Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
Ik heb verschillende effect-chains voorbij zien komen en vooral over phasing zegt eigenlijk iedereen iets anders. Sommigen zeggen dat phasers bij modulatie horen (zoals chorus en flanger) en dat hoort dus vrij aan het einde (postgain). Anderen zeggen dat phasing een extreme equalizer is. Die klinken dus erg goed aan het begin van een keten (pregain).
Phaser is een filter effect. Vooropgesteld, er is geen vaste stelregel wat waar hoort. Sommige modulatie effecten klinken beter pregain, en sommige beter post gain. Ik heb een arion chorus pregain en een digitale chorus post gain. Verschillende soorten sounds. Een univibe is ook een goed voorbeeld van een modulatie effect wat beter pre gain klinkt. Een phaser in een loop klinkt naar mijn mening veel te extreem, je filtert namelijk je hele signaal. Ik heb hem altijd pre gain, veel mooier. Maar goed, er is geen goed of fout, je moet gewoon lekker doen wat jij wil. Maar test het in ieder geval op een fatsoenlijke manier.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
Maakt het echt zoveel uit of een effect uit een multi-doos komt en op line-level zit, of uit een stompbox komt?
Ehhh.. laat Dirk Hendrik het niet horen he!
Tuurlijk maakt dat verschil!!!

Morris