Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 50 van 104 EersteEerste ... 40484950515260100 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 491 t/m 500 van 1037
    Moderator

Standaard

Omdat als je de bas op het instrument zachter zet dan wordt hij ook op de DI zachter en dus in de zaal. Daar hebben FOH mensen geen probleem mee, het probleem komt als de FOH man de bas op de mengtafel harder heeft gezet en wanneer de bassist dan zijn volumeknop weer open zet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Omdat als je de bas op het instrument zachter zet dan wordt hij ook op de DI zachter en dus in de zaal. Daar hebben FOH mensen geen probleem mee, het probleem komt als de FOH man de bas op de mengtafel harder heeft gezet en wanneer de bassist dan zijn volumeknop weer open zet.
    Dat is inderdaad een probleem, een ander probleem is dat (passieve) basgitaren vaak heel veel power en definitie verliezen als ze hun volumepot lager zetten. Dynamisch bassen kan je beter doen door je aanslag te veranderen dan door het volume te veranderen.

Tankman
    Guest

Standaard

Sukkel is wel terecht. Hij was dus een echte PA-boer. Maar wist hier dus niet mee om te gaan. Mijn eigen geluidsman was in het publiek, mee voor support. Die is uiteindelijk zelf achter de knoppen gesprongen en heeft alles gefixt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Sukkel is wel terecht. Hij was dus een echte PA-boer. Maar wist hier dus niet mee om te gaan. Mijn eigen geluidsman was in het publiek, mee voor support. Die is uiteindelijk zelf achter de knoppen gesprongen en heeft alles gefixt.
    Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een fan die opeens achter de mengtafel springt en de boel fixt tijdens een nummer. Klinkt als een verhaal van superman. xD

Al denk ik ook wel dat ik dat zou doen als ik het kon. Ik vind het onfair dat mensen slechte kritieken krijgen als de geluidstechnicus het slecht afstelt. Zo kreeg ik eens klacht van een experimentele muzikant, dat de geluidstechnicussen pauze hadden toen zij soundcheck moesten doen. Bijgevolg: eerste twintig minuten slecht geluid, dus slechte recensies in de kranten.
    Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
    Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
    Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.

Moderator

Standaard

Vind je het erg als ik dit een vrij arrogante opstelling vind? Veel centrums draaien met vrijwilligers en daar zitten mensen tussen die niet de deskundigheid hebben van de ervaren PA technicus, maar wel hun best doen.

Om ze sukkel te noemen verdienen ze niet, ze krijgen er geen stuiver voor.

Tankman
    Guest

Standaard

Die gasten was jarenlang een van de vaste geluidsboeren daar. Dan verwacht ik wel dat je op zn minst een bassist hoorbaar weet te maken daar. Dan ben ik maar arrogant, ik vind het een sukkel...Heeft hij wel mijn optreden mee verneukt.

Moderator

Standaard

Ik begrijp niet waarom je als je een eigen geluidsman hebt, toch iemand anders het geluid laat doen die A jullie niet kent en B jullie reportoire niet kent.

De procedure is heel simpel, de band vraagt of ik het geluid voor ze wil doen, ik stel me netjes voor aan de geluidsploeg aldaar en leg ze uit dat ik het geluid kom doen en dat is nog nooit een probleem geweest.

Standaard

Han heeft gelijk, en het was in parkhof. Parkhof draaide op vrijwilligers. Als je het nou over de melkweg oid hebt ok, maar in Parkhof speelde volgens mij alleen maar amateurbandjes, de technici waren amateurs, de mensen achter de bar waren amateurs. Wat verwacht je dan? Die mensen doen gewoon hun best achter de knoppen net als jij op het podium doet. Jij maakt toch ook wel eens een foutje op het podium, moeten zij als vrijwilligers dan perfect zijn?

Tankman
    Guest

Standaard

Vrijwilliger of niet, hij was de vaste geluidsman, jarenlang. Hij hoeft niet perfect te zijn, maar ik verwacht wel dat hij een bas hoorbaar kan maken.

Wij waren een last-minute toevoeging aan het programma en wat we ook deden, wilden ze ons niet ons eigen geluidsman mee laten nemen. Maar goed, uiteindelijk moest hij het toch oplossen.

Dat je vrijwillger bent is geen smoes om je werk maar half te doen. Als je geen verstand hebt van bandje svan gelui voorzien, moet je dat ook niet gaan doen.

Standaard

Dat je vrijwillger bent is geen smoes om je werk maar half te doen. Als je geen verstand hebt van bandje svan gelui voorzien, moet je dat ook niet gaan doen.
    Zullen we dit ook maar op bandjes toepassen? Dan kan 99,9% van de bandjes gelijk stoppen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten