Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
Hey Barno,

Thx voor de tips. Sowieso was ik niet van plan om te 'keunekloten' (lekker toch soms, dat Westvlaams ) met de hals.
De stukken hout die ik op het oog heb voor de body zijn iets van een 45mm dik en al netjes gevlakt, dus dat is al een 2 à 3 mm dikker dan een conventionele tele dacht ik ? Ik twijfel ook nog om een topje er op te lijmen om het ceder wat te beschermen.
Een headstock moet ik nog ontwerpen, dat blijkt een lastiger klus dan ik had vermoed, maar ik ga zeker rekening houden met de grootte. Ik weet nog niet of het 3x3 of 6x1 wordt.
Ik was van plan om de hals in de body te laten komen ter hoogte van de zestiende fret, een centimeter dieper zou betekenen dat hij er nu ongeveer rond de vijftiende zou ingaan, wat best nog te doen is. Ik ga toch maar zelden voorbij fret nummer 17.
Qua tuners was ik van plan om gewone Gotohs te gebruiken, ik ga ervanuit dat die niet al te zwaar zijn. Ultralights van Hipshot zijn ook een optie, maar die zijn me wat te duur
Nogmaals bedankt!
Esdoorn is redelijk zwaar, mahonie valt mee, maar je moet echt op tuner keuze letten: ik gebruik voor electrisch so goed als nooit full size tuners, liefst een van de mini varianten. Verder: balans heeft ook veel met body design re maken. Er zijn genoeg wrc en spruce bodies die prima in balans zijn. Kijk naar de rick turner Renaissance modellen of de spruce Parker fly. Of een akoestische gitaar, weegt ook weinig.