Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 30 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 299

Discussie: Guttlin The Servant

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik heb met motip ook een keer gehad dat ik gewoon een slechte batch bussen had en er gewoon 6 heb moeten weggooien omdat ik gewoon zeker wist dat ik niks fout had gedaan de lak spontaan reageerde
    als ik nu zoiets heb (wat gelukkig echt zelden gebeurd) nevel ik de volgende lagen nog langzamer dan dat ik normaal zou doen, tis namelijk niet de lak die reageert maar het oplosmiddel en hoe minder oplosmiddel hoe minder kans op een slecht reactie. Dit vraagt natuurlijk wel enig geduld maar is uiteindelijk toch sneller dan alles opnieuw te moeten lakken

en switchen tussen verschillende merken lak is inderdaad ook een recept voor ongelukken, + wat je al zegt mensen in de gewone doehetzelf winkel hebben maar zelden verstand van verf en de bus zelf geeft te weinig informatie over de gebruikte oplosmiddelen en eventuele reacties
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik heb met motip ook een keer gehad dat ik gewoon een slechte batch bussen had en er gewoon 6 heb moeten weggooien omdat ik gewoon zeker wist dat ik niks fout had gedaan de lak spontaan reageerde
    als ik nu zoiets heb (wat gelukkig echt zelden gebeurd) nevel ik de volgende lagen nog langzamer dan dat ik normaal zou doen, tis namelijk niet de lak die reageert maar het oplosmiddel en hoe minder oplosmiddel hoe minder kans op een slecht reactie. Dit vraagt natuurlijk wel enig geduld maar is uiteindelijk toch sneller dan alles opnieuw te moeten lakken
    te laat, ben al begonnen met afschuren
    want zelfs bij langzaam nevelen had ik nog schuim. soit, troost is dat ik les geleerd heb (en dat mijn eindresultaat nu nog strakker zal zijn door het vele schuren)

Ik ga voor alle zekerheid toch maar enkele andere spuitbussen kopen. De twee die ik heb, kan ik nog gebruiken voor een lakbeurt van blanke body (als dat niet lukt, is het afschuren niet zo kritiek als met een kleurlaag eronder)

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

bewaar die bussen om nekken te lakken daar ga je waarschijnlijk toch geen kleur op gebruiken
    life sucks and then you die

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Ligt het overigens aan mij of gaat de bouw van The Servant wel erg vlot (lees: heeft Barno wat minder tegenslag dan anders)?
    Voodoo!!! en het is Kakihara die u vervloekt heeft!!!

Kop op joh , gewoon schuren en opnieuw beginnen, je wilde het toch ECHT goed doen deze keer? nu dit is je kans!

Senior Member

Standaard

at fred: voor halzen ben ik een aanhanger van olie geworden, ook voor maple, I just love the feeling

Kakihara voodooing me ? of all gitaarnetters? don't think so
    ik denk dat het robert johnson is die daarmee wil zeggen: hé gast, ga es terug wat meer gitaarspelen
    en au fond heeft 'm wel gelijk

Senior Member

Standaard

Ik pleit onschuldig, het laten leegbloeden van kippen laat ik met alle graagte aan een ander over. Ik vermoed dat er eerder ene Murphy in het spel zit.

Ik vond het resultaat van al dat schuimen en opnieuw afschuren wel wat hebben : leek net een Guttlin Custom Shop Relic Servant (valt geld uit te kloppen, man!)

Anyways, ik wens je nog veel goede moed Barno, ik ben ervan overtuigd dat dit weer een strak eindresultaat gaat opleveren en uit elke tegenslag haal je minstens één les voor de toekomst
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    at fred: voor halzen ben ik een aanhanger van olie geworden, ook voor maple, I just love the feeling

Kakihara voodooing me ? of all gitaarnetters? don't think so
    ik denk dat het robert johnson is die daarmee wil zeggen: hé gast, ga es terug wat meer gitaarspelen
    en au fond heeft 'm wel gelijk

Ik zal je ook even helpen okay? Stop met klooien
    en ga gitaarspelen Barno...
    en rap een beetje!!!

En daarna weer driftig verder bouwen!

succes jong!!!!

Standaard

Ik was vandaag bij de gamma en vond daar zowaar spuitbussen waar op staat dat er nitrocellulose in zit : trendy colorline (motip). Via de website vind ik ook blanke lak in dezelfde lijn maar die blijkt bij nadere bestudering op alkydbasis te zijn.
    En of je de blanke lak over de kleurlak kunt gebruiken en of dat nodig is, kan ik natuurlijk niet vinden
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik was vandaag bij de gamma en vond daar zowaar spuitbussen waar op staat dat er nitrocellulose in zit : trendy colorline (motip). Via de website vind ik ook blanke lak in dezelfde lijn maar die blijkt bij nadere bestudering op alkydbasis te zijn.
    En of je de blanke lak over de kleurlak kunt gebruiken en of dat nodig is, kan ik natuurlijk niet vinden
    hetgeen mij sterkt in het vermoeden dat het gamma bus restje dat ik gebruikte voor een van de aflaklagen de schuldige is van mijn probleem. Maar ik kan met de beste wil van de wereld geen aanwijzing op de gammabus vinden van wat dan ook.

dat van de trendy colorline motip bij de gamma sounds good, ik ga bij gelegenheid es kijken of zie die in Belgische gamma ook verkopen. wel interessant voor future projecten.

Senior Member

Standaard

ik heb t hier net gespoten op mijn strat body. tot zo ver geen problemen. ik heb ook transparant van dezelfde serie. ik moet t nog even proberen maar ik verwacht geen issues

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten