Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 66
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Zie ik het goed dat jij nu zelf een quote verzint ('ja maar tis warmoth') om daar dan vervolgens op te reageren?

Dit ging over het aanbod van een carved telebody. Ik vind dat leuk (dat het nu toevallig warmoth is, doet voor mij niet ter zake, er zijn zeker nog bouwers die dat willen leveren, mss minder bekend dan warmoth maar soit).

Dan wordt een tekst gepost die qua off topic nogal kan tellen, een geschiedenisverhaaltje over warmoth. waar gaat dit over?
    waar het over gaat, is om even aan te geven dat warmoth behoorlijk innovatief is, en dat niet alleen, dat W. echt wel kwaliteit levert, en dat stukje tekst wil ik niet direct bewijs noemen, maar toch wel redelijk een goede schop in die richting.

niks meer, niks minder.

@jeanpaul: nee hoor, niet persoonlijk. Maar ik mag me toch wel ergeren aan een kortzichtige geest?

Senior Member

Standaard

Cool!

Best wel vette combi!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Cool!

Best wel vette combi!
    Wow! Mooi, inderdaad. Doet me wat denken aan de Mark Morton-signature van Jackson, van ver.
    Laatst gewijzigd door JeanPaul du Vinnie; 4 juni 2009 om 14:36
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    waar het over gaat, is om even aan te geven dat warmoth behoorlijk innovatief is, en dat niet alleen, dat W. echt wel kwaliteit levert, en dat stukje tekst wil ik niet direct bewijs noemen, maar toch wel redelijk een goede schop in die richting.

niks meer, niks minder.

@jeanpaul: nee hoor, niet persoonlijk. Maar ik mag me toch wel ergeren aan een kortzichtige geest?
    Ah, ik dacht dat het ging over het feit dat warmoth gecarve telebodies aanbiedt en daarmee beantwoordt aan een zekere vraag.

Uiteraard is die vraag niet enorm. tip: nooit afgaan op tendenzen op internetforums, meestal volstrekt niet representatief voor the masses. Als de vraag zo enorm zou zijn, deed fender het wel zelf. Een bedrijf dat zulke kapitale missers maakt, wordt niet zo groot.

Senior Member

Standaard

exactly my thoughts!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Ah, ik dacht dat het ging over het feit dat warmoth gecarve telebodies aanbiedt en daarmee beantwoordt aan een zekere vraag.

Uiteraard is die vraag niet enorm. tip: nooit afgaan op tendenzen op internetforums, meestal volstrekt niet representatief voor the masses. Als de vraag zo enorm zou zijn, deed fender het wel zelf. Een bedrijf dat zulke kapitale missers maakt, wordt niet zo groot.
    inderdaad, net zoals de vraag naar die gepimpte les pauls/explorers/flying v's van gibson ook niet geweldig groot is.

laat fender en gibson doen waar zij goed in zijn (het bouwen van goeie instrumenten met hun eigen geschiedenis), en laat de rest dan maar over aan warmoth (het customizen van die instrumenten naar wens van de klant)

Senior Member

Standaard

Een tele is al meer dan 50 jaar plat en al 50 jaar een enorm verkoop succes , dus bij Fender kijken ze wel uit , dat Warmoth hier van af wijkt omdat er vraag naar is prima toch , volgens mij kun je bij Musikraft en USACG al jaren custom order body's krijgen met een carved top, dus zo vernieuwend is het ook niet.

Senior Member

Standaard

Fender biedt met de Special Edition toch Tele's aan met een carved top (spalted of flame maple op mahonie) ? Weliswaar gelijmde hals ipv een geschroefde. Volgens mij zijn het zelfs behoorlijk onpopulaire modellen en dat kan volgens mij niet liggen aan de hals-bodyverbinding of aan het feit dat er een 'made in Korea'-stickertje ophangt. (Persoonlijk vind ik ze tegenwoordig butt-ugly die Special Editions van Fender)
    Die carved top teles van Warmoth zijn in mijn ogen 'gewoon' een mooie extra optie voor de Warmoth-klanten, en ze zullen misschien wat nieuwe klanten lokken. Of het een gemiste kans is voor Fender ? Ik denk niet dat het in Corona aan hun hart laten komen.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Er zijn trouwens wel Fender tele's met carved top, zitten wel 2 Humbuckers in maarja..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Fender biedt met de Special Edition toch Tele's aan met een carved top (spalted of flame maple op mahonie) ? Weliswaar gelijmde hals ipv een geschroefde. Volgens mij zijn het zelfs behoorlijk onpopulaire modellen en dat kan volgens mij niet liggen aan de hals-bodyverbinding of aan het feit dat er een 'made in Korea'-stickertje ophangt. (Persoonlijk vind ik ze tegenwoordig butt-ugly die Special Editions van Fender)
    Die carved top teles van Warmoth zijn in mijn ogen 'gewoon' een mooie extra optie voor de Warmoth-klanten, en ze zullen misschien wat nieuwe klanten lokken. Of het een gemiste kans is voor Fender ? Ik denk niet dat het in Corona aan hun hart laten komen.
    Verdorie je was me net voor, maar ja, het is dus wel zo.

Als je zo graag een tele met carved top wil, koop die dan en leef er mee dat er geen Fender op staat.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten