Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 145 van 441 EersteEerste ... 4595135143144145146147155195245 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.441 t/m 1.450 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard bugera/ orange

Van het weekend getest en meteen maar meegenomen...

Ik was van het weekend bij R&G sound en heb toen de 333 en de 6262 getest. Twee heel verschillende versterkers maar allebij hun kwaliteiten. Ik kon de versterkers lekker opengooien over een 2*12 marshall v30. (zelf heb ik Orange 2*12 v30). Ik kon maar geen keuze maken en het werd nog lastiger toen er nog een Londen city bulldog bij werd gezet dit was ook wel een erg leuke bak. Maar goed toch maar voor de 333 gekozen omdat die het beste bij mij past.
    Nu staat hij op mijn kamer en staat de master volume op 0.5 Ik hoop dat ik binnenkort weer een bandje kan beginnen en lekker open kan gooien!

Don`t eat that yellow snow.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Cool! Hoe klinkt zo'n oude Randall nu? Et ziet er niet uit als een high-gain torrenbak, maar dat is het wel of niet? Als je zoiets nou naast een Mesa, Engl oid. zet, kom het dan nog mee, of is het geen vergelijk?
    Hoe klinkt zo'n oude Randall... stel je een transistorversie van een tot gort gehotrodde JCM800 voor en je bent er ongeveer De trebleknop is tegelijk een ingebouwde boost die je kan activeren door 'm te pullen. Zo gaat hij van klassieke overdrive naar redelijk high gain.

't Is de versterker van onder andere Crowbar en Pantera CFH-era, als dat een beter idee geeft. Het moet wel gezegd dat die bands die Randall met een extra boost (en twee EQ's in het geval van Pantera) runnen om te compenseren voor het volumeverlies dat de boost veroorzaakt. Ik gebruik niks extra omdat de ingebouwde boost het voor mij nog net trekt bij repetities. In elk geval is dit wel één van de best klinkende (en tegelijk meest underrate) Randalls die ik ken, en redelijk makkelijk voor een prikje te krijgen, vooral in Nederland.

Maar eerlijk is eerlijk: een Mesa blaast dat spul gewoon weg. 't Is dan ook vroege eighties-transistortechnologie tegen nineties buizenbruutheid.
    Laatst gewijzigd door JeanPaul du Vinnie; 31 januari 2009 om 00:14
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Senior Member

Standaard

Hallo allen.

Hier wat foto's van mijn speelgoed. Geen boutique-amps of zo, maar voor mij de spullen die ik nodig denk te hebben om een beetje lekker te kunnen spelen.
    Op het podium gebruik ik de Peavey Valveking (zonder die verschrikkelijk lelijke vleugels achter het logo...!!), de Framus 2x12" (met V30's en Beam Bockers) en de pedalenbak met de ME-50 en de EH LPB-1 Booster. Die EH heeft een wat ander (en regelbaar) effect dan de booster in de ValveKing. 't Klinkt op de één of ander manier iets milder. Beide opties zijn zeer bruikbaar. De ME-50 (in de loop) zorgt voor een galmpje, chorus en delay, soms een beetje compressie en af en toe voor een heel klein beetje crunch op het cleane kanaal d.m.v. de Tubescreamer-stand. Ik had 'm eerder voor het totaalgeluid, maar nu is het dus een luxe stompbox (in zijn manual-stand).
    De Blackstar heb ik nog maar net, maar dat is toch wel een heerlijk ampje voor in de studio en voor repetities en kleine klusjes. Daar heb/had ik de Roland Cube 60 voor (met een Celestion V30 en een Beam Blocker), maar die is nu ingepikt door mijn zoon van 12, die 'm gebruikt i.c.m. zijn pedalenbak met een ME-20 en een Behringer-booster (tja....!). Is hij helemaal blij mee en heeft hij hard voor gespaard (en met een beetje hulp van mij.... )
    De Harley-Benton G-112V is een cab dat op de Cube is aangesloten en ga ik gebruiken om op het podium evt. iets meer monitor te hebben i.c.m. met de Blackstar.
    De HB klinkt verassend goed, maar ik had 'm oorspronkelijk gekocht om daar het versterkergedeelte van de Cube samen met de V30 in te bouwen. Krijg alleen die verrekte kast niet open... Geschroefd en gelijmd. Nou, dan maar zo.
    De Fender Pro 185 is een versterker die ik begin jaren 90 gebruikte in mijn band i.c.m. een Boss ME-5. Was toen wel stoer en de versterker klinkt clean nog steeds heel erg mooi (en hard....!!!!) Is wel te koop.
    De Epiphone Valve Jr. is niet van mij, maar is even te leen om uit te proberen t.o.v. de Blackstar. Ik heb dus de Blackstar gekocht, maar de Epi is wel een lekker bakje, maar iets te éénzijdig. Op de Epiphone ligt nog een Zvex Super Hard-on om uit te proberen, maar daar werd ik niet echt opgewonden van... Zeker als je ziet wat die kost.
    Op de laatste foto een aantal van mijn meest gebruikte gitaren, maar die staan ook op dit forum onder "gitaren".
    De linkshandige Les Paul is een eigenbouw, die ik (min of meer samen met mijn zoon) heb gemaakt. We hebben geprobeerd er een kopie van mijn Les Paul 1978 Standard natural van te maken.... Bijna klaar, alleen de bedrading nog... Hij speelt verder op een Epiphone SG-400.

Gr. C.

Laatst gewijzigd door guitarkid; 2 februari 2009 om 10:53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Die gibson kopie is erg goed gedaan Ziet er prachtig uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART Bekijk bericht
    Die gibson kopie is erg goed gedaan Ziet er prachtig uit.
    Inderdaad! Alleen heel erg jammer van die Gibson decal.

Senior Member

Standaard

Tijd voor een update trouwens, even alles bij elkaar gesleept:

Senior Member

Standaard

Tijd voor een update trouwens, even alles bij elkaar gesleept:

Aart met een Marshall cab ?? Ben je ziek?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht

Aart met een Marshall cab ?? Ben je ziek?
    Semi. Wil em opwaarderen (betere achterkant, nieuwe bekabeling aanbrengen, handvatten vervangen en wat schuim aanbrengen) en dan kijken wat het uitmaakt. Nu wel een schel dun ding vergeleken met de mesa.

Senior Member

Standaard

Semi. Wil em opwaarderen (betere achterkant, nieuwe bekabeling aanbrengen, handvatten vervangen en wat schuim aanbrengen) en dan kijken wat het uitmaakt. Nu wel een schel dun ding vergeleken met de mesa.
    Ah, ik dacht al

Wat is dat samson dingetje in je rack eigenlijk?

Senior Member

Red face

ik heb medelijden met aart zn buren

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten