Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 4401

Discussie: Post je stack

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Een soldano slo is toch eigenlijk een hotrodded marshall jcm 800 met top componenten.
    Ik heb een dsl 50. Klinkt scheller, maar het circuit moet aardig overeen komen. Een vriend van me heeft een JVM en ben er niet heel gek van, niet om je spul af te zeiken hoor. Ik vind het clean bij harde aanslag snijdend, niet fel maar gewoon niet lekker klinkend. Ik vind dat de od kanalen dynamiek en voornamelijk druk missen.
    Nadat ik aan mijn brunetti xl r-evo gewend ben, kan ik haast niet meer met mijn marshall spelen.
    Zo'n ubershall vind ik dan wel echt super vet, de bruutste bak die er bestaat.
    Ik hoor in een Soldano SLO niet echt een JCM800 geluid, ook al zou dat moeten. Iets wat ik met die JVM wel perfect kan fabriceren.
    Wordt distortion in een DSL niet deels met diode clipping gemaakt ipv met lampen trapjes? De JVM doet dat alleszins toch. het is even wennen als je dat hoort, want je bent dat niet meer gewoon bij Marshall... Die clean moet je idd even eq'en, maar dat lukt wel. De DSL100 die ik had, had een heel kille clean... Druk en dynamiek heeft die JVM bak genoeg voor wat ik hem gebruik. Je moet hem natuurlijk niet vergelijken met een Brunetti Evo (zwaar onderschatte amp trouwens) of een Uberschall, dat zijn andere amps (al heeft die JVM wel belachelijk veel gain, maar door het lampensignaal klinken ze transparanter en meer rockend). Een Soldano SLO haalt het dan ook niet qua gain en druk hoor...

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 26 januari 2009 om 00:34

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten