Ik denk dat RS Rik de beginnende amateur en de jaren 80 aziatische poly gelakte gitaren in gedachten heeft, met enig oefening is zeker een dunne lak te verkrijgen.
Met iedere lak is het de keuze van de spuiter hoe dik hij hem aanbrengt, cellulose heeft het "voordeel" dat de thinner snel verdampt en de lak daardoor "dunner" wordt tijdens het lakken maar ook cellulose kun je te dik aan brengen
Ik repareer regelmatig poly lakken en ga (helaas) ook regelmatig door de lak heen bij het polijsten omdat die lak tegenwoordig zo dun opgebracht wordt, terwijl bijvoorbeeld jaren 70 strats soms een lak hadden die 3 a 4 mm dik was en alleen met een botte schroevendraaier te verwijderen was![]()
Ook de "openheid" van de lak is helaas door mythes omgeven, een olie is echt niet "opener" dan een lak, Suhr doet zijn gitaren liever ook niet in olie omdat hij het "onzinnig vind een rubberachtige substantie in de porieren van een gitaar te stoppen met het idee dat hij daardoor meer gaat resoneren (vrije vertaling van mijn kant)

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers