die 'ie er ooit eens op heeft geplakt.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Senior Member

Standaard

Ja, je PB ontvangen, moest er wel om lachen...

Dat element viel uit elkaar toen ik 'm van de gitaar afschroefde dus ik heb 't zelf verkeerd om bij elkaar geraapt.
    Ziet er goed uit zo, die twee pickups, maakt dat de slagplaat er ook veel beter op staat!
    En die headstock: waarom niet het trapje nog èèn (hoge) trede hoger maken zodat je dat vierde tuner-gat ook kwijt bent? Of hoe wil je dat anders gaan doen? Een half stukje rondhout op die plek?
    Voor de kleur heb je van die kisakae-websites, laat je je zoon toch gewoon mee-"designen"...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ja, je PB ontvangen, moest er wel om lachen...

Dat element viel uit elkaar toen ik 'm van de gitaar afschroefde dus ik heb 't zelf verkeerd om bij elkaar geraapt.
    Ziet er goed uit zo, die twee pickups, maakt dat de slagplaat er ook veel beter op staat!
    Ja, ik vind het er ook veel beter uitzien (geen idee voor jou om er ook nog een element bij te frobelen?). Jij nogmaals bedankt! Zoveel beter dit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    En die headstock: waarom niet het trapje nog èèn (hoge) trede hoger maken zodat je dat vierde tuner-gat ook kwijt bent? Of hoe wil je dat anders gaan doen? Een half stukje rondhout op die plek?
    Voor de kleur heb je van die kisakae-websites, laat je je zoon toch gewoon mee-"designen"...
    Oh ja, trapje hoger maken kan inderdaad ook, goed idee. Ik dacht er aan om het gat vierkant te maken en er dan een blokje in te lijmen. En inderdaad ik zal met hem eens gaan kisakae-en.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Standaard

ja dat zal ie geweldig vinden kent ie op zn eigen "ontworpen" gitaar spelen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten