Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 85 EersteEerste ... 1624252627283676 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 842

Discussie: Over de moderatie

Moderator

ideetje

Mij lijkt er ook niets vreemds aan maar het wordt al gauw gezien als dubbele moraal. Het is wat mij betreft ook het enige nadeel van moderator zijn: als je een keer iets zegt dat ieder willekeurig forumlid had kunnen zeggen krijg je ineens het verwijt dat je "zoiets niet kan maken als mod". Maar goed, het forum op zich is een mooie community met al zijn rariteiten, genieën, intriganten, randdebielen, nerds en grijze muizen. En dat hele forum is me toc wel vrij dierbaar en daar wil ik dus ook graag aan meehelpen om het netjes en leefbar te houden. En da's voor zover ik kan nagaan eigenlijk zo voor iedere moderator.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim.. Bekijk bericht
    Het lijkt mij ook nogal overbodig allemaal, en een beetje vergezocht om maar te kunnen klagen op de mod's.
    Ik las een paar pagina's terug over een topic dat gesloten werd, en een moderator die daarna iets ging quoten en daar over ging geinen. Wat mij betreft is dat heel normaal. Misschien moeten sommige mensen hun beeld over mod's even veranderen: Niet een mod en een "normaal" forumlid, maar juist eerder een forumlid, die daarnaast ook nog eens het forum netjes/overzichtelijk probeert te houden. En als andere mensen over dingen mogen geinen, waarom moderators dan niet? omdat ze toevallig ook nog eens het forum onderhouden?
    Oké, misschien een beetje een kortzichtig voorbeeld, maar in mijn ogen werkt het zo wel.
    Het wordt dan wel heel lastig om de mod als mod te zien en de lijn tussen mod en persoonlijk is er dan niet altijd.
    Jouw voorbeeld vind ik juist helemaal niet kunnen. Hoe kan een mod een topic sluiten en er dan later ergens op terug komen.
    Heb zoiets zelf ook meegemaakt, een mod moest zonodig mij in het enne subforum ergens voor uitmaken en kwam er nog een keer vrolijk mee terug in het subforum waar hij mod van is, dat kan niet is mijn mening.

Moderator

Music

Dat kan inderdaad niet. Maar neem nu even dit voorbeeld: ik zeg hier in Algemeen iets over een forumlid die ik nog nooit op aanwezigheid in één van mijn subforums heb kunnen betrappen en dan word ik van meerdere kanten bekritiseerd "omdat ik dat als mod niet kan maken". Terecht of onterecht volgens jou?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Het wordt dan wel heel lastig om de mod als mod te zien en de lijn tussen mod en persoonlijk is er dan niet altijd.
    Jouw voorbeeld vind ik juist helemaal niet kunnen. Hoe kan een mod een topic sluiten en er dan later ergens op terug komen.
    Heb zoiets zelf ook meegemaakt, een mod moest zonodig mij in het enne subforum ergens voor uitmaken en kwam er nog een keer vrolijk mee terug in het subforum waar hij mod van is, dat kan niet is mijn mening.
    Dat word inderdaad lastig, ik gaf dan ook een vrij algemeen voorbeeld omdat ik bijvoorbeeld niet weet over welke mod je het hebt of wat er precies gebeurt is, maar daar houd ik me buiten. Ik wilde vooral duidelijk maken dat ik vind dat moderators ook wel eens irritante, belachelijk makende, of misschien zelf lichtelijk genaaide opmerkingen mogen maken, als ze het maar buiten het mod zijnde houden.

Anders krijg je rare situaties, bijvoorbeeld: Een topic word dichtgegooid, en ik quote er iets uit en maak bijvoorbeeld de TS belachelijk, waar niemand moeite mee heeft. Maar mag volgens jou een mod dat dan niet doen, omdat hij toevallig dat topic heeft dichtgegooid?

En zoals Mitch hierboven zegt: Als hij iemand belachelijk maakt of een grappig bedoelde opmerking over iets maakt, zou dat dan opeens niet mogen omdat hij naast "gewoon" forumlid ook nog mod is?

Senior Member

Standaard

Nee, het is het een of het ander. Een mod heeft meer privileges dan een niet mod. Als je als postende mod beoordeelt wil worden als niet mod zou je geen gebruik moeten maken van mod privileges in die hoedanigheid.
    Dat is toch niet zo moeilijk?

Senior Member

Standaard

Dat is jouw mening. (en die begrijp ik volledig, daar niet van..)

Maar hoe ik het zou zien:
    Als mod gewoon een bericht post, zou je er rekening mee moeten houden dat hij/zij ook een normaal persoon is. En als diegene als mod post, beetje respect voor het feit dat ze hun tijd erin steken.

Moderator

Music

De termen belangenverstrengeling, dubbele moraal etc. zijn in het verleden nogal makkelijk gebruikt. Vandaar dat ik de vraag stelde met het voorbeeld in de post hierboven. De vraag was overigens gericht aan Kaboemba, maar als iemand anders daarop wil ingaan is dat ook prima.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat kan inderdaad niet. Maar neem nu even dit voorbeeld: ik zeg hier in Algemeen iets over een forumlid die ik nog nooit op aanwezigheid in één van mijn subforums heb kunnen betrappen en dan word ik van meerdere kanten bekritiseerd "omdat ik dat als mod niet kan maken". Terecht of onterecht volgens jou?
    Klinkt onterecht, maar licht er wat mij betreft aan wat je hebt gezegd.

Senior Member

Standaard

Je moet rekening houden dat wanneer iemand als mod spreekt hij daarmee voor het oog van de wereld de moderatie vertegenwoordigt.
    Het kan best zo zijn dat er onderling geen consensus is maar dat is niet relevant voor gebruikers aangezien je slechts de algemene regels hanteert.

Dat gebruikers soms niet goed je status als poster kunnen zien komt enerzijds door het losjes hanteren van die statussen door elkaar, anderzijds ligt dat aan de gebruikers. Je kan niet verwachten dat een 16 jarige poster die een aanvaring heeft gehad met een mod die in een volgende ontmoeting de niet mod status van de mod kan herkennen. Ik zeg 16 maar leeftijd heeft daar niet veel van doen.

Dat petten door elkaar heen geeft gewoon veel verwarring, dat lijkt me ook niet op te lossen zo. Aan de andere kant is het onderdeel van de charme van dit forum.

Ik zou als prive mod poster in ieder geval me onthouden van commentaar dat verwijst naar aanvaringen met een poster als mod zijnde. Die kom ik af en toe ook tegen en dat helpt niet om je als prive mod poster te zien.
    De grootste handicap is dat je nog steeds "moderator" onder je naam hebt staan als je prive post. Als je nou eens begint met dat te veranderen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 11 april 2009 om 19:10

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ....
    Dat petten door elkaar heen geeft gewoon veel verwarring, dat lijkt me ook niet op te lossen zo. Aan de andere kant is het onderdeel van de charme van dit forum.
    .....
    Helemaal mee eens!
    Soms is de "charme" ver te zoeken trouwens.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten