Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 123
    Senior Member

Standaard

Nou, even een samenvatting dan:

Telecaster met een Sipo Mahonie body en quilted maple topje. Tonerider rocksongs die ik beide kan splitten. Gotoh tuners. Brug bij Dieter vandaan en verdere hardware bij Tonefactory en Peer Dellen. Hals van Eden.

Pro's:
    -Hij klinkt super en is veelzijdig door 2 push/pull potmeters.
    -De kleur is ietwat donker maar heeft geweldige diepte als je 'm goed in het licht houdt.
    -Het mahonie is blank gelakt en dat vind ik er waanzinnig mooi uitzien:

-Hij is niet te zwaar. Duidelijk lichter dan mijn eerste pannenkoek
    -Een eigen logotje op de kop maakt het toch wel "af":

Cons:
    -Ik heb het ondanks mijn kolomboor niet voor elkaar gekregen om de snaarbusjes aan de achterkant mooi recht te krijgen.
    -De "natural Binding" heeft me wat kopzorgen gegeven en is niet zo netjes geworden (had ik maar beter naar Fred Dons moeten luisteren).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn-w Bekijk bericht
    als je die slagplaat nog weet goed te krijgen dan is hij echt helemaal af. De kleurencombinatie vind ik echt super en de afwerking is schitterend. Je mag met recht trots zijn op je gitaar!
    +100 ........

Senior Member

Standaard

Prachtige gitaar, wat moet dat toch mooi zijn als je gezegend bent met de juiste apparatuur en twee rechterhanden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ewoud Kuijt Bekijk bericht
    Inderdaad, dat is een van de dingetjes die niet helemaal ok zijn gegaan. Het heeft te maken met het beitsen van de top. Dat ga ik de volgende keer toch anders aanpakken. Later daar meer over.
    Ik denk dat ik een keer dat stukje van de slagplaat aanpas met de Dremel en het schuurrolletje. Moet kunnen toch?
    Met de Dremel en dan het vilten rolletje, zo heb ik ook al een custom slagplaat bijgewerkt. Gaat prima.

Verder: wat een bangelijk mooie gitaar zeg! Echt helemaal goed!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

ik vind het ook een plaatje, enorm mooi! Maar inderdaad, om hem perfect te maken zou ik zeker de slagplaat aanpassen. Je hebt ongetwijfeld veel werk gehad aan de gitaar, dus dat beetje werk voor de slagplaat zou ik absoluut nog doen. Je kunt ook eerst een malletje maken (o.b.v. je huidige slagplaat en dan die aanpassen) en vervolgens je slagplaat frezen. Maar dan moet je eigenlijk wel even een proefstukje frezen. Ik had zelf met mijn machine de frees veels te hard door het materiaal laten gaan, waardoor de stukken me om de oren vlogen (oeps...). Maar de 2e keer ging het perfect. Ik denk dat het met een gewone bovenfrees iets makkelijker gaat omdat je zelf direct voelt wat er gebeurt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    ik vind het ook een plaatje, enorm mooi! Maar inderdaad, om hem perfect te maken zou ik zeker de slagplaat aanpassen. Je hebt ongetwijfeld veel werk gehad aan de gitaar, dus dat beetje werk voor de slagplaat zou ik absoluut nog doen. Je kunt ook eerst een malletje maken (o.b.v. je huidige slagplaat en dan die aanpassen) en vervolgens je slagplaat frezen. Maar dan moet je eigenlijk wel even een proefstukje frezen. Ik had zelf met mijn machine de frees veels te hard door het materiaal laten gaan, waardoor de stukken me om de oren vlogen (oeps...). Maar de 2e keer ging het perfect. Ik denk dat het met een gewone bovenfrees iets makkelijker gaat omdat je zelf direct voelt wat er gebeurt.
    Kun je dat met een gewoon freesbitje doen. Hij moet natuurlijk wel mooi afgeschuind worden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Met de Dremel en dan het vilten rolletje, zo heb ik ook al een custom slagplaat bijgewerkt. Gaat prima.

Verder: wat een bangelijk mooie gitaar zeg! Echt helemaal goed!
    Haalt het vilten rolletje er wat af dan?

Standaard

Haalt het vilten rolletje er wat af dan?
    Nee, dat is om het weggeschuurde randje te polijsten(weer glimmend maken).

Senior Member

Standaard

Nee, dat vilten rolletje haalt er wel degelijk wat af. Het ging zelfs sneller dan ik zou willen. Maar echt waar, het werkt echt goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Kun je dat met een gewoon freesbitje doen. Hij moet natuurlijk wel mooi afgeschuind worden.
    Ja hoor, ik had er een gewoon v-groef freesje in zitten. Werkte perfect.
    Stewmac heeft er een klein verhaaltje / instructie over zag ik zojuist :
    slagplaat frezen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten