Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 42 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 419
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik begrijp niet hoe je dat met de wah bedoelt. Zet ik dan een pedaal-wah in m'n rack en stuur ik die aan via n exp.pedal van m'n FCB? Gebruik je dan de 9V om de wah te veranderen?

Voor de rest heb ik inderdaad (op dit moment) hetzelfde idee in m'n hoofd als jij.
    wah bedoel ik dit mee:
    rack->9v-kabel->'verdeeldoosje' -> FCB1010 + wah..
    je hoeft dan alleen 'n MIDI kabel te gebruiken..
    zou volgens mij ook gewoon moeten lukken denk ik..
    maar als je toch al 'n stroomkabel naar je board hebt lopen, kun je met een klein pedalboard toch FCB1010 + wah + stroomvoorziening gebruiken..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Maar dan heb ik dus een wah-pedaal voor me staan met een kabel vanuit m'n gitaar, en een kabel naar m'n preamp? Da's toch gewoon oldschool? Het lijkt me dat jullie iets anders bedoelen :P

Senior Member

Standaard

Wéér die kabelfobie Soms moet je dingen niet moelijker maken dan ze zijn heej!
    Als je geen kabel wilt, kun je ook wireless naar je wah, en/of wireless van pedalboard naar rack...maar dan heb je ZEKER toonzuig

Met een rackwah heb je ook een kabel lopen van controller naar je rack..(weliswaar geen signaalkabel, maar toch).

Senior Member

Standaard

Hehe ik kom echt op je over als kabelfobist hè. Is niet zo hoor, maar ik ben gewoon aan het overwegen. En hoe minder kabels hoe beter, hoewel er niet overdreven hoeft te worden.
    Die eerste mod die je stuurde is niet echt heel erg ingewikkeld en voor optredens is het vaak wel makkelijk om zonder euro-kabel te kunnen spelen.
    Als ik een pedalwah zou halen zou die waarschijnlijk gewoon op batterijen gaan. makkelijk te vervangen omdat ie toch voor je voeten staat :P. Ik speel echter al tijden zonder wah, dus echt noodzakelijk is die niet.

EDIT: overigens op Marktplaats een Boss SE-50 voor 95 euro's. Schijnt een oud toestel te zijn, maar zou die 'beter' zijn dan de G-Major?
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 22 januari 2009 om 11:43

Senior Member

Standaard

Hehe ik kom echt op je over als kabelfobist hè. Is niet zo hoor, maar ik ben gewoon aan het overwegen. En hoe minder kabels hoe beter, hoewel er niet overdreven hoeft te worden.
    Die eerste mod die je stuurde is niet echt heel erg ingewikkeld en voor optredens is het vaak wel makkelijk om zonder euro-kabel te kunnen spelen.
    Als ik een pedalwah zou halen zou die waarschijnlijk gewoon op batterijen gaan. makkelijk te vervangen omdat ie toch voor je voeten staat :P. Ik speel echter al tijden zonder wah, dus echt noodzakelijk is die niet.

EDIT: overigens op Marktplaats een Boss SE-50 voor 95 euro's. Schijnt een oud toestel te zijn, maar zou die 'beter' zijn dan de G-Major?
    ik denk 't niet, andere tijden enzo.. de kwaliteit van de chorussen en delays vind ik wel erg goed klinken, en post-amp gebruikt (via mixer + studio monitors) klinkt het gewoon goed.. vind 't niet zo/net zo tonesucky als 'n Boss CE-2 of DD-5 pedaal..
    uit 'oudheid' standpunt zou ik zeggen dat de convertors van de G-major, betere specs hebben.. maar of ze daardoor 'beter' klinken.. ?
    ik weet niet hoe 'audiofiel' Scott Henderson is, maar hij heeft de SE-70 nog altijd in zijn rack voor delays en verbs..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Haha ok. Ik heb m bij 2ehands tips gezet, er is vast iemand erg blij mee te maken.
    Ik ben net naar de lokale muziekzaak geweest (Nederland Muziek) en heb de adapter van mijn Blackstar Distortion X weer terug. Misschien krijgt die ook een plekje in de loop van m'n nog te upgraden rack :P.
    Ook phasers wezen testen: de Boss PH-3 en de MXR Phase 90 (de classic had geen batterijen :P). De Boss wordt het zeker NIET want bij aanzetten ging er een groot deel van m'n lage tone weg. :S De MXR klonk érg goed, maar heeft maar 1 knop. Ik weet niet of dat genoeg is voor mij, met m'n finetune-mind :P. Aan de andere kant komt 'ie in het rack (ALS) en zou ik 1 stand gebruiken. Hij klonk érg lekker dus wordt m misschien wel. Als ik 'm 2ehands tegenkom voor n mooie prijs komt ie wss wel.
    In NLM ook ns wezen vragen over loopers/switchers en mixers. Mixers hadden ze niet, maar als looper raadden ze me de GCX Audio Switcher aan. Die had ik zelf ook al op het oog en daar wordt vrij lovend over gesproken. Mocht ik die halen dan heb ik een zeer goede looper, en met 8 switches kan ik m wss ook voor m'n preamp gebruiken (heb ik 3 pluggen voor nodig, nu komen er 2 uit de major en 1 uit de FCB)

Senior Member

Standaard

GCX Audio Switcher

wss ook voor m'n preamp gebruiken
    Je kunt er je pre inderdaad mee switchen.

De GCX kan trouwens ook phantom-power uitsturen over midikabel (normaal is dat voor de GroundControlPro, maar volgens mij moet dat dan ook wel werken met een gemodde FCB (mits de juiste voltages etc worden uitgestuurd)

Met een FCB ben je overigens wel wat beperkt in het aansturen van de GCX, omdat je enkel met CC's de loops kunt aan/uitzetten (en de FCB stuurt er max 2 per preset). Met een GroundControlPro kun je meerdere loops tegelijk switchen (met presets))

LordRiffenstein heeft volgens mij ook een GCX (of gehad), hij kan je misschien meer vertellen erover.
    Laatst gewijzigd door hole; 22 januari 2009 om 16:56

Senior Member

Standaard Nu in WET/DRY/WET!!!

Dat de FCB maar 2 CC's kan sturen is inderdaad jammer, maar voorlopig zal ik waarschijnlijk toch niet meer dan 2 loops tegelijk gebruiken (phaser en compressor, alleen een phaser, alleen noise gate, etc). komt voorlopig wel goed xD

Overigens heb ik mijn set nu in W/D/W . Heb de right output van de G-Major doorgelinkt naar de input (niet power amp input, die gaat te hard :P) van m'n Peavey Backstage Plug (35 watt transistor). Dus voor de stereo delay's en expanded chorus. Het wordt steeds mooier :P:P.

Master of Disaster

Standaard

Dat de FCB maar 2 CC's kan sturen is inderdaad jammer, maar voorlopig zal ik waarschijnlijk toch niet meer dan 2 loops tegelijk gebruiken (phaser en compressor, alleen een phaser, alleen noise gate, etc). komt voorlopig wel goed xD
    FCB met GCX is geen goed plan, zelfs niet als je toch maar 2 loops tegelijk gaat gebruiken. Als je nl. in presetA loop 1 en 3 wil aanzetten en in presetB loop 2 en 4, heb je 4 CCs nodig want Loop 1 en 3 uit presetA moeten ook weer uitgezet worden.

Als je nr een dergelijk rack gaat, met GCX om pedalen te loopen en preamp te schakelen, doe dan gelijk de goeie investering en ga ook voor een goed midi-pedaal. Het bespaard je een HOOP frustratie.

Wat dat midi-pedaal betreft, dat is eigenlijk een van de weinige dingen in je rack-gebeuren dat je kan kopen en enigszinis zeker zijn dat je het binnen 5j nog gebruikt, tenminste, als je er over nagedacht heb. Hoeveel presets per bank wil ik hebben? Hoeveel CCs wil ik kunnen bedienen met instant access switches? etc etc. Een Ground Control Pro kan NU de snelste oplossing zijn maar misschien binnen 2j niet meer. Een All Acces of GasPedal, daar heb je voor jaren plezier aan.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Dan wordt het een NOG duurdere investering :P. Maar ja, misschien uiteindelijk wel nodig. De FCB is niet geweldig, maar voor nu echt perfecto.
    Ik ben nog steeds diep onder de indruk van mn cheesy W/D/W-setup van gisteren. Het klonk NOG beter, echt heerlijk veel headroom.
    Op deze manier heb ik voorlopig ook geen mixer nodig. Al met al is het misschien praktischer om toch met een mixer te spelen zodat ik 2 speakers gebruik voor een stereo setup. Maar dat is in overweging .
    Wel weet ik dat ik de MIDI footcontroller van Axess erg puik vind. Maar NO FUCKING WAY dat ik 1099 dollar ga betalen voor een pedaal. Dat geld heb ik ten eerste niet, en ten tweede koop ik daar liever iets anders van.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten