Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 66
    Senior Member

ideetje

?

Kijk vooral naar de mainbizz van beide bedrijven;
    Fender: bouw en verkoop COMPLETE gitaren
    Warmoth: bouw bodies/necks en hoofdzakelijk verkoop parts en custom-made spul

Andere doelen dus.

Volgens mij heeft Fender alleen wat carved tops in het duurdere segment.

Daarnaast: imho volgt Fender al eerder en langer de wensen van (potenti-ele) klanten qua assortiment, bij Gibson is dat imho pas enige jaren....

Volgens mij worden platte plank Teles ook beduidend meer verkocht dan super deluxe carved top Teles. Niet dat daar geen vraag naar is maar de aantallen zullen waarschijnlijk financieel en commercieel nog niet interessant genoeg zijn voor Fender en met licenties betreffende Warmoth verdienen ze iig. nog (wat) geld aan extern geproduceerde afgeleide onderdelen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @Daan: en toch vergeet je dat deze gitaren bij Gibson verkopen als een idioot. Loopt als een gek! geef ze dus een reden om het niet te doen. in hun gamma zit een hoop echt 'vintage' spul, maar ook spul dat meer geupdate is, tot zelfs 'heel modern'.

Ik snap niet waarom je met een supergepimpte les paul komt aanzetten. het gaat niet om les pauls, maar om tele's die niet vlak zijn. Fender heeft een flinke lijn met 'vintage' spul, en dingen die neigen naar vintage, maar het is wel allemaal echt een variatie op een thema: vintage. vintage tone zonder ruis, vintage trem die stabiel is, vintage halspen die solide werkt, etc etc. weinig dat echt modern is, echt vernieuwd, op de aeorodyne strat na, en die is gewoon lelijk, dat is veel te 'gimicky'. Fender laat veel steken vallen op dit gebied. Fender kan makkelijk een lijn maken met een 'deluxe custom' versie van de strat en tele, dus bv met mooie flametop, carved, mahonie/alder/ash back, hol gemaakt, en dan een lijn met singlecoils, humbuckers en h/s/s. Kost ze geen drol extra om dus in totaal een stuk of 8 versies te maken (mahonie back, sss, mahonie back, hss, alder back, sss, alder back, hss, voor tele en strat, dus 8 stuks). die CNC freest wel, de lakkers lakken wel. En dan desnoods 16: 8 USA, 8 mexicaans. de CNC doet 't echt wel.

De les paul is een icoon, toch? ondanks dat, verkoopt de gibson lp axcess (dus met floyd) als een tierelier.

de explorer is een icoon, toch? ondanks dat, is de xplorer met kahler niet aan te slepen.

de SG is een icoon, toch? ondanks dat is de SG met carved maple top op mahonie niet aan te slepen! sterker nog, gibson heeft zelfs nog een versie uitgebracht om aan de vraag te voldoen.

En zie je de vintage style sg's verdwijnen? nee, totaal niet. die lijn wordt steeds verder uitgediept, met standards met p90's, specials met 1 of 2 p90's, humbuckers, faded series, weet ik t' wat.

het kan wel, de wil is er alleen niet dus bij Fender. en waarom? ga een willekeurig engelstalig forum langs, en de wens voor een carved top tele is enorm. men wil over het algemeen liever een Fender dan een warmoth, dat is gewoon zo. Maar als de wens echt diep is, dan gaan we dus wel naar Warmoth doe. fender krijgt centen van de licentie, maar de echte winst, daar krijgen ze niks van. Warmoth boert goed hoor, gaat als een tierelier. Ze zijn met updates gekomen van hun PRS vorm, van de explorer vorm, van de carved tops, van de laminaten voor de tops, carved of vlak, en alleen maar omdat Gibson, PRS en Fender hele grote steken laten vallen in hun assortimentsbreiwerk.
    Wat me opvalt is dat je steeds blijft aanhalen dat het wel KAN. Maar dat is hier niet de kwestie. Het kàn zeker, anders zou Warmoth geen carved tele's aanbieden. De vraag is hier gewoon of het bedrijf het WILT doen. En dat is volgens Fender simpelweg "neen". Of ze hierdoor niet innovatief zijn te noemen is ook onbelangrijk; elk merk heeft zijn eigen geschiedenis en voert zijn eigen beleid. Zoals al eerder gezegd; laat het custom aspect en het pimpen over aan Warmoth.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Cool!

Best wel vette combi!
    Die vorm, daar is weinig meer tele meer aan. Eerder een lp (das ook logies, want daar moetie op lijke)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Wie zegt dat? Volgens mij is een carved tele juist iets wat tussenin zit en zal die ENORME vraag serieus meevallen.
    Ik vraag er al jaren om!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

Senior Member

Standaard

oh k*t, sorry. Ik heb je over het hoofd gezien..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Er zijn trouwens wel Fender tele's met carved top, zitten wel 2 Humbuckers in maarja..
    Telecaster Aerodyne

Standaard

Heb je een aandeel in Warmoth ofzo?? Overal waar ik een post van Orpheo lees heeft direct verband met Warmoth.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Heb je een aandeel in Warmoth ofzo?? Overal waar ik een post van Orpheo lees heeft direct verband met Warmoth.
    Ook in Gibson en toen in Crimson en nu in Warmoth, whats next ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ook in Gibson en toen in Crimson en nu in Warmoth, whats next ?
    Don't know, don't care...

Als onzen Orph straks into (echte) Fenders ofzo is zal me aan m'n spreekwoordelijke zak roesten.

Hij heeft daarentegen wel verstand van zaken (zie z'n pickups topic!) en hij draagt custom bouwers een warm hart toe.

Ja, ik stoor me wel eens aan z'n wispelturigheid, maar zo is hij waarschijnlijk gewoon. Nou f*cking en.

@Orpheo: wind je niet zo op en ga lekker verder met waar je zelf zin in hebt!

Standaard

Pff zeg waarom wordt er altijd een negatieve draai gegeven aan warmoth (dus orpheo's). Ik vind het er super uitzien! Geen discussie over Fender nodig lijkt me...het gaat om de Warmoths! Ik vind het een mooie subtiele carve!

Ik snap ook dat Orpheo vaak Warmoth noemt, simpelweg omdat mensen het vergeten/uitsluiten.
    Ik wil van de zomer een custom gitaar bestellen, of een Crimson of Warmoth. Dit lijkt me voor mij juist erg mooi. IK vind het mooier dan een gewone tele, kan nog wat worden met een exotische top zo!
    Laatst gewijzigd door sjaak1990; 4 juni 2009 om 22:44

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten