Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 19 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 184

Standaard

de Nobels MS-8 is enkel tweedehands en dan ook nog sporadisch te vinden, de rockman zie je wel vaker.
    http://www.rjmmusic.com/miniampgizmo.php dit kan wat zijn, 8 functies in een zeer compacte unit.

Ik heb ook een handig appraatje gezien die van de 2 switches van de g-major 4 functies kon maken op de engelse ebay, maar kan hem op het moment even niet vinden helaas.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Zonder MIDI module is wat lastiger, maar ook wel te doen denk ik. Alleen kan ik dat niet meer zomaar kanalen schakelen met mijn GCP Instant Acces. Daar moet ik eens goed over nadenken, of daar mee te werken is. Nu heb ik namelijk 1 knop voor kanaal: uit=clean, aan=OD, en 1 knop voor boost.
    Ik kan met de Instant Acces niet zeggen dat ik een CC10 wil sturen bij aanzetten en een CC11 bij uitzetten (om te wisselen tussen Rhythm1 en Lead1, bijvoorbeeld). Dat zou moeten zoals Petrucci het doet, maar zoveel knoppen heb ik niet :S.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik kan met de Instant Acces niet zeggen dat ik een CC10 wil sturen bij aanzetten en een CC11 bij uitzetten
    Nee, da's jammer....
    ...toch maar een Gordius?

Gezien het bovenstaande ga ik ervan uit dat je al besloten hebt dat het een quad wordt? dat gaat lekker scheurreee..ben benieuwd!

Senior Member

Standaard

Dat is een afweging die je moet maken, ik weet dat mijn Rockman Octopus alleen maar PC's kent en geen CC's.

Ik werk dan ook met het volgende systeem:
    onderste 4 knoppen van de GCP gebruik ik voor PC's, 1 voor ieder kanaal van de Quad. Hiermee dek ik voor mij alle sounds af die ik nodig heb.

Als dit voor jou te weinig is kan je je GCP ook gebruiken met 10 knoppen voor PC's, dan houd je dus alleen geen IA knoppen meer over. Je moet dan dus onder iedere knop een geluid plaatsen dat al helemaal af is, je kan geen effecten meer uit/aan switchen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

Senior Member

Standaard

Nee Mark, ik blijf zéér zeker bij de GCP. Hij ziet er supergoed uit en wss gebruik ik het wisselen van kanalen toch niet buiten de patches om .

Ik weet nog niet zeker of het een Quad wordt want ik heb 'm nog niet 4 real gehoord. Bovendien zijn er nog zoveel andere coole preamps :P.
    Maar wat ik er over lees klinkt positief en de clips die ik gehoord heb spreken me ook erg aan. Hopelijk duurt het niet te lang tot er eentje opduikt, maar ook niet te kort. Over een maand of 4 zou perfect zijn .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinneD Bekijk bericht
    Dat is een afweging die je moet maken, ik weet dat mijn Rockman Octopus alleen maar PC's kent en geen CC's.

Ik werk dan ook met het volgende systeem:
    onderste 4 knoppen van de GCP gebruik ik voor PC's, 1 voor ieder kanaal van de Quad. Hiermee dek ik voor mij alle sounds af die ik nodig heb.

Als dit voor jou te weinig is kan je je GCP ook gebruiken met 10 knoppen voor PC's, dan houd je dus alleen geen IA knoppen meer over. Je moet dan dus onder iedere knop een geluid plaatsen dat al helemaal af is, je kan geen effecten meer uit/aan switchen.
    Nee ik wil absoluut met de '4 patches per bank' blijven werken. En ik maak patches met het juiste ampkanaal en vervolgens draai ik daar bepaalde effecten bij, die ik vervolgens aan- en uit kan zetten met de bovenste 8 knoppen.
    Misschien later een tweede MIDI bord (oid) dat de kanalen van de amp kan regelen (zoals die additie van het bord van Axess). Maar ik verwacht eigenlijk dat ik dat niet nodig ga hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Die 3x zo duur is :P. Dan kan zo'n switcher er vast wel bij. Hoe 'modelling' is die Triaxis? Ik heb liever een amp met eigen sound, want veelzijdigheid heb ik niet nodig.

Denk dat het dan een Engl Z-11 zou worden. Die kan 6 functies schakelen en mijn G-Major kan er 2. Last time I checked gold 6+2=8 dus dat is genoeg.
    Tweedehands zijn ze goed te koop voor rond de 1100 euri.
    Tja, de TriAxis is heel veelzijdig, maar ik zou hem geen modeller noemen. Hij heeft 8 verschillende preamp circuits of modes, die elke hun eigen karakter hebben. Het klopt dat ze de circuits hebben afgekeken van voorgangers Mark I, IIB/C+, II en IV, maar ik zie de pre-amp niet als een benadering van die amps. Bovendien kun je met de V2.0 CC's versturen om elke parameter met bijv. een expressie pedaal te controleren. Dus gewoon effe gain bijdraaien met je pedaal

Ach, de Quad is ook zeker een waardige buizen pre-amp.
    Die Z-11 kan inderdaad, die komen soms nog tweedehands voorbij icm de Z-8 19" mount.

BTW, heb jij je relays-switches van je Behringer er ook per ongeluk afgetrapt? Dat is mij namelijk twee keer gebeurd hehe.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Tweedehands zijn ze goed te koop voor rond de 1100 euri.
    Tja, de TriAxis is heel veelzijdig, maar ik zou hem geen modeller noemen. Hij heeft 8 verschillende preamp circuits of modes, die elke hun eigen karakter hebben. Het klopt dat ze de circuits hebben afgekeken van voorgangers Mark I, IIB/C+, II en IV, maar ik zie de pre-amp niet als een benadering van die amps.
    Ach, de Quad is ook zeker een waardige buizen pre-amp.
    Die Z-11 kan inderdaad, die komen soms nog tweedehands voorbij icm de Z-8 19" mount.

BTW, heb jij je relays-switches van je Behringer er ook per ongeluk afgetrapt? Dat is mij namelijk twee keer gebeurd hehe.
    Volgens mij kan de Quad precies wat ik wil en als ze voor 600 à 700 euro te krijgen zijn lijkt me dat heel tof. Misschien bij SinneD gaan luisteren of het echt wat voor me is.
    Nope met mijn Behringer is nooit iets gebeurt. Ziet er allemaal prima uit.

Senior Member

Standaard

Je kunt toch wel twee footcontrollers in serie zetten die beide de rig besturen?
    Bv GCP-MIDI Out->MIDI In-Behringer FCB-MIDI out/through->MIDI In-G-Major2

Want dan zou ik een ietwat simpele controller met in en out/through naast de GCP kunnen zetten om de ampchannels te besturen. Zoals het additionele deel van de Axess FX-1, zegmaar (maar dan serieel doorlussen).

Senior Member

Standaard

Als die controller een Midi Through heeft wel ja

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten