Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard warmoth carved top telecaster

Ik lees af en toe dat men een carved top telecaster wel heel erg smakelijk vind, maar dat ze te weinig te vinden zijn 'in het wild', of veel te veel kosten.

http://www.unofficialwarmoth.com/index.php?topic=8294.0

warmoth heeft nu officieel een carved top telecaster, en ik geloof zelfs met f holes. Mocht dus iemand een gitaar als dit te gek vinden, sla je slag zou ik zeggen. Warmoth doet 't (en Fender niet ) (en warmoth heeft een officiele fender licentie om de officiele fender-replacement parts te maken)

Senior Member

Standaard

Vet, vet, vet!

Zeker met F-holes preekt me dat erg aan. Ben benieuwd naar de eerste creaties!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Senior Member

Standaard

dat Fender het niet doet, is nogal logisch. Telecaster is in zijn ontwerp all about simplicity, no nonsense en het brute plankgevoel is essentieel onderdeel van tele image.
    wel leuk voor de liefhebbers dat warmoth dit aanbiedt.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    dat Fender het niet doet, is nogal logisch. Telecaster is in zijn ontwerp all about simplicity, no nonsense en het brute plankgevoel is essentieel onderdeel van tele image.
    wel leuk voor de liefhebbers dat warmoth dit aanbiedt.

die lijn doorgezet zou fender ook strats uit de schappen moeten halen waar noiseless singles in zit, of waar een humbucker inzit, of waar de S1 switch of een booster in zit, etc etc. Het gaat om innovatie, vooruitgang. gibson probeert het, met bijvoorbeeld een LP met floyd, explorer/V met kahler, etc etc. De vraag naar een carved top tele is ENORM, en toch doet Fender het niet, nja, ze hebben er een, maar de vraag is groter dan het aanbod. men wil toch een tele hebben die het 'plank' gevoel heeft, maar wel carved (dus onder andere geschroefde hals, niet set neck), en dat doet Warmoth, fender niet. de body is overigens in 2 opties te kiezen. of even dik als een les paul, of even dik als een normale tele (dus aan de zijkanten dunner dan normaal, maar in 't midden even dik). de carve dus uit een 'normal sized telecaster billet'.

Senior Member

Standaard

Volgens mij heeft de Fender Telecaster Aerodyne een lichte carve.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik wil nog heel even dit posten:

Laatst gewijzigd door Orpheo; 4 juni 2009 om 13:02

Senior Member

Standaard

zucht...

ik word hier zo moe van...GA ER NOU NIET OVER DISCUSSEREN
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ach, de vriendelijkheid druipt er weer vanaf. Ik heb vaak genoeg gelezen 'goh was dat er maar', en nu is het er, en breng ik het onder de aandacht, is het plots 'ja maar tis warmoth'.

lees de tekst voor de gein eens.

Senior Member

Standaard

Ach er staat toch geen Fender op? Dus wat kan het dan voorstellen? Ik bedoel, Het is 'maar' een handgebouwde gitaar helemaal op de specs die jij wilt. Dat voor een prijs lager dan een goeie fender.

Dan kiest iedereen toch voor een Fender?

Senior Member

Standaard

in alle vriendelijkheid:

ik denk eerder dat barno bedoelt dat de tele een oerplank is, een icoon voor velen. een simpele straight-forward rock plank. Fender wil dat 'imago' denk ik liefst zo houden en zo weinig mogelijk aan het concept veranderen, en terecht vind ik dan. en als mensen dan een carved top tele willen en warmoth biedt dat aan.. ideaal voor die mensen en een slimme zet van warmoth. maar ik snap wel dat fender het niet wilt doen.

en die opmerking over de noiseless pickups ed. gaat niet echt op vind ik. ruis proberen te onderdrukken is nodig omdat het storend is. een flat top is niet storend, da's puur iets cosmetisch.

en ik vind niet echt dat de gitaarwereld constant om innovatie en vooruitgang moet gaan. het gaat ook enorm over de feeling die je bij een bepaalde gitaar hebt. een oude tele of les paul heeft een bepaalde vibe die je nu niet meer kan vinden, daarom hoeft ie nog niet beter te zijn/klinken.
    Laatst gewijzigd door st.robot; 4 juni 2009 om 13:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten