Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 85 EersteEerste ... 1523242526273575 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 250 van 842

Discussie: Over de moderatie

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stikel Bekijk bericht
    Waarom niet ? Als het Mods beter uit komt zijn ze ineens gewoon forumlid. Dus kun je m.i. ook gewoon gebanned worden.
    Da's gewoon zo. Dat ligt aan het forumsysteem/instellingen. Kunnen wij zelf echt niet aan doen hoor. Als je wil dat mods een ban kunnen krijgen, kan je contact opnemen met de administrator, hij kan daar mogelijks wat aan doen. Dat valt buiten het domein van de moderators.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Daar heb ik geen mod voor nodig Pim, ik ben een zeur.
    Maar toch... ik wil dat je weet dat ik ECHT voor je klaar sta om 't te bevestigen als je je onzeker voelt .

Senior Member

Standaard

Dat er geen consequente lijn in mod-beleid zit snap ik maar het geeft soms rare situaties.

Eerste post van een meisje dat zich voorstelt. Gelijk een reactie van een bekend forumlid: "sterf hoer, sterf".
    Ik zeg daar wat van en gelijk een mod reactie naar mij van BB dat ik niet moet zeuren of anders opzouten.

Nou snap ik wel de mechanismen die hier werken, maar het blijft raar in mijn beleving.
    Of, een mod die een berisping uitdeelt en in zijn volgende post ergens anders zelf een denigrerende opmerking maakt en dat dan helemaal okee vind want zie: het ironisch icoontje.
    Mijn eerste PM van Bert: "je zal het wel niet eerlijk vinden maar dat interessert mij totaal niet". So much for openstaan voor kritiek.

Het heeft allemaal niet zoveel om het lijf natuurlijk maar het duurde bij mij een tijdje voor ik de nettiquette hier doorhad.

Edit: Ik ben zelf nauw betrokken bij een forumcommunity die heel wat groter is dan dit. Daar wordt professioneel gemodereerd. Regel nummer 1 is dat moderators anoniem zijn en blijven. Ze posten verder niet mee als persoon. Keerzijde is dat er niet gecommuniceerd wordt over besluiten en regels. Dit forum heeft de schijn van een poldermodel maar als puntje bij paaltje komt niet. Dat geeft een hoop verwarring natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 11 april 2009 om 16:52

Standaard

Hm, dat is idd best wel scherp geformuleerd door me... Ik herinner me die PM eerlijk gezegd niet meer, maar ik kan me wel voorstellen dat ik zoiets post. Met name als ik een PM krijg naar aanleiding van een mod-actie door mij. Ik herhaal, ik weet niet meer waar het over ging, maar als die PM van jou op mij als een klaagverhaal overkwam, en ik geen reden zag om mijn besluit terug te draaien, dan zou ik best zo'n tekst kunnen schrijven.

Misschien wat bot geformuleerd, maar dan zou ik eigenlijk jouw oorspronkelijke PM erbij willen zien.

Feit is dat de mogelijkheid tot klagen er is, en klachten worden wel degelijk serieus genomen, maar natuurlijk niet altijd gehonoreerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Moderator

Standaard

@Pepe: ik ga hier niet op de individuele gevallen die je noemt in. Al is 't maar omdat ik geen idee heb van de details van die gevallen. Dat soort gevallen kan je per PM bij een andere mod melden... zelfs ruim erna als je daar nog behoefte aan hebt.

Het nadeel van een groot forum als dit is dat er een redelijke groep mods nodig is om het geheel te kunnen bijhouden. Dat zorgt soms voor verschillen in implementatie van beleid.
    Het voordeel ervan is dat je mogelijk on-mod-like gedrag van de ene mod kan melden bij een andere mod.

Junior Member

Standaard

Pepe, dat zijn inderdaad dingen die je in twijfel kan/mag trekken. Maar geloof het nu echt maar dat daar achter de schermen over gediscussieerd wordt.

vb.
    Dat Sterf hoer, sterf. is mij blijkbaar ontgaan, maar ik kan me zeker vinden in je kritiek daarop (zeker tegen een 'vers' forumlid). Iemand die hier pas komt, beseft nog niet welke boertige gebruiken hier soms omgaan en die 'gebruiken' moeten sowieso buiten offtopic blijven.
    Dat zijn dingen die besproken worden en waar we echt een poging voor doen om op 1 lijn te komen. Ik denk dat we de laatste tijd meer en meer op 1 lijn komen binnen het moderatorteam, maar perfect kan het natuurlijk nooit (en zeker niet voor iederen) we proberen echt ons best te doen hoor
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

Senior Member

Standaard

Zoals ik zei, het heeft niet zoveel om het lijf.

Er is wel een hoop verandert. Er was ooit een hechte club hier die als 1 man op een poster sprongen als die een beetje gebekt was en ook nog sterk ge-backuped werd door mods. Die club is nog aanwezig maar verwaterd door bans en onderling onmin, ook met de mods. De vintage amp club brigade met de grote ego's ruzies is ook weg. Wat overblijft is de folklore van de stervende hoeren waar je zuinig op moet zijn

@Bert. Het was de eerste en enige PM die ik van je mocht ontvangen. Dat had van alles te maken met het in de bres springen voor die club waar Kaboemba en Drap deel van uitmaakten. Dat kan je je nou niet meer voorstellen he?
    Mijn antwoord was iets met petten die van mensen gelijk een politieagent maken, ook niet heel erg verheffend.

Senior Member

Standaard

Dat idee van anonieme moderators lijkt me niet slecht. Waarom geen dubbelaccounts voor de moderators? De huidige voor normaal gebruik en een nieuwe anonieme voor de rode lettertjes. Scheelt een hoop gezeur.
    Dat heeft wel als nadeel dat je als priveposter met lid Pietje of Klaasje een conflict kunt hebben en als moderator dan partij voor je zelf gaat trekken.
    Dan moeten we er maar van uit gaan dat je door andere moderators tot de orde wordt geroepen. Van mij mag het.
    ALLES IS VERKOCHT!

Junior Member

Standaard

Dat zou mogelijk zijn, al loop ik er niet echt voor warm. Ik vind het nogal omslachtig om dan een topic bv. te verplaatsen. Dan moet je eerst al gaan inloggen met een ander account om dat topic te verplaatsen en vervolgens weer gaan inloggen met je gewone account om gewoon te posten. Terwijl zoiets nu in letterlijk 2 seconden geflikt is.

Er kan over gesproken worden natuurlijk, maar het lijkt mij een nogal overbodige maatregel.

Senior Member

Standaard

Het lijkt mij ook nogal overbodig allemaal, en een beetje vergezocht om maar te kunnen klagen op de mod's.
    Ik las een paar pagina's terug over een topic dat gesloten werd, en een moderator die daarna iets ging quoten en daar over ging geinen. Wat mij betreft is dat heel normaal. Misschien moeten sommige mensen hun beeld over mod's even veranderen: Niet een mod en een "normaal" forumlid, maar juist eerder een forumlid, die daarnaast ook nog eens het forum netjes/overzichtelijk probeert te houden. En als andere mensen over dingen mogen geinen, waarom moderators dan niet? omdat ze toevallig ook nog eens het forum onderhouden?
    Oké, misschien een beetje een kortzichtig voorbeeld, maar in mijn ogen werkt het zo wel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten