Gisteren buurman met zon (15) aan de deur. Hadden een elektroakoestische gitaar gekocht maar toen daar (in de winkel, Bax Amsterdam) een versterker bij moest werd het ze even teveel. Of ik wat uitleg kon geven over gitaarversterkers en of ik misschien zo'n ding te leen had.

Da's prima maar bij het uitleg geven werd al snel duidelijk dat het idee "gitaar spelen" was gestopt bij een instrument en dat de bewustwording dat zo'n ding een klank had, laat staan dat je aan die klank zou kunnen sleutelen nog ver te zoeken was.
Nou is dat ook nog niet zo erg... dat hebben we allemaal moeten leren en niet iedereen hangt rond op een op sterven na dood gitaristenforum....

Maar waar ik m'n "ik wordt oud" momentje had was bij de holle blik over de -bass mid treble tone- control. In de huidige "speel alles af op je telefoon" bestaat dat niet meer. En waar velen van ons in de jaren 70, 80 en 90 bezig waren met geluidsinstallaties, stereo''s, woofers en subwoofers en al wat dies meer zijt, bestaat dat amper meer.