Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke amp voor mij?

Aantal stemmers
90. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bogner Ectacy

23 25,56%
  • HOOK Captain 34

31 34,44%
  • Soldano SLO

30 33,33%
  • Rivera Knucklehead

12 13,33%
  • ENGL Steve Morse

8 8,89%
  • ENGL SE

12 13,33%
  • Anders nl: licht je antwoord a.u.b. toe.

8 8,89%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 167

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.huisjes Bekijk bericht
    splawn meeting volgende week?
    tof

alala

Standaard

Die van mij is de blauwe 6100, dus de eerdere versie, dus de veel betere versie.
    Hij heeft een heel lekkere crunch op het tweede kanaal, minstens zo goed als de JCM800 2203 of 2204 en bij de 6100 ook op laag volume. De 6100 heeft een heel mooi spranklend clean op kanaal 1. Kanaal 3 vind ik niet zo lekker klinken want dat is meer bedoelt voor hele stevige hardrock of metall en dat is mijn ding niet.

700 euro en hij is voor jou.

Senior Member

Standaard

Die 6100 spreekt me enorm aan, zeker als ik je verhaal zo 's hoor; sprankelend clean, JCM 800 2203/2204 crunch, ook op laag volume, en ook nog een stevige hardrock/metal sound.
    Meer dan genoeg zou je zeggen.
    Misschien kom ik er nog wel op terug.
    Ik wil eerst het één en ander laten bezinken.

Vandaag zijn we naar The American Guitar Store in Enschede geweest.
    Daar hadden ze de ENGL Steve Morse, de Stiletto Deuce en........ de EVH 5150 III.
    GVD!!! wat een gaaf ding is dat zeg!!!
    Ik dacht dat dat zo'n flutbak was maar integendeel zeg.
    Gewoon over de EVH 4x12 speaker cab.
    Supermooie clean, een vette crunch, maar dan ook echt heel erg lekker.
    Het 3e kanaal vond ik wat tegenvallen maar daar valt met wat tweakwerk hoogstwaarschijnlijk ook nog wel wat uit te halen. We hadden niet al te veel tijd.

Daarna was de ENGL Steve Morse aan de beurt.
    Deze vond ik lichtelijk tegenvallen, ik had er meer van verwacht eerlijk gezegd.
    Het is zeker geen slechte amp en als je de tijd neemt haal je er echt wel hele mooie sounds uit. Hij heeft teveel opties om in 10 -15 minuten door te nemen. Daar heb je zeker een uurtje of 2 voor nodig.

Vervolgens stond er nog een Mesa Boogie Stiletto Deuce.
    Deze vond ik ook erg lekker. De EQ van deze amp reageert erg goed.
    Als je iets meer hoog erin draait dan krijg je ook echt wat meer hoog in tegenstelling tot de meeste Marshalls en ook de EVH.
    Ik denk dat deze versterker wel wat voor mij is omdat het echt wat toevoegt aan de diversiteit van mijn sound.
    Het is nl. wel iets anders dan een JCM 800 maar toch ook wel weer vergelijkbaar, moeilijk uit te leggen. De Stiletto is wat directer ofzo.
    Bovendien houd ik ook wel van de eenvoud van deze amp, gewoon 2 kanalen instellen zoals je ze hebben wilt, en een solo boost.
    Schakelen kan waarschijnlijk met de Replifex, dus via midi.

Nu nog een keertje een Bogner Ecstacy Classic en 101B testen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

De Steve morse is zeker geen versterker voor 30min proberen. Ik heb er zelf een hele dag aan geweid. En zelfs nu vind ik soms weer prettige settings bij.
    Pff, dan hoef je de SE al helemaal niet te testen die heeft dan veuls te veule knoppies.
    Wat vond je dan "lichtelijk"tegenvallen?

Ik gaf in mijn revieuw ook aan dat hij fluisterstil ook nog groots moest klinken en dat doet hij met gemak.

Enne die 6100...Zeker als hij waarmaakt wat word beweerd dan lijkt het toch wel "de" amp

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Qua sound maakt de 6100 waar wat er gezegd wordt. Het is een erg goeie amp met echt verschillende voicings. Het clean is behoorlijk sprankelend (zeker voor een Marshall). Kanaal 2 is echt erg lekker. Helaas zijn de 3 voicings niet schakelbaar met voet pedaal of midi. Het 3e kanaal vond ik veel te compressed. Behoorlijk high gain.

Ik heb de LE combo gehad. In de paar jaar dat ik hem gehad heb, heb ik hem wel 2 x moeten laten repareren. Ik zou het ook niet aandurven er mee op het podium te gaan staan. Vaak moet hij 2 keer aangezet worden, omdat het midi gedeelte niet goed opstart en dus crashed. De hele amp doet dan niet veel meer.

Het is al eerder gezegd (door Tristan dacht ik). Een Plexi met een overdrive is echt een goeie combi. Toen ik mijn CMW Plexi+ kreeg, dacht ik een 1-trick pony te krijgen. Maar niets is minder waar. Het is de meest veelzijdige amp die ik ooit gehad heb. Veelzijdiger dan de 6100 in ieder geval. Het meest opvallend van de Plexi+ is dat juist het clean zo mooi is.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    De Steve morse is zeker geen versterker voor 30min proberen. Ik heb er zelf een hele dag aan geweid. En zelfs nu vind ik soms weer prettige settings bij.
    Pff, dan hoef je de SE al helemaal niet te testen die heeft dan veuls te veule knoppies.
    Wat vond je dan "lichtelijk"tegenvallen?

Ik gaf in mijn revieuw ook aan dat hij fluisterstil ook nog groots moest klinken en dat doet hij met gemak.

Enne die 6100...Zeker als hij waarmaakt wat word beweerd dan lijkt het toch wel "de" amp
    Ik heb de 6101 gehad, en die valt in het niet naast de SE. de SE pompt gewoon als de ziekte, ook fluisterstil. de 6101 is een van de eerste multichannels van marshall, en hij klinkt gewoon net niet, vind ik. de JCM900sound klinkt heel gruizig (zelfs voor mijn smaak te), de jcm800 klonk veel te slap, het had geen ballen.

Ik vond zelf de 5150-3 leuk, maar niet de titel 'high end amp' niet waardig. tis een leuke amp in de lijn van JVM, maar als je 2500+ euro hebt, vind ik de 5150 het geld niet waard.

Macwilliams omschreef het ooit heel goed: Engl doet precies wat jij wilt, en dan een tandje meer. Je moet alleen wel precies weten wat jij wilt, anders doet ie 't niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Macwilliams omschreef het ooit heel goed: Engl doet precies wat jij wilt, en dan een tandje meer. Je moet alleen wel precies weten wat jij wilt, anders doet ie 't niet.
    En toch klonk ik, die paar minuten dat ik je SE getest heb, totaal niet als mezelf. Alles had ineens een mega metalvoicing, maakt niet uit wat ik speelde.
    Als ik iets veelzijdigers zocht, dus ook hardrock ed, zou ik echt niet voor die Engl kiezen.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    En toch klonk ik, die paar minuten dat ik je SE getest heb, totaal niet als mezelf. Alles had ineens een mega metalvoicing, maakt niet uit wat ik speelde.
    Als ik iets veelzijdigers zocht, dus ook hardrock ed, zou ik echt niet voor die Engl kiezen.
    Dat snap ik dus echt niet, dat je nu dus de versterker de schuld geeft terwijl toch echt in je post al aangeeft niet eens echt de moeite genomen te hebben.

Een paar minuten....

Nee laat dan de ENGL maar staan en koop een valve junior met een knop. (je hebt toch niet al te lange tenen he?)
    De SE van orpheo zoals die hem nu heeft staan zou echt he-le-maal niks voor mij zijn. Terwijl ik echt overtuigd ben
    van het feit dattie kan doen wat ik wil en dan nog ruim plust! Alleen dat zou me tijd kosten. Ik weet al precies
    waar de schoen wringt als ik mijn shit tegen over die van orpheo zet. Ik heb het hem ook meteen gezegd wat de
    major verschillen zijn tussen hem en mij. en geloof me die verschillen zijn groot..... En toch allebei een ENGL gek toch??

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dat snap ik dus echt niet, dat je nu dus de versterker de schuld geeft terwijl toch echt in je post al aangeeft niet eens echt de moeite genomen te hebben.

Een paar minuten....

Nee laat dan de ENGL maar staan en koop een valve junior met een knop. (je hebt toch niet al te lange tenen he?)
    De SE van orpheo zoals die hem nu heeft staan zou echt he-le-maal niks voor mij zijn. Terwijl ik echt overtuigd ben
    van het feit dattie kan doen wat ik wil en dan nog ruim plust! Alleen dat zou me tijd kosten. Ik weet al precies
    waar de schoen wringt als ik mijn shit tegen over die van orpheo zet. Ik heb het hem ook meteen gezegd wat de
    major verschillen zijn tussen hem en mij. en geloof me die verschillen zijn groot..... En toch allebei een ENGL gek toch??

Mee eens. Met Macwilliams heb ik denk ik een half uur zitten werken om zijn tone uit mijn SE te halen. De mogelijkheden zijn zo enorm dat het gewoon tijd kost, meer niet. Maar ik wil een heel 'gritty' tone met veel treble, en MW wil een veel smoothere, warmere tone, maar wel transparant genoeg. Het is dus echt zoeken naar de juiste setting, maar dan trek je het er echt uit. Ik heb ook een nieuwe mode gevonden waarin ik de tone van mijn CMW precies kan krijgen uit mijn SE. van extreem vintage tones tot supersnoeiharde heavy metal, hij doet 't allemaal.

@lex: man, wat jij zegt is niet eerlijk. Ik had de Engl op een metal-setting, en jij/wij namen niet de moeite/tijd om er een andere voicing aan te geven. Het is dus veel te kort-door-de-bocht om het daarom af te fakkelen, de SE dus.

De SE is echt enorm veelzijdig, maar je moet wel precies weten hoe en wat. Het feit dat alles MIDI te schakelen is, maakt het wel heel, heel veel makkelijker, maar tis wel veel... Ik heb nu al ongeveer 100 'kanalen' gemaakt, 100 tones. JCM800, JCM800+, jcm900, plexi, plexi+, voxac30, ac30 met treblebooster, fender clean, mk4, 5150 achtige bonecrushing tones, maar wel precies mijn tone, zonder beperking. En uiteindelijk weet ik dat MW na wat instelwerk precies zijn tone er ook uit wist te krijgen, en er nog veel meer uit kon trekken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @lex: man, wat jij zegt is niet eerlijk. Ik had de Engl op een metal-setting, en jij/wij namen niet de moeite/tijd om er een andere voicing aan te geven. Het is dus veel te kort-door-de-bocht om het daarom af te fakkelen, de SE dus.
    Tsja, we zijn inderdaad ff heel snel door wat kanaaltjes heen gedenderd, maar ik kreeg gewoon de indruk dat ik die metalvoicing er niet uit kreeg, die hoorde namelijk in elk kanaal terug, en leek me typicsch iets voor de SE.

Een paar minuten....

Tsja, ik heb wel de moeite genomen open te staan voor de amp hoor , ik heb alleen niet superuitgebreid alle settings geprobeerd. Het was meer een algemene indruk van de amp die ik er aan overgehouden heb, kan een foute zijn .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten