Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 131 van 252 EersteEerste ... 3181121129130131132133141181231 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.301 t/m 1.310 van 2514
    Senior Member

Standaard

Het is geen noisegate. Volgens mij moet je het begrip noise ook onderverdelen in verschillende vormen van ongewenst geluid. De HD-400 doet bij mijn weten en ervaring niets meer dan het tegengaan van ongewenste brom als gevolg van een aardlus.
    Dit apparaatje doet dus niks voor slechte bekabeling, overdaad aan gain met bijbehorende 'noise', slechte elementen, enz.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Het dingetje reduceert/onderdrukt ground loops die brom veroorzaken, volgens de reviews op Harmony Central:

http://reviews.harmony-central.com/r...Destroyer/10/1
    Ik heb een HD400 hier thuis. Het is zoals altijd een schaamteloze kopie door Behringer, in dit geval van Ebtech. Als tijdelijke oplossing voor een aardlusbrom: prima. Het is idd geen noise gate! Kan alleen worden gebruikt in een fx loop. Tussen gitaar/amp vreet ie toon.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Volgens mij scheidt zo'n kastje dmv een klein trafotje de in- en uitgang van elkaar. Deze zitten hierdoor niet meer meer fysiek aan elkaar. Hierdoor kan een spanningsverschil op de aarde van 2 aangesloten apparaten geen aardlus meer veroorzaken. Hiermee verdwijnt ook de brom. Werkt prima!

Een betere oplossing kan worden bereikt door de oorzaak van het spanningsverschil op te sporen en te verhelpen. Het goed isoleren van verschillende apparaten (denk aan: rack-rails, behuizing en voeding), goed bekabelen en de voeding in orde maken bleken bij mijn rack belangrijke zaken.
    Laatst gewijzigd door Johannes; 12 mei 2009 om 15:41

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik heb een HD400 hier thuis. Het is zoals altijd een schaamteloze kopie door Behringer, in dit geval van Ebtech. Als tijdelijke oplossing voor een aardlusbrom: prima. Het is idd geen noise gate! Kan alleen worden gebruikt in een fx loop. Tussen gitaar/amp vreet ie toon.
    Het spijt mij zeer, ik hoor geen verschil. Ik daag een ieder uit om het verschil te komen beluisteren, blind.

En nogmaals: bij mij zit het app. ertussen niet omdat ik een aardlus ervaar, maar ik ervaar geen enkel verschil in toon, met of zonder. Het ding vreet geen stroom, weegt geen kulhaar en neemt nauwelijks ruimte in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram78 Bekijk bericht
    Het spijt mij zeer, ik hoor geen verschil. Ik daag een ieder uit om het verschil te komen beluisteren, blind.

En nogmaals: bij mij zit het app. ertussen niet omdat ik een aardlus ervaar, maar ik ervaar geen enkel verschil in toon, met of zonder. Het ding vreet geen stroom, weegt geen kulhaar en neemt nauwelijks ruimte in.
    Eh, uitdaging? Maarre, dat kan goed, als ervoor al iets staat dat de impedantie van het signaal heeft verlaagd. Zoals een buffer. De HD400 werkt nl. op 500/600 Ohm (lage imp) terwijl het gitaarsignaal normaliter hoog is. Een buffer verlaagt de weerstand. En dan kan het goed dat de geluidskwaliteit wel goed is.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Eh, uitdaging? Maarre, dat kan goed, als ervoor al iets staat dat de impedantie van het signaal heeft verlaagd. Zoals een buffer. De HD400 werkt nl. op 500/600 Ohm (lage imp) terwijl het gitaarsignaal normaliter hoog is. Een buffer verlaagt de weerstand. En dan kan het goed dat de geluidskwaliteit wel goed is.
    Uiteraard!
    Zonder het topic verder te willen vervuilen met behringer en hum destroyers toch een vraagje:

Geldt dat dus ook als de hd na een fx-processor komt?

Senior Member

Standaard

Uiteraard!
    Zonder het topic verder te willen vervuilen met behringer en hum destroyers toch een vraagje:

Hmm, weet ik niet, ligt aan de processor. Een 19" processor in de fx loop verandert niet zelf niet de impedantie. Maar het kan goed dat bv. een Boss GT 8 tussen gitaar en ampl. dat wel doet.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Uiteraard!

Hey Bram,

Vervangt dit rack ook je Powerball?

gr Jim
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    Hey Bram,

Vervangt dit rack ook je Powerball?

gr Jim
    Ja, ik zeulde zowel de top als het rackje en een 4x12 mee en nu alleen het rackje en 4x12. En ik miste het stereo spelen teveel...

Senior Member

Standaard

Jongens vandaag is mijn nieuwe (6HE) flightcase binnengekomen dus mijn rack is een stapje geëvolueerd. Ik denk dat ik er een bouwproces van ga maken dus ziehier de eerste stappen:

Helemaal leeg:

Voorkant:

En achterkant:

Zoals jullie zien nog geen bekabeling. Dat komt omdat mijn orders nog niet binnen zijn. Ik verwacht ze eind deze week en dan kan ik gaan knutselen . Ik hou jullie op de hoogte.
    Stuur maar n pm voor grotere plaatsen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten