Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
Dat snap ik dus echt niet, dat je nu dus de versterker de schuld geeft terwijl toch echt in je post al aangeeft niet eens echt de moeite genomen te hebben.

Een paar minuten....

Nee laat dan de ENGL maar staan en koop een valve junior met een knop. (je hebt toch niet al te lange tenen he?)
De SE van orpheo zoals die hem nu heeft staan zou echt he-le-maal niks voor mij zijn. Terwijl ik echt overtuigd ben
van het feit dattie kan doen wat ik wil en dan nog ruim plust! Alleen dat zou me tijd kosten. Ik weet al precies
waar de schoen wringt als ik mijn shit tegen over die van orpheo zet. Ik heb het hem ook meteen gezegd wat de
major verschillen zijn tussen hem en mij. en geloof me die verschillen zijn groot..... En toch allebei een ENGL gek toch??

Mee eens. Met Macwilliams heb ik denk ik een half uur zitten werken om zijn tone uit mijn SE te halen. De mogelijkheden zijn zo enorm dat het gewoon tijd kost, meer niet. Maar ik wil een heel 'gritty' tone met veel treble, en MW wil een veel smoothere, warmere tone, maar wel transparant genoeg. Het is dus echt zoeken naar de juiste setting, maar dan trek je het er echt uit. Ik heb ook een nieuwe mode gevonden waarin ik de tone van mijn CMW precies kan krijgen uit mijn SE. van extreem vintage tones tot supersnoeiharde heavy metal, hij doet 't allemaal.

@lex: man, wat jij zegt is niet eerlijk. Ik had de Engl op een metal-setting, en jij/wij namen niet de moeite/tijd om er een andere voicing aan te geven. Het is dus veel te kort-door-de-bocht om het daarom af te fakkelen, de SE dus.

De SE is echt enorm veelzijdig, maar je moet wel precies weten hoe en wat. Het feit dat alles MIDI te schakelen is, maakt het wel heel, heel veel makkelijker, maar tis wel veel... Ik heb nu al ongeveer 100 'kanalen' gemaakt, 100 tones. JCM800, JCM800+, jcm900, plexi, plexi+, voxac30, ac30 met treblebooster, fender clean, mk4, 5150 achtige bonecrushing tones, maar wel precies mijn tone, zonder beperking. En uiteindelijk weet ik dat MW na wat instelwerk precies zijn tone er ook uit wist te krijgen, en er nog veel meer uit kon trekken.