De markseries gaan redelijk brutaal maar niet te vergelijken met ENGL bijvoorbeeld. De Quad heeft 2 rythms en 2 leads. Rynthm 1 is clean, rynthm 2 is crunch, lead 1 is zo goed als de IIC(+), lead 2 is mark III alike.
De studio heeft hiervan rythm 1 en lead 1 als ik me niet vergis.
De e570 is cool, maar volg even mijn (misschien wel vreemde) redenering: je hebt een e530, maar zijn high-gain kanaal is ongeveer hetzelfde als de Fireball. Nu is de e570 de preamp uit de ENGL SE. Volgens iemand die de SE en de Fireball een tijd bij elkaar heeft gehad, kan je met de Fireball de SE benaderen met een equalizer in de loop (en de lage mids lichtjes boosten). Ook zit er in je e530 de mega low punch uit de powerball gebouwd (ik heb nooit een juist schema van de SE gezien, maar weet hoe het werkt in de powerball, en ik ga er vanuit dat dit in de SE hetzelfde gaat).
Nu zou jij dus met een equalizer de sound van de e570 moeten kunnen benaderen, toch? Het enige verschil wat wel overblijft is de fx-loop van de e530, die in tegenstelling tot de e570 niet gebufferd wordt door een lamp, maar ik geloof niet dat dit werkelijk iets aan je geluid zou mogen doen.
Strak zal hij klinken, maar niet zo strak als sommige andere high-gainers. Nu is die strakheid er vrij makkelijk in te krijgen met een paar modjes. In jouw geval zou ik echt voor de SLO-preamp gaan. Zo heb je nog geld over voor een tweede poweramp, en hoe cool zou dat wel niet zijn

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers