Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.
heb 1 keer iemand meegemaakt voor een bandje echt top die gozer is nog extra naar de lokale muziekzaak gereden 10 min voor sluitings tijd om een aantal kabels die tijdens transport kapot waren gegaan te kopen. echt een geluidsman van de bovenste plank.![]()
squier P_BASS met rotosound steve harris costum flatwounds
Mjah,
als hij het echt serieus nam had hij al het een en ander zelf meegenomen
Een geluidsman moet top zijn voor zijn vakbekwaamheid enzo, niet omdat een aardige peer is. Natuurlijk moet het geen klootzak zijn...
Een barman had het ook kunnen doen...
Kabels gaan tijdens transport niet kapot, tenzij je ze ook als sleepkabel gebruikt. PA mensen hebben als het goed is ruim voldoende reserve spullen, kabeltester, soldeerspullen, XLR delen etc.
Ik heb wel eens een zaalmengtafel kapot zien gaan, maar evengoed de hele avond gedraaid met een klein 8 kanalen zanginstallatie dingetje van Roland.
The show must go on.
Ervaringen met geluidsmensen:
-een keer bijna mn basgitaar over zn hoofd gebroken...de sukkel gaf me een opgeblazen versterker om mee te werken. Ik zeg dat hij opgeblazen is, hij beweert dat mn bas kapot is. Vervolgens moet ik van hem mn andere basgitaar pakken, beweert hij dat die ook kapot is.
-kwam die sukkel van parkhof ongeveer in het midden van de set naar me toe lopen. Hey, ik kan je in de zaal niet horen, zet je versterker harder. Doet hij ff na 3 kwartier van een anderhalf uur durende set. Podiumgeluid was perfect, dus had het ook niet kunnen weten.
Verder alleen maar goede ervaringen, voornamelijk omdat ik zoveel mogelijk mijn eigen prive geluidsman meeneem. Heb zelfs het luxe om te kunnen kiezen...heb er twee:P.
Laatst gewijzigd door Mathidal; 1 november 2009 om 20:32
Om zo'n jongen nou meteen als sukkel weg te zetten vind ik wel wat te ver gaan. Een PA boer gebruikt voor de bas een DI en dat kan hij vanaf de mengtafel net zo hard zetten als hij nodig vindt. Als hij daarbij ook nog een microfoon voor de basspeaker neerzet is hij een echte PA boer, zet hij alleen die microfoon neer dan kan hij in de problemen komen.
(dat 'boer' is vriendelijk bedoeld)
Je hebt overigens bassisten die het volume op de bas zelf zachter zetten, nooit doen. De volumepot op het instrument moet op voluit staan.
Misschien stond die basversterker te zacht om handig te mixen.
Ik herinner me ook dat de clean op de repetitie goed klonk, maar op een optreden véél te zacht klonk.![]()
Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
https://alpha-robot.nl
thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)
Favorieten/bladwijzers